FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02.04.2005, 11:18
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kevätkäyttöönotto

Nyt kun tuli auto pistettyä vakuutukseen niin on taas edessä pikku jumppaa ennen kuin autolla viitsii ajaa. Pistäkääs tähän mitä kaikkea teillä on tapana tehdä aina näin kevään tullen.

Ja muistutus kaikille: C4:n laturit ovat kovilla huonossa latingissa olevien akkujen kanssa joten aika ekaksi akun lataus akkulaturilla ja vasta sitten kärry käyntiin.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #2  
Old 02.04.2005, 12:02
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,773
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
näin on, eli ensin asiallinen huolto ja sitten baanalle.

Itse vaihdoin:
-öljyt + suodattinen (/w forte:lla pesu)
-bensa filsunkin vaihdan kun kerkeen (esim huomenna jos on kohmeloa)
-puhdistin ilmafilsun (k&n)
-bensan sekaan suuttimien puhd.ainetta (fortea)

tarkistin:
-ilmastointi järjestelmän aineet (paineet vähäiset, lisätty ainetta)
-Jäähdytys vedet (ok)
-ohjaustehostimen nesteet (ok)
-Vaihteistoöljyt (ok)
-akun lataus (ladattu)
-renkaan paineet (ok)
-ja että on renkaan paikkaus ainetta "kontissa" (nimim: 3 rengas rikkoa viimekesänä vetellä)
-riittävästi hyvia musa cd:itä hanskalokerossa

Vielä pitää vaihtaa alle kumit ja eteen jarrupalat kun kerken pajalle.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #3  
Old 02.04.2005, 12:53
MIC4-90's Avatar
MIC4-90 MIC4-90 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2004
Location: Finland
Posts: 465
MIC4-90 on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MIC4-90
Itselläni oli juuri eilen akku ladattu ja nyt viikonloppuna paikoilleen. Kuulun siihen koulukuntaan joka vaihtaa öljyt aina kun pistää autontalliin seisomaan. Mutta kuitenkin kaikki nesteet tarkistan ja paineet, mutta pari sellaista askaretta on tullut jotka täytyy käydä Jakella hoitaa kuntoon.
Esim. Madallussarja odottaa pöydällä ja sitten ilmastointilaitteen aineiden vaihto ettei hiki tule kesällä. Auto on jo vahattuvalmiiksi eli vain kevyt pölyjen puhallus pois ja baanalle.

Muuten toivon että kesä on vaan pelkkää kovaa ajoa

Täällä helsingissä on nyt kuluneen viikon sisällä tuo lumi lähtenyt tosi hyvin ja on jopa hiekotushiekkoja korjattu talteen. Eli alkaa kyllä tehdä mieli lähteä ajelemaan kunhan tämän kuumeisen flunssan saan pois
__________________
-1990 Bright Red Coupe
Reply With Quote
  #4  
Old 02.04.2005, 13:36
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla ei hermo enää kestänyt kun Stadissa on ollut +10 melkein joka päivä ja kunnon auringonpaistetta. Auringossa parhaimmillaan yli +20 ja ekat avoautotkin jo bongattu Oli pakko ruveta miettimään systeemin ajokuntoon laittoa.

Akku lataa parhaillaan. Käyntiin olis tarkoitus räjäyttää parin tunnin kuluttua.

Ajattelin tehdä tänä keväänä tähän alkuun:
- öljyt+filsu
- jäähdytysnesteet + low temp switch samalla paikalleen
- K&N puhdistus
- tulpat olleet jo 2-3 kesää joten uusiksi
- kaiken tarkastus tietty
- ei nyt käyttöön ottoon suoranaisesti liity mutta uusi etuspoikkakin pitäis nyt vihdoin pultata kiinni.

Se vähän ärsyttää, että renkaat ehtivät mennä vanhoiksi ennen kuin kuluvat loppuun eli ei oikein raaskisi heittää menemään mutta paras pito on jo historiaa. Jos olis jenkkihinnat niin menis kumit vaihtoon melkein vuosittain

PS. mä en enää uskalla Fortea pistää. Mulla meni kannentiiviste viikko Forten käytön jälkeen. Voi olla puhdas sattuma mutta osui niin sopivasti, että jäi pelko persiiseen. Parempi varoa kuin katua.
Reply With Quote
  #5  
Old 02.04.2005, 13:58
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,773
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
Quote:
Originally Posted by ToniH
Mulla ei hermo enää kestänyt kun Stadissa on ollut +10 melkein joka päivä ja kunnon auringonpaistetta. Auringossa parhaimmillaan yli +20 ja ekat avoautotkin jo bongattu Oli pakko ruveta miettimään systeemin ajokuntoon laittoa.

Akku lataa parhaillaan. Käyntiin olis tarkoitus räjäyttää parin tunnin kuluttua.

Ajattelin tehdä tänä keväänä tähän alkuun:
- öljyt+filsu
- jäähdytysnesteet + low temp switch samalla paikalleen
- K&N puhdistus
- tulpat olleet jo 2-3 kesää joten uusiksi
- kaiken tarkastus tietty
- ei nyt käyttöön ottoon suoranaisesti liity mutta uusi etuspoikkakin pitäis nyt vihdoin pultata kiinni.

Se vähän ärsyttää, että renkaat ehtivät mennä vanhoiksi ennen kuin kuluvat loppuun eli ei oikein raaskisi heittää menemään mutta paras pito on jo historiaa. Jos olis jenkkihinnat niin menis kumit vaihtoon melkein vuosittain

PS. mä en enää uskalla Fortea pistää. Mulla meni kannentiiviste viikko Forten käytön jälkeen. Voi olla puhdas sattuma mutta osui niin sopivasti, että jäi pelko persiiseen. Parempi varoa kuin katua.

Kyllä se voi olla syy/seuraus forte tuohon kannentivariin. Tosin jos paikat on kunnossa niin pitäsi kestää, muuten se voi nopeuttaa osien rikkoutumista tms...

Kumeihin neuvo että lainaa vetteäsi kavereillesi niin ei kerkee kumit menemään vanhaksi, ainakaan takaa

Mikä on L98 koneessa tulppien vaihtoväli, onko sama kuin LT1:ssäkin (100k mailia). Piuhojen vaihtoväli LT1:sessä tais olla 30k mailia. Nekin tarttes vaihtaa kunhan kerkee, pöydällä jo valmiina
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #6  
Old 02.04.2005, 14:36
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ei ne raukat sais niitä kumeja kulumaan. Mulla on joku 30kg palautusjousi kaasussa. Pikkubroidi ei saanut autoa edes kiihtymään kun ei ollut tottunut moiseen. Siihen tarvii tämmöset kunnon reisilihakset Ehkä tämä on vanhempi versio siitä ZR-1:n tehoavaimesta? Kukkakepit ja tyttöystävät eivät saa autoa mettään kun patti ei riitä yli 15% kaasunpainamiseen

L98 tulpanvaihtoväli on 30th mailia eli 50th km. No, ei ne ton mukaan kyllä ole vielä vaihtokunnossa, ehkä niillä on vasta 15 tonnia ajettu. Moni juttu vaan tuntuu siltä, että pitäis vaihtaa joka vuosi mutta ehkä vaan otan irti ja säädän kärkivälin tai jos oikein innostun niin viilaan/dremelöin elektrodit virikuntoon

Toinen tämmönen mutujuttu oli se kun katsoin viime kesänä serpentiinihihnaa ja argh! se oli ihan täynnä pieniä hälkeamia. No eikun hakemaan uusi hihna. Katsoin sitten tehdasmanuaalista kuvaa siitä miten se hihna rullilla menee. Siellä lukee erikseen, että hihna EI OLE vaihtokunnossa kun siihen tulee pieniä halkeamia, ne ovat normaaleja. Vasta kun siihen tulee selviä repeämiä tai irtoaa paloja tulee hihna vaihtaa.
Reply With Quote
  #7  
Old 02.04.2005, 16:19
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2004
Location: Tyrvää
Posts: 2,822
Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
Itsellä on sen verran ollut tavaraa autosta irti talven aikana ja tullut tsekattua, että K&N:n puhdistus/öljy riittää. Niin ja moottoriöljy ja suodatin on kans vaihdettava vielä. Tosin liikenteeseen ei vielä autoa saa, koska tiet on täällä "mettämaassa" vielä märkiä

Itsekin tuli se hihna vaihdettua viime kesänä (tosin tiesin, ettei ihan pienistä halkeamista kannata huolestua) mutta näytti niin iäkkäältä, että ajattelin vaihtaa.
__________________
- 69 Corvette Coupe 427, ?/? 4 spd.
- 71 Corvette Coupe, white/black 4 spd.
- 95 Corvette Convertible, yellow/beige



EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
Reply With Quote
  #8  
Old 02.04.2005, 18:25
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Mä oon fiksaillu koko talven tuota autoa, eikä tässä ollu juuri muuta kun baanalle Ton "serpentiini"-hihnan vaihdoin kans tossa talvella,kun oli tosi pahan näköisesti halkeillu
PA-suodattimen ja laatikko-öljyt aion vaihtaa ensi tilassa
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #9  
Old 02.04.2005, 18:35
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
K&N pitäisi tosiaan puhdistaa, kunhan tulee sopiva inspiraatio..

Se piti tehdä jo talvella, mutta..

Ja nyt ei tahdo olla sopivaa hetkeä, että ehtisi kuivumaan..
Reply With Quote
  #10  
Old 04.04.2005, 21:05
Mala's Avatar
Mala Mala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Tuusula
Posts: 377
Mala on oikealla tiellä
minkäslaisen spoikan toni on hankkinu
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:10.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.