FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C1 (vuosimallit 1953-1962)
User Name
Password

C1 (vuosimallit 1953-1962) Corvette C1 - Solid Axle, Early Years

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25.03.2009, 18:05
Booris's Avatar
Booris Booris is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 44
Booris on oikealla tiellä
Millä maalata syylari? Ym?

Onko ideoita millä voisi maalata -61:n syylarin alkuperäistä vastaavaksi?
Ruisku- tai kilikalimaali, kunhan pysyy?

Milläs aineella olette vedelleet muita mustaksi tulevia osia konehuoneessa?
__________________
Ostetaan mieluiten Borg Warner T10-1C 4 speed, mutta myös B kelpaa.
(-61)
Reply With Quote
  #2  
Old 25.03.2009, 18:19
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kilikaleista varmaan VHT tai Eastwood. Tällä foorumilla on paljon pulverimaalauksen fänejä. Mahtaakohan konehuoneessa pysyä hyvin? Vastauksia vaan tulemaan, aihe kiinnostaa itseäkin!

Mulle maalattiin syylari siellä missä se korjattiin, ihan ok sävyn laittoivat C2 osaan.
__________________
-
Reply With Quote
  #3  
Old 25.03.2009, 18:34
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari
 
Join Date: Jun 2005
Location: Uusimaa
Posts: 1,029
mhj on oikealla tiellä
Motip:in mattamustan kiilto on aikalailla lähellä alkuperäistä. Varmaan syylärissä yms. menisi ihan hyvin. Pikkuosia on tullut vuosien varrella maalattua juuri sillä. Eastwood tulikin jo mainittua.
Reply With Quote
  #4  
Old 25.03.2009, 18:55
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
VHT:n GM Satin Black on aika monikäyttöinen. Kestää kuumaa, ja tulee hieno puolihimmeä pinta.
Reply With Quote
  #5  
Old 25.03.2009, 19:10
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Normi kuumankesto mustalla kilikalilla olen joitakin osia maalannut, esimerkiksi juurikin syylarin kehikon. Hyvin on pysynyt ainakin yhden kesän vähäiset kilometrit. Alle laitoin sinkkimaalin varmuuden vuoksi.

Ei varmasti huono vaihtoehto jos pulverilla laittaa. Löytyy ainakin sopivan puolikiiltävä väri.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #6  
Old 25.03.2009, 19:21
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Ei varmasti huono vaihtoehto jos pulverilla laittaa. Löytyy ainakin sopivan puolikiiltävä väri.

Paljos pulverimaalauksessa on lämpötilat? Voipi tinaus ottaa kyttyrää vai onko noissa hitsattu alumiini kenno?
Reply With Quote
  #7  
Old 25.03.2009, 19:22
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Taitaa Booriksen vette olla pussihousumallia?
Ei liene tarkoituksenmukaista kuskata syylaria pulverimaalaukseen.

Jos se on alunperin puolikiiltävä tai kiiltävä musta, niin mä vetäisin sillä –
ihan kilikalipullosta. Ensin huolellinen rasvanpoistopesu painepesurilla.

Ei liian läheltä ettei syylarin ohuet "hetulat" väänny.
(jaa, onko tuossa vanhassa vettesyylarissa sellaisia?)
Reply With Quote
  #8  
Old 25.03.2009, 19:25
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Voi vinetto, luin ensin että syylarin kehikko. Juu ei syylaria pulveriin! Itse en ainakaan laittaisi. Pulveri on maalinakin niin paksua että "hetulat" eivät varmasti tykkää. Kilikalipullolla omani maalasin, onnistui sen verran hyvin että muutamat jo kysyivät että olenko uuden syylarin ostanut.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #9  
Old 25.03.2009, 19:31
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Voi vinetto, luin ensin että syylarin kehikko. Juu ei syylaria pulveriin! Itse en ainakaan laittaisi. Pulveri on maalinakin niin paksua että "hetulat" eivät varmasti tykkää. Kilikalipullolla omani maalasin, onnistui sen verran hyvin että muutamat jo kysyivät että olenko uuden syylarin ostanut.

Itsekin tarkoitin ekassa viestissä ihan muihin osiin pulveria, vastaten tähän kysymykseen: "Milläs aineella olette vedelleet muita mustaksi tulevia osia konehuoneessa?"

Buballa on toki radiator sprayt erikseen ja hinta on kolminkertainen verrattuna samaan tavaraan eri purkissa.. Vaikka kannattaahan sitä Nascar auton kuvasta jo maksaakin siinä purnukan kyljessä! Vai mitä sanoo Pappis? Eikös tästäkin väitelty taannoin
__________________
-

Last edited by Corvette63 : 25.03.2009 at 21:06.
Reply With Quote
  #10  
Old 25.03.2009, 20:37
johny's Avatar
johny johny is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2008
Location: Cranelake, ezpoo
Posts: 637
johny on oikealla tiellä
Olisko kilikali maali siinä mielessä parempi kun siitä tulee aika ohut kerros.
Paksu kerros (oikeeta) maalia heikentää jäähdytys tehoa jo jonkin verran.
__________________
Lyö päähän, siellä se vikakin on
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:02.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.