FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.03.2005, 16:49
ilmapumppu's Avatar
ilmapumppu
 
Posts: n/a
Lastuista

Kuinka selvittäisin auton mukana tulleen lastun (tpis specialties) ominaisuuksia.Yritin saada maililla tietoja lastun tilauksesta valmistaneelta , mutta sieltä noin vanhat tiedot puuttuvat.Autoni (Vette -89) edellinen omistaja oli piristänyt autoa jo kymmenen vuotta sitten.
Asentaessani lastun eilen paikalleen, huomasin kyllä tasoittuneen käynnin ja muuttuneet puhaltimen käynnistymiset aikaisemmaksi.
Reply With Quote
  #2  
Old 20.03.2005, 10:32
ROADRUNNER's Avatar
ROADRUNNER ROADRUNNER is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2005
Location: Tampere
Posts: 68
ROADRUNNER on oikealla tiellä
Oma kokemukseni on lastuun nimeltä hyperchip, ja kalliiksi tuli.Vapari koneessa EI tee lastulla mitään.Omastani lopputuloksena oli rikkoontunut ilmamäärämittari ja molemmat lambda anturit ja hinaus jaken verstaalle.Lastutekniikalla saa ihmeitä aikaan jos on turbo auto,kokemuksen syvällä rinta äänellä
Reply With Quote
  #3  
Old 20.03.2005, 11:26
ilmapumppu's Avatar
ilmapumppu
 
Posts: n/a
Ajattelin ensin asentaessani vain tyhjäkäyntikierrosten noustessa paranevaa tyhjäkäyntiä ja muuttuvaa puhaltimen käynnistymistä.Myös seokset dynossa oli syksyllä mitattaessa vakiona turbomoottorin tasoja.Tämä TPIS-lastu oli silloin aikanaan tilattu vastaamaan nokkaa ja muita heepeleitä joten kyselen josko tätä lastun koodia joku voisi nykytekniikalla tulkita.
Reply With Quote
  #4  
Old 20.03.2005, 15:01
ROADRUNNER's Avatar
ROADRUNNER ROADRUNNER is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2005
Location: Tampere
Posts: 68
ROADRUNNER on oikealla tiellä
Ajattelin että sanon asian näin ettei kenenkään muun kaverin kohtalo olisi sama kun minulla.Asiasta pitkään keskusteltuani jaken kanssa lopputuloksena oli ei lastuja.Jos haluaa että koneeseen saa tehoja elektroniikalla, niin laita sitten kokonaan uusi moottorin ohjaus yksikkö. Mm http://www.sci.fi/~hestec2/hestec/tietoa.htm tai toinen http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm ja sieltä kohta DTA ruiskut
Reply With Quote
  #5  
Old 20.03.2005, 19:38
ilmapumppu's Avatar
ilmapumppu
 
Posts: n/a
Kiitos kommenteista.Saman suuntaisia olen kyllä kuullut muualtakin.
Kaikki kylläkin vaan puhuu tehoista mutta yritän selvittää itselleni mitä muita asioita softalla hoidetaan.Eikös ohjelmistolla hoideta myös saastelaitteiden valvontaa ym.
Ohjelmistolla ymmärtääkseni sytytetään se valokin siihen tauluun häiritsemään seuraavan yön unta.Korjaa jos olen pahasti väärässä.Megaruutat ja muut koen tässä alkuvaiheessa vielä ennenaikaiseksi.Autossani oli kahdet apulaitteet kun sen ostin ja laitoinpahan talven aikana vain ne pikkusen kireemmät takaisin paikoilleen.
Reply With Quote
  #6  
Old 21.03.2005, 09:17
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Pelkkä lastu ei vapaastihengittävään koneeseen juuri tehoja tuo lisää, mutta mahdollistaa esim. flektejen aikaisemman käynnistämisen ja manuaalin 1->4 CAGS vaihteenvaihdon poistamisen. Molemmat on mahdollista toteuttaa myös muilla keinoin, mutta alunperinhän tietokone ohjaa noita toimintoja.

Jos koneeseen on tehty muutoksia, mahdollistaa lastunvaihto täyden hyödyn saamisen näistä muutoksista. Sama onnistuu myös tietokoneboxin vaihdolla, mutta hintaa kertyy huomattavasti enemmän. Eli ihan pienten muutosten takia boxia ei välttämättä kannata lähteä vaihtamaan.

Lastun kanssa painaa enemmän se, kuka lastun on polttanut ja mitä tietoja siihen on muutettu, kun lastun merkki. Parametrejä joihin voidaan vaikuttaa on useita. Kaupanhyllyltä ostetusta yleisluonteisesta lastusta on harvoin muuta hyötyä, kun flektejen aikaisempi käynnistyminen.

Lisätään vielä, että tehdaskin on tarjonnut eri versioita lastuista, joissa on korjattu erilaisia esim. tyhjäkäynnissä olleita ongelmia. (ZR1)
Reply With Quote
  #7  
Old 21.03.2005, 09:30
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by ilmapumppu
yritän selvittää itselleni mitä muita asioita softalla hoidetaan.Eikös ohjelmistolla hoideta myös saastelaitteiden valvontaa ym.
Ohjelmistolla ymmärtääkseni sytytetään se valokin siihen tauluun häiritsemään seuraavan yön unta..

Esim. (OBD1/2)

1. Idle Speed Tables
RPM limit By Gear
RPM Limit by Temperature
RPM Limit Delay
Fuel Air Ratio Table
Volumetric Efficiency Table
MAF calibration Table
Fuel Pressure versus voltage
Fuel Injector flow rate Manifold vacuum
Fuel injector Offset Table
Power Enrichment vs. Temp Table
Power enrichment versus RPM Table
Wide Open Throttle Hot & Cold Tables
Closed Loop Enable vs. Temperature
High and Low Octane Spark Adv. vs. RPM vs. Load
Base Spark Advance in Gear, and In neutral Tables
Knock retard Tables

2. Misfire Tables
Torque Management tables
Knock Learn Parameters
Maximum Torque Parameter
A4 Shift Speed
Normal Mode Shift Speed vs. Throttle position for each Up and Down Shift
Performance Mode Shift Speed vs. Throttle position for each Up and Down Shift
Wide Open Throttle Shift Parameters
A4 Shift Firmness

3. Injector Pulse Width and Offset Voltage
Force Motor Current vs. Temperature vs. Throttle Position
Desired Shift time vs. Torque for each Up and Down Shift
Torque Reduction vs. RPM
TCC lock tables
Normal Mode TCC lock speed for each gear by Throttle Position
Performance Mode TCC lock speed for each gear by Throttle Position
Cruise Mode TCC lock speed for each gear by Throttle Position
Normal Mode TCC release speed for each gear by Throttle Position
Performance Mode TCC release speed for each gear by Throttle Position
Cruise Mode TCC release speed for each gear by Throttle Position

4. Turn Error codes off or turn EPA Smog Tests off
M6 CAGS
Fan Temperature low and high speeds
VATS disable
Speedometer
Gear and Tire size scaling
Speed Limiters
Reply With Quote
  #8  
Old 21.03.2005, 09:33
Moppe90's Avatar
Moppe90 Moppe90 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lempäälän perämettä
Posts: 298
Moppe90 on oikealla tiellä
Joo kokemusta lastusta myös, omassani oli ostaessani joku superchips tai vastaava kiinni. Ihmettelin silloin et mikä on ku flekti lähti pyöriin aika alhaisilla lämmöillä ja surrasi koko kesän jatkuvasti (ihme ku moottori kesti) ennenkuin alkoi tulemaan ongelmia, käyntihäiriöt jne...
Tuuria oli sen verran et ekan kerran teki temppuja Finnvetten pihassa ku olin hakemassa laitetta huollosta.
Syytä ei tarvinnut etsiä kauan ku Jake pisti tegin kiinni, vikaa ei näky siinä koska ko. shipsi oli ns. ei alkuperäinen, ei siis onnistunut koodien purkaminen. Toi lastu ei tuonut lisätehoa käytännössä mitään, osakaasulla ajaessa auto oli hivenen "herkempi" mutta maisemanvaihto asennossa ruutta antaa saman määrän kakkua kuin alkuperäinenkin, oli shipsi mikä tai kenen tahansa.
__________________
...pienet hevosvoimalisäykset piristää aina.......
Reply With Quote
  #9  
Old 21.03.2005, 11:30
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Onko kukaan ollut yhteydessä tai jopa kokeillut Jyväskylän lähellä olevaa KS-Autosäätö nimistä pajaa? Ajavat auton rullille ja rupeavat tekemään ohjelmaa autoon sopivaksi. Saavat käsittääkseni suurimman osan moottorinohjauksista auki ja tekevät räätälintyönä uuden ohjelman. Kiinnostava vaihtoehto ja muistaakseni ei edes hirmun hintainen.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #10  
Old 21.03.2005, 20:05
ROADRUNNER's Avatar
ROADRUNNER ROADRUNNER is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2005
Location: Tampere
Posts: 68
ROADRUNNER on oikealla tiellä
Näinhän se menee että kun "teho"lastu on paikallaan niin se estää vikakoodien ilmaantumisen.Eli käytännössä olet onnellisen tietämätön siitä että jotain olisi menossa rikki,kuten moppe90 totesi.Onneksi olit jo jaken pihassa.Chip:in tarkoitus on "valehdella" tiettyjä arvoja softalle,mutta ei ne toimi vaparissa vaikka kuka mitä tahansa väittäisi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:04.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.