|
|
||||
|
||||
|
Flektille Lisäanturi...
taas jotain... eli flekti ei lähde pyörimään normaalisti vaikka koneen lämpö on 110 tai yli. se on kuulemma jotenkin tietokoneohjattu. ilmastoinnin kans toimii kyllä. onko kellään kokemuksia jos laittais tavallisen flektianturin siihen kuskinpuolen kanteen jossa mulla ainakin on kierretulppa siinä sytytystylppien välissä. ja siitä anturilta vetäis vain johdon releelle, jotta rele sais käskyn kun kone on liian lämmin. tässähän on tietenkin taka-ajatuksena säästää kun ei tarvis hankkia jotain boxsia siihen. tahtovat olla aika hinnakkaita. PS: olisiko kellään ylimääräistä jäähdytintä tallin nurkissa?
|
|
|
||||
|
||||
|
Toimii.
Ps. kirjoita profiiliin autosi vuosimalli.
|
||||
|
||||
|
sori. auto on -86 ja automaatti...
|
|
|
||||
|
||||
|
Eikai siinä vielä flektit ole tietokoneohjattuja? Eikö kuskin kannessa tosiaan ole anturia? Kertokaas earlymiehet onko tämä orkkissetup?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla '87ssa ECM ohjasi isoa pääflektiä ja lisäflekti oli anturilla. Vanhemmissa on yksi iso flekti ja jonkin varustepaketin mukana tuli pienempi lisäflekti ilmastoinnin kennon eteen.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
juu, yksi flekti näkyy mulla vain olevan ja siinä kuskin kannessa tosiaan vain se anturinpaikka tyhjänä sytytystulppien välissä. löytyykö siihen suoraa heittämällä käyvää anturia?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Siellä majailee normaalisti se lisäflektin anturi, tuosta ketjusta voisi olla apuja (kansirempassa hajosi just se anturi) http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=7202
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
itelläni 84´sa ei kans tuo flekti käynnistyny ( 115astetta kävi kruisingissa ) ni tein "väliaikasen" ratkasun ja löin anturan piuhan maihi ni nyt on pysyny tossa 86asteessa mis termostaatti aukee, koko aja ku lämpenee. ite tutkin sitä kytkentää, se antura on tosiaa siel repsikan puolella, sit se boksi ohjaa sen nopeuden mukaa relettä viel lisäks. omituine ratkasu kaikin puolin, lyön ite varmaa uuden releen ja anturin matalammalla lämpötilalla, tai sit kytkimen kautta kabiinista, saa kyl melkei huutaa koko aja jos yhtää lämpimämpi ilma.
|
||||
|
||||
|
85- eteenpäin ECM ohjaa flektin käynnistys ja sammutus pisteet. 84 flektin ohjaus on 8 ja 6 pytyn välissä olevalla anturilla (johdotus suoraan flektin releelle). Lämpömittaus mittaristolle tehdään 2 ja 4 pytyn välissä olevalla anturilla.
Vakiona 84:ssä oleva anturi käyttää todella korkeita arvoja. Käynnistys tapahtuu noin 115C ja sammutus noin 105C. Itse toteutin (omaan 84) lämpömittauksen yhteyteen aktiivisen piirin jolla pystyy säätämään käynnistys ja sammutus lämpötilat portaattomasti (käynnistys noin 90-105C ja sammutus noin 80-95C). Mielestäni myynnissä olevat aftermarket satsit eivät olleet tarpeeksi hyviä säädöiltään + en halunnut konehuoneeseen mitään lisää (mm. syylariin asennettavia antureita) Noin röökiaskin kokoinen piiri (koteloineen) ohjaa flektin relettä rinnan alkup. anturin kanssa jonka olen jättänyt hätävaralle (ns. idiot fail proof)..... mutta itse kuin tein niin ei ole ongelmia ollut. Flekti lähtee mulla päälle 96 ja sammuu 85C. Käyttö lämpätila on hieman alle 90C. Hyvin on pelittänyt ja 3 huoletonta vuotta kesät-talvet ajoa ilman lämpö ongelmia. Voin rakentaa noita purkkeja lisääkin jos joku tarvii. Pistäkää privaa. -Teme PS. Mulla on myös ylimääräisenä 1 kpl alemman lämpötilan anturi jos jollain on tarvetta.
|
||||
|
||||
|
Jos -86:ssa flekti ei käynnisty niin vika voi olla lämpötila-anturissa joka on imusarjan etupäässä. Tuo anturi antaa informaation tietokoneelle. Mittarille on oma anturi oikean kannen sivussa. Jos tuo tietokoneelle lämpötilainformation antava anturi on hajalla aiheuttaa se muitakin ongelmia moottorin käyttäytymiseen joten ei kannata korvata sitä millään ylimääräisellä lämpötilakytkimellä vaan vaihtaa se uuteen ei maksa maltaita. Anturin voi mitata yleismittarilla ja pitäisi olla n.20 C lämpötilassa n. 2,8kohm.
Laita vistiä jos haluat muutoksen niihin flektin käynnistyslämpötiloihin niin voin tehdä sinulle prommin jolloin flekti lähtee käyntiin aikaisemmin eikä muuta moottorin ohjausta muuten.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|