|
|
||||
|
||||
|
Museokatsastus - Totta vai tarua?
Miten on, kun kiertää monenlaista huhua tosta museointi touhusta, voiko autoon asentaa ns. aikakauteen kuuluvia lisävarusteita ja silti saada museohyväksyntä? Jos esimerkiksi autoon vaihtaa auton kanssa saman ikäiset aftermarket vanteet tai jonkun aikaan kuuluvan moottoritilan dress up kitin? Miten on meneekö auto johon on uutena asennettu (100milen jälkeen) asennettu aftermarket ahdinsarja? Ilmeisesti ensimmäiset peltisarjat on valmistettu 50-luvulla (korjatkaa jos oon väärässä), miten jos tekee 1:1 kopiot noista sen ajan sarjoista ja on näyttää dokumentit, että on vastaavat?
Muutamia asiaan perehtyneitä taitaa palstalla vaikuttaa? Ideoita? |
|
|
||||
|
||||
|
Suosittelen ottamaan yhteyttä paikalliseen museotarkastajaan. Osaa varmasti kertoa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Luultavasti katsastusmiehissä on eroja (vaikkei tietenkään pitäisi olla), mutta omakohtaiset kokemukset on, että saa olla aikakauden mukaisia muutoksia. Itselläni on peltipakosarjat, imusarjat ja venttiilikopat vaihdettu, eikä tullut noista sanomisia. Tiedustelin tuon jo etukäteen ja kaveri kävi tallissa katsomassa auton ja en edes olisi lähtenyt tähtäämään museoleimaan, jos noita ei olisi hyväksytty. Pientä nysväystä/siistimistä joutui tekemään melkoisesti, mutta teikäläisen puuhastelua seuranneena, tuo ole ongelma. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mistäköhän saan kaverin kiinni? Konttorin kautta? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Auto tulee kyllä olemaan nuoleskeltu ajan henkeen kaikinpuolin. Oikeastaan toi ahdin homma ois kaikista makein homma... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Konttori ja konttori... Netistä ne katsotaan hyvä mies! http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm...neuvotarkistus |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tolta sivulta löytyy alueelliset museoajoneuvotarkastajat. http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Itse suosittelen ensimmaisenä liittymään paikalliseen pussihousukerhoon.
Tästä on myös se hyöty, että mahdollisen museotarkastuksen saa puoleen hintaan. Minulle yksi tarkastaja sanoi, että auton pitää olla ennen kaikkea ajan hengen mukainen. Mitään pilkunviilausta tarkastus ei ole. Peltisarjat yms. eivät varmasti ole esteenä, ahdin voi olla kyllä kysymysmerkki... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Periaatteessa tuolta virallisilta sivuilta taas voi lukea. että auto pitäisi olla tehtaan asussa, joten saas nährä miten käy... |
|
|
||||
|
||||
|
Riippuu aika pitkälti museotarkastajasta.. Mulla oli joskus pari kontaktia aivolohkossa, jotka katsoi vähän lempeämmin laitteita, eikä iskenyt hylätty leimaa joka epäalkuperäisyyden kohdalla.
Olen kuullut, että esim. AR TTO:t ovat menneet leimasta läpi joillakin.. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|