Kerhokeskustelut Keskustelua kerhoon liittyvistä asioista ja kuulumisista. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
American Car Show 2005 - Kuvat ja raportit tänne!
Niin kuin viimekin vuonna olin mukana osaston suunnittelussa. Ideoita osaston täyttämiseksi oli muutamia, joista osaa voidaan varmaan toteuttaa myöhemmissä vaiheissa. Tänä vuonna lähdettiin Mid Year Coupe linjalle, eli nyt ei voitu sanoa, että jokaiselle jotakin...
Autoja Suomeen on varsinkin uus-tuotannon myötä kasaantunut jonkin verran. Ideana oli saada mukaan kaikki vuosimallit. 66:a Coupeja Suomessa on kaksi, eikä kumpaakaan valitettavasti saatu näytille. Osastolle luvattu 63 SWC ei kerinnyt maalarilta valmiiksi, joten oli pärjättävä neljällä autolla. Ei ollut yhtään huono nelikko kuitenkaan. Mukana oli ex-Tabe Slior Sebring Silver '64, vasta entisöitynä. Hieno kuin mikä! Auto on ollut Suomessa jo vuodesta '68 ja historia on varsin värikäs, rekvisiittana omistaja toi vanhoja Jalluja ja RAKAS-kilven joka autossa oli toisella Californian reissulla! Sitten helppo valinta 65:ksi oli toi faijan uutena Suomeen tullut Rally Red. Auto on edellisten omistajien jäljiltä upeassa kunnossa, joten pelkkä pölyjen pyyhkäisy riitti tällä kertaa. Rekvisiittana oli vanhat VM:n, TM:n ja V8:n tarinat ja pienoismalli. 63:n ja 66:n poissaoloa ei oltaisi kovinkaan paljon paremmin paikata kuin parilla 67 isolohkoja!!! Toinen oli Marlboro Maroon 400hv L68 Ruskealla sisustalla, jossa oli mm. head restit ja shoulder beltit optioina! Tälläkin autolla on aika kirjava Suomi historia. Toinen 7 oli ääri harvinainen aito 435h 427ci L71 california air auto! Väri oli upea marina blue mustalla stingerilla ja sisustalla. Auto oli virheetön ja kerrassaan älytön harvinaisuus mikä varmasti monelta ei-corvette ihmiseltä meni vähän ohikin... Messuilla kävi taas ennätys yleisö ja luulisin että kävijöiden kiinnostus kahden eri messuhallin välillä olisi jotain 70% Tuning Car Show vs 30% American Car Show. Varsinkin sunnuntai ja maanantaina American auto puolella alkoi kuulemaan jo oman äänensä kaikuja välillä ja Tuning puoli oli tupaten täynnä. Itseä ei toi Tuning homma rassaa pätkääkään, kiva aina käydä silläkin puolella katsastamassa miten ton arki auton sais vähän erottumaan muista taxeista. Nuoret kundit vetää hommaa ja virtaa tuntuu riittävän, musiikki soi, valot vilkkuu ja kivan näköisiä missejä ja mimmejä parveilee käytävillä. Sitten toi American herkku puoli, samat autot on nähty aika moneen otteeseen jo, ulkomaan erikoisuudet olivat tänä vuonna aika laihat, ei mitään häkellyttävän upeeta. Mitään uutta trendiä ei rakentelussa ollut havaittavissa. Muutamia Pro Touring autoja näkyi, esim yksi Swinger Moparin Truck V10:llä- Sitten oli M. Salon Lambo siipi 300C farkku jota moni kävi hämmästelemässä. Omaan silmään sopi hienosti Valmetin consept T Bird. Perjantaina ja Lauantaina meno ainakin Jenkki puolella oli kuin sika juhlista konsanaan. Jengi oli jurissa kuin viikon kestäneissä pikkujouluissa. Aitojen yli hypittiin aivan surutta, jos vaan autoon ylettyi koskemaan niin siihen koskettiin, näyttely rekvisiittaa varastettiin ja näiden asioiden jälkeen eräs lapsi perhe vaan totesi, etteivät uskalla enää tulla kyseiseen näyttelyyn lasten kanssa! Surullista jos joku ei uskalla mennä enää autonäyttelyyn! Viikonlopun aikana tuli nähtyä paljon tuttuja ja juteltua ääni käheäksi. Lauantaina oltiin sovittu illallistamisesta muutamien kavereiden kanssa ja päästiinkin erääseen american baariin haukkaamaan lehmän kylkeä ja turisemaan moottoreista, isoista ja sika isoista--- Kiitokset kaikille paikalle vaivautuneille! Sunnuntaina käytiin El Makon kanssa hämmästelemässä vet65:n projektin edistymistä ja todettiin homman olevan hemmetin hyvissä käsissä ja nyt vaan odotellaan innolla projektin edistymistä. Sunnuntaina oli Helsinki Clubilla messu bileet--- niistä en raportoi sen ihmeemmin Kiva oli myös kuulla vanhojen omistajien kommentteja autoista ja kivoja detaljeita mitä ei ollut vielä kuullutkaan. Oli aivan selvää jo alusta asti, ettei tämän vuotinen osasto voinut olla kaikkien mieleen, vaan jakoi mielipiteitä kivasti kahtia. Osa olisi halunnut nähdä enemmän uudempia ja vanhempia osa taas oli enemmän kuin tyytyväisiä näkemäänsä. Sitten muutama kiitoksen sana... Isot kiitokset kaikille autonsa tuoneille, tiedätte kyllä ketä olette! Sika isot kiitokset Tahvolle osastosta. Tomi Karille iso kiitos kaikesta avusta ja seurasta! Ja myös Esalle ja muille osastolle päivystäneille! Sitten kuvia: kuusnelonen valmiina lähtöön! 65 jo lavalla On the road again... Pesupaikan läpi tulleet lasikuitu katiskat, melkein valmiina näyttelyyn... Siinä kaikki tällä erää! |
#2
|
||||
|
||||
Tässä myös muutama kuva perjantailta
edit: empäs saanutkaan kun yhen laitettua
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#3
|
||||
|
||||
Näyttely oli ihan kohtuullinen, omasta mielestäni ne ns. Show Stopperit kuitenkin puuttuivat tällä kertaa. Mukavaa väriä harrastajalle antoi kuitenkin muutamat erikoisuudet kuten -67 BB vetet ja Europa Shelby... Tuuninki hallissa ei tullut kovin paljoa vierailtua.
Paljon enemmänkin kuvia tuli napsittua, mutta tässä nyt muutama makupala! Tässä muutama kameran kennolle tallentunut valotus: Ex Taben -64: Alkuperäinen Suomi -65 Ja -67 pariskunta: Ja muutama vettekuva pelkkinä linkkeinä tilan säästämiseksi... http://finnshark.com/images/zoom/VZOIRO/P3270147tn.JPG http://finnshark.com/images/zoom/VZOIRO/P3250052tn.JPG http://finnshark.com/images/zoom/VZOIRO/P3250051tn.JPG http://finnshark.com/images/zoom/VZOIRO/P3250049tn.JPG Ja olihan siellä muutakin nähtävää kuin vettejä... Mika Salon Chrysler 300C Hemi: Yksi siisti rodi, mielestäni yksi näyttelyn helmistä: Akseli Von Gardanin rähjärodi: Ja yleisön pyynnöstä muutama tyttökuva: |
#4
|
||||
|
||||
Olipas Challengerissä upeet puskurit
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Joo ihan kuppikokoon öh mukiin eiku autoon istuvat |
#6
|
||||
|
||||
http://www.carfreaks.net/albums/ACS2002/acj.sized.jpg
Vette makes em vet! Vai onko tämä jo ylilyöntiä... |
#7
|
||||
|
||||
Perskeles sentään :P Tätä kuvaa en ole ennen nähnytkään
Ne kun sattuu istumaan mun autoni "päällä". Tästä tapahtumasta tuli jumalaton polemiikki,enkä tarkoita auto raukkaani sekin kärsi oman osansa |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Jaa, se olikin sun auto! Jostain syystä en ihmettele että tuosta jutusta syntyi pientä kohua... |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Mitäs sille sattui?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#10
|
||||
|
||||
Siinähän tämä asian juoni onkin että minulle EI sanottu mitä sen auton ympärillä touhutaan. Sopimus oli tuoda vette näytille lavan päälle / veten vieressä mallit esittelevät laitteita tausta musan soidessa samalla spiikattuna laite esittely. No todellisuus oli jotain ihan muuta. Se paljastui vasta kun tomi soitti mulle. Ne ensinnäkin naarmutti konepeittoon hirveän määrän naarmuja. Ovet paiskottiin kiinni niinkuin ne olisivat ollet 100 vuotta ruostuneena kiinni, joten repsikan oven lukko sanoi sopimuksensa irti. Naarmut oli niin syviä että meni kuituun saakka. Kiitos niitti / muiden vit..* koriste hilujen. Penkit ne tuhos kokonaan niillä jumalattomilla piikki koroilla, penkin ilma letkut ja 2 ilmapussia. Samaan tuhoon meni keskellä oleva luukun kansi. Arvaa 2x mikä oli fiilinki ja sitten ne vielä kehtas kuvata rahaa vastaan kyr..* pystyssä olevia jätkiä, hinkata niitä konepeittoa vasten.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|