#1
|
||||
|
||||
Millä maalata syylari? Ym?
Onko ideoita millä voisi maalata -61:n syylarin alkuperäistä vastaavaksi?
Ruisku- tai kilikalimaali, kunhan pysyy? Milläs aineella olette vedelleet muita mustaksi tulevia osia konehuoneessa?
__________________
Ostetaan mieluiten Borg Warner T10-1C 4 speed, mutta myös B kelpaa. (-61) |
#2
|
||||
|
||||
Kilikaleista varmaan VHT tai Eastwood. Tällä foorumilla on paljon pulverimaalauksen fänejä. Mahtaakohan konehuoneessa pysyä hyvin? Vastauksia vaan tulemaan, aihe kiinnostaa itseäkin!
Mulle maalattiin syylari siellä missä se korjattiin, ihan ok sävyn laittoivat C2 osaan.
__________________
- |
#3
|
||||
|
||||
Motip:in mattamustan kiilto on aikalailla lähellä alkuperäistä. Varmaan syylärissä yms. menisi ihan hyvin. Pikkuosia on tullut vuosien varrella maalattua juuri sillä. Eastwood tulikin jo mainittua.
|
#4
|
||||
|
||||
VHT:n GM Satin Black on aika monikäyttöinen. Kestää kuumaa, ja tulee hieno puolihimmeä pinta.
|
#5
|
||||
|
||||
Normi kuumankesto mustalla kilikalilla olen joitakin osia maalannut, esimerkiksi juurikin syylarin kehikon. Hyvin on pysynyt ainakin yhden kesän vähäiset kilometrit. Alle laitoin sinkkimaalin varmuuden vuoksi.
Ei varmasti huono vaihtoehto jos pulverilla laittaa. Löytyy ainakin sopivan puolikiiltävä väri.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Paljos pulverimaalauksessa on lämpötilat? Voipi tinaus ottaa kyttyrää vai onko noissa hitsattu alumiini kenno? |
#7
|
||||
|
||||
Taitaa Booriksen vette olla pussihousumallia?
Ei liene tarkoituksenmukaista kuskata syylaria pulverimaalaukseen. Jos se on alunperin puolikiiltävä tai kiiltävä musta, niin mä vetäisin sillä – ihan kilikalipullosta. Ensin huolellinen rasvanpoistopesu painepesurilla. Ei liian läheltä ettei syylarin ohuet "hetulat" väänny. (jaa, onko tuossa vanhassa vettesyylarissa sellaisia?) |
#8
|
||||
|
||||
Voi vinetto, luin ensin että syylarin kehikko. Juu ei syylaria pulveriin! Itse en ainakaan laittaisi. Pulveri on maalinakin niin paksua että "hetulat" eivät varmasti tykkää. Kilikalipullolla omani maalasin, onnistui sen verran hyvin että muutamat jo kysyivät että olenko uuden syylarin ostanut.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Itsekin tarkoitin ekassa viestissä ihan muihin osiin pulveria, vastaten tähän kysymykseen: "Milläs aineella olette vedelleet muita mustaksi tulevia osia konehuoneessa?" Buballa on toki radiator sprayt erikseen ja hinta on kolminkertainen verrattuna samaan tavaraan eri purkissa.. Vaikka kannattaahan sitä Nascar auton kuvasta jo maksaakin siinä purnukan kyljessä! Vai mitä sanoo Pappis? Eikös tästäkin väitelty taannoin
__________________
- Last edited by Corvette63 : 25.03.2009 at 21:06. |
#10
|
||||
|
||||
Olisko kilikali maali siinä mielessä parempi kun siitä tulee aika ohut kerros.
Paksu kerros (oikeeta) maalia heikentää jäähdytys tehoa jo jonkin verran.
__________________
Lyö päähän, siellä se vikakin on |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|