FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 14.05.2009, 23:58
Gaffer's Avatar
Gaffer Gaffer is offline
Tulokas

Gaffer on oikealla tiellä
Vettä vetten kabiinissa

Vettä tippuu tupaan ja rakokin löytyi kun tarpeeksi purki. Eli vettä näyttää tulevan tuolta a-pilarin alapäästä sisään. Mitään pahaa ruostevauriota en löytänyt.

Fundeerasin itsekseni, että mitäs jos ton raon tiivistäis ulkopuolelta. Jättäis sisäpuolen koskematta, ettei syntyisi tilannetta jossa ulkopinta saattaisi edelleen vuotaa ja sisäpinta pitää, jolloin syntyisi potero mätänemiselle.

Onkos kokemuksia mitäs kannatais käyttää tiivistemassana, sikaflex?

Niin onhan mulla ne uudet tiivisteläpyskät noihin tuulilasin nurkkiin, mutta ne ei taida pelkästään pitää vettä loitolla.

Pistäkääs kommenttia kokemuksista tai näkemyksistä asiasta, please.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_4126_small.jpg
Views:	515
Size:	62.7 KB
ID:	9012  Click image for larger version

Name:	DSCN3506_small.jpg
Views:	517
Size:	76.5 KB
ID:	9015  Click image for larger version

Name:	DSC_4133_small.jpg
Views:	510
Size:	79.1 KB
ID:	9016  
Reply With Quote
Old 16.05.2009, 10:47
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari

progress on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Gaffer
Onkos kokemuksia mitäs kannatais käyttää tiivistemassana, sikaflex?

Mulla vuosi vanhassa C3ssa juuri tuosta kohtaa ja apukuskin puolelta vielä. Sika on ystävä. Sen alueen saa helposti (ja siististi) täytettyä sikaflexilla ulkopuolelta. Kyseessä on aika tyypillinen vuotokohta C3sissa, en tiedä miten muut ovat oiretta hoitaneet?
Old 16.05.2009, 10:52
groovyjay's Avatar
groovyjay

possua vaan!
Reply With Quote
Old 17.05.2009, 23:26
Gaffer's Avatar
Gaffer Gaffer is offline
Tulokas

Iso kiitos vastauksista.
Reply With Quote
Old 08.06.2009, 16:29
kraap's Avatar
kraap kraap is offline
Vakiokävijä

kraap on oikealla tiellä
Mulla saattaa olla sama ongelma, pesun jälkeen apukuskin puolella tuntuu olevan vähän kosteutta. Voisiko joku kuvailla vähän tarkemmin tuota paikkausoperaatiota? Kuva olisi tietty kuin sata jänöjussia, mutta jos sellaisia ei löydy niin:

- Mistä päin sitä sikaa kannattaisi lähteä tuonne tunkemaan? Ts. mitä kautta rakoon pääsee ulkopuolelta käsiksi? (Hesus kun on vaikeaa, toivottavasti tajuatte.)

- Pitikö muita osia irroitella kuin noi mitä kuvissa näkyy?

Thanks!

Last edited by kraap : 04.08.2009 at 13:35.
Reply With Quote
Old 08.06.2009, 16:40
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari

progress on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by kraap
- Mistä päin sitä sikaa kannattaisi lähteä tuonne tunkemaan? Ts. mitä kautta rakoon pääsee ulkopuolelta käsiksi? (Hesus kun on vaikeaa, toivottavasti tajuatte.)

- Pitikö muita osia irroitella kuin noi mitä kuvissa näkyy?

Mä "kittaisin" ihan ulkoa päin nuo vuotokohdat.. Eli sikailet sieltä tuulilasin alakulmasta, missä on ne kumilärpäkkeet hoitamassa tätä hommaa. Mun pulkissa on laitettu noiden kumilärpäkkeiden päälle se sikamassan, että siitä kohtaa nyt ei tule ainakaan vuotamaan. Sitten sormella ja sinolilla saa nätisti pyyhittyä tuon alueen, ettei silmää särje katsoessa.

Kuva:
Old 08.06.2009, 16:47
kraap's Avatar
kraap kraap is offline
Vakiokävijä

kraap on oikealla tiellä
Ougei kiitos! Pitääpä katella kun saan pulkan taas alle pikapikaa.
Reply With Quote
Old 09.06.2009, 01:19
Gaffer's Avatar
Gaffer Gaffer is offline
Tulokas

Mulla homma eteni jokseenkin tällä viisii. Purin meilkeimpä kaikki penkeistä eteenpäin että näkisin kunnolla mistä vuotaa. Sitten auto pihalle ja Vaimo kastelukannun kanssa kippaamaan vettä auton päälle ja itse väijyin sisällä että mistäs kohtaa tämä homma pissii.

Mulla näytti vuotavan eniten A-pilarin alapäästä, ja vielä tarkemmin sieltä minne vesi valuu tuulilasin reunaa myöden, jos toi tiiviste minkä Progress näytti on poissa. Eli oven saranan yläpuolella on sellainen kiusallinen ura/kanava missä yhtyy lasikuiti ja pelti. Niiden välissä yli 30 vuotta vanha tiivistemassa mikä sitten päästää vettä tiivisteen ja pellin rajapinnasta sisään. Ura näkyy tossa ekassa kuvassa. Melko paskamainen rako, hommaa helpotti kummasti kun otti oven pois.

Sitten vanhat tiivistemassat pois, niin hyvin kuin nyt voi saada jonka jälkeen sikaa perään. Kun rako oli tilkitty ja kuivunut niin taas pihalle tekemään tiiveys kokeita. Kerralla tätä kohtaa en saanut tiiviiksi vaan piti toteda että edelleen vuotaa, joten uudestaan piti ruveta liimailemaan. Tavoitteena oli pitää kanava edelleen toimivana ja välttää turhia sika knöölejä, jotta vesi menis sinne minne pitää.

Lopulta eka rako rupes pitämään, jonka jälkeen löytyikin toinen paikka tuulilasin ala nurkista mikä näkyy tossa tokassa kuvassa, jossa vanhoja massoja on jo poistettu. Tämä onkin sitten jo paljon helpompi paikata kun hyvin näkee mitä tekee.

Jälkikäteen tuli mieleen että endoskooppi ois ollut kiva leikkikalu tota ekaa rakoa putsatetta ja tiivistäessä. Sellaisen kun löytyy monestakin työpaikasta nykyään, minkä vois saada lainaksi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_4863_small.jpg
Views:	410
Size:	82.3 KB
ID:	9166  Click image for larger version

Name:	DSC_4861_small.jpg
Views:	420
Size:	128.7 KB
ID:	9167  
Reply With Quote
Old 17.07.2009, 22:37
Antt1N's Avatar
Antt1N Antt1N is offline
Vakiokävijä

Antt1N on oikealla tiellä
Mulla tässä menossa tiivistysprojekti ja näyttäis vuotokohdat sisällepäin olevan aika identtiset kuin Gafferilla. Onko nää 2 kohtaa ne perinteiset vai onko muitakin mitkä kannattais käydä samalla läpi?
Suurin vesimäärä tulee kyllä A pilarin ikkunatiivisteestä mutta tuo toivottavasti korjaantuu uudella tiivisteellä ja Sialla.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules