|
|
||||
|
||||
|
G-Tech laitteista
Tuli "puoli vahingossa" hommattua G-Tech Competition Pro mittari. Onko muilla kokemuksia kyseisestä laitteesta. Ainakin vaihtovalot ovat mielestäni hyvät, koska silloin ei tarvitse katsoa kiekkamittaria, vaan keskittyä itse asiaan. Miten mahtaa olla kiihtyvyys sekä tehojen tarkkuus näissä vehkeissä?
|
||||
|
||||
|
Mulla on se tavallinen G-Tech ja kyllä se tarkalta vaikuttais, mutta vertailukohdetta ei ole, esim ratakellot. Tärkeä on että tekee suoritukset tasaisella, ei nousevalla tai laskevalla pätkällä. Ja mielummin samassa paikassa joka kerta.
Mielestäni tärkein ominaisuus tossa on, näytti se sitten liikaa tai liian vähän, se että muutoksen näkee joka tapauksessa. "Virityksen tai säädön" jälkeen näkee onko tehokkaampi vai ei. Esim mulla näki säädettävän polttoaineregun todellisen hyödyn. Ja sen pystyi itse säätämäänkin. Kun opettelee lähtemään eri pinnoilla ja eri renkailla, näkee minkälainen se todellinen nopea lähtö on. Ainakin mulla PD ( = persedyno ) valehteli aika lailla tosta nopean paikaaltaanlähdön tehokkuudesta! Jarrutasapainonsäädössä ei tartte luottaa mutuun tai tohon PD:hen kun mittari kertoo muutoksen. Sivuttaispidon todellisen muutostiedonkin saa mittarilla, joten alustaakin pystyy säätämään.
|
||||
|
||||
|
tuleeko ko. laite kiinni siihen töpseliin joka on kuskin jaloissa? Ei näytä vehe pahan hintaiselta, tarttee varmaan laittaa tilaukseen. Näyttäs olevan kolmea mallia. pro, super sport ja road racer...
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Laitoin sen keskelle tuulilasia aivan kojelaudan yläpuolelle niin, että väliä jää n. 1 cm. Kävin tänään samalla suoralla kokeilemassa käyttöautolla, kuin aikaisemmin Vetellä, niin valmistaja lupaa käyttöautolle 7,9 s,100km/h ja sain parhaimman talvirenkailla 8,3. Eli näyttäisi olevan kiihtyvyystarkkuus kohdallaan(Suti aivan "sanonko mitä").
|
||||
|
||||
|
Itse hommasin kanssa tuon vanhemman G-tech/pro competition kiihtyvyysmittarin, jonka sitten päivitin RR-tasoiseksi. Se menee ihan softapäivityksellä. Ja on halvempi kuin tuo RR, musta värikin on sisustukseen sopivampi kuin tuo RR:n valkoinen.
...ja kokeeksi 0-100km/h 5.5s, tosin jouduin nostamaan välillä jalan kaasulta kun perä lähti irti.
|
||||
|
||||
|
Kierrosnäyttö ja vaihtovalo eivät ilmeisesti toimi, kun autossa ei ole virranjakajaa?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei, se tulee kiinni vain sähköihin eli yleensä tup.syt. johdolla. Perustuu auton painon tietämiseen + kiihtyvyysanturiin. Tuolta lisää: http://www.gtechpro.com/ |
|
|
||||
|
||||
|
Ilmeisesti se ottaa kierrosluvun jotenkin laturin antamasta sähkön herztien vaihtelusta? Olen varmaan väärässä, mutta näin käsittääkseni myös dieseleiden kierroslukumittarit toimivat?
Miten muuten se softapäivitys Pro-> RR:ään menee? Minkälaisia lisäominaisuuksia silloin tulee?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ilmeisesti se osaa katsoa käyttöjännitteensä "häiriöistä" kierrosluvun. Sitä en tiedä onko se laturi (vai mikä) jotka nuo tunnistettavat häiriöt aiheuttaa... Softapäivitys tehtiin PC:llä, työnnettiin PC-sarjakaapeli kiinni laitteen takamukseen (tuli mukana) ja ajettiin G-techin sivuilta ilmaiseksi saatava päivitysohjelma. Sen jälkeen Pro Competition malli on 100% täydellinen RR-malli. Turha sitä on RR-mallista maksaa, hommatkaa vanhempi malli ja päivittäkää se itse RR:ksi. Sitä halvempaa ja uudempaa SS mallia ei voi päivittää RR:ksi. Itse tekisi mieli modata niitä joulukuusen lähtövaloja, vaihtaa se viimeinen neljäs punainen ledi vihreäksi...
|
||||
|
||||
|
Tuli tehdyksi tämä softapäivitys ja samalla PC-softa uusimpaan.
Nyt näki hyvin missä kohtaa olin nostanut kaasupoljinta, jotta pysyy auto tiellä -> Kuitenkin se "perstuntuma" tuntuu toimivan vieläkin.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|