|
|
||||
|
||||
|
Lt1 95 lamdoista
Moro
Ken uskaltaa neuvoa.? Elikkäs auto LT1 95 varustettuna kolmella lamda anturilla! Nyt olen vaihtanut peltisarjat joihin olen tehnyt lamdoille paikat kummallekkin puolelle. Kattien jälkeen on vielä apukuskin puolella yksi lamda. Näin allun perin. Mutta olen miettinyt miten tän jutun saisi toimimaan katsastuksen jälkiin ilman katteja mutta luonollisesti lamdat jäis? Tuleeko jotain herjaa tietokoneelle että viimeinen lampaada ei saa oikeaa tietoa ja järjestelmä sekaisin? Toinen ihmettelyn aihe on tuo egr Pelti satseissa ei reikää saaste himmeleille ja muutenkin tulppaan kaikki imusarjaan menevät reijät paitsi että jätän egr:rän vain sinne paikoilleen ilmapumppu on sähköinen jonka ajattelin vain jättää sinne hurraan ja puhaltaan ilmat pihalle? Onkohan ihan näin yksin kertaista? Jukkis |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Samansuuntaista proggista käynnissä. Mitään varmaa en uskalla vastailla, kun omaa toteutusta ei ole vielä tehty. Mutta vähän olen jo tutkaillut, niin vastaan luuloihin pohjautuen. Kolmas lambda lisättiin vuosimallista -94 alkaen, kun tarkoitus oli siirtyä OBD2-järjestelmään. Tämä siirtyminen jäi hieman vaiheeseen, joten Vetten vuosimallit 94-95 ovat sekasikiö OBD1:n ja OBD2:n välillä. Jokunen kappale täysverisiä OBD2-toteuksia löytyy kuitenkin jo -95 lopun tuotannosta. Kaikki autot -96 alkaen ovat OBD2:ia. Kolmatta lambda-anturia käytetään oikeasti vasta OBD2:ssa, joten sen voi erittäin todennäköisesti poistaa käytöstä -95 autossa ilman että tulee ongelmia tai vikakoodeja. EGR:n poisto tuottaa vikakoodeja, mutta tämän saa ilmeisesti hoidettua PCM:n arvoja muuttamalla. PCM:llä on myös oma taulukko sytytysennakkoa varten silloin kun EGR toimii. Tätä taulukkoa on lienee syytä muokata samalla. Eiköhän ilmapumpunkin voi poistaa. Varmaan siitä joku koodi tulee, mutta luulisi senkin saavan PCM:n kautta hoidettua. Jos joku on jo tehnyt näitä asioita, niin toimivat ratkaisut ja vinkit kiinnostaa minua kanssa. Mun vastaukset on toistaiseksi ihan mutua.
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|