|
|
||||
|
||||
|
Paljonko ennakko
Paljonko teillä säädön jälkeen näyttää ennakko kun johto on laitettu takaisin kiinni? Täällä lamppu näytti 40 astetta eikä käy kunnolla.
|
|
|
||||
|
||||
|
Asia selvisi heti aamulla kun ostin oman lampun ja säädin uudestaan.Oli 12 astetta eilisen kaupallisen asentajan jäljiltä perusennakko.Johdon kanssahan ei saanut mitatakaan....
|
|
|
||||
|
||||
|
Joo, säätö tehdään johto irti ja sopiva perusennakko on 6-8 astetta.
Esim. -91 tehdasarvo on 6 astetta mutta aika monet pistävät 8
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tiedätkö, miksi laittavat perusennakoksi 8 astetta? Itselläni on 6 ja kun skannerin kanssa ajelee ja katsoo Knock Retard arvoja, niin usein kun polkaisee reippaammin, tipahtaa ennakko muutamia asteita(normaalisti maksimi on ollut n.5-6 astetta).
|
||||
|
||||
|
Siksi että se antaa vähän enemmän tehoa.
Mutta, selvitäpä miksi sulle tulee knock countteja. Ei ole normaalia. Oikea knockki paha mutta voi olla vääräkin, ks alla. Mulla oli samaa vikaa viime kesänä ja epäilen sen olevan öljytikun irronnut kiinnike joka hakkaa pakosarjaan. En ole vielä varma kun sinne ei mahdu käsi enkä ole saanut sitä paikalleen. Gordon Killbrew suosittelee vanhempiin C4:siin (84-89) vaihdettavan LT-1:n knock sensorin koska vanhemmissa esiintyy false knockia. Uudempi knock sensor ei ole niin herkkä ja ongelma poistuu. En tiedä päteekö tämä myös 90-91:iin mutta siinä toinen mahis. Mulla on jossain ne osanumerotkin mutten nyt tähän hätään löydä. Jos jollain on osakirja niin vois tarkistaa käytetäänkö kaikissa L98:ssa samaa knock-sensoria?? PS. false knock paljastuu siten, että jos skannerissa näkyy knock countteja ja vehje vetää sytkää myös moottorijarrutuksissa niin avot ei ole oikea knock. Oikea knock esiintyy vain veto päällä. Mulla tekee just näin eli countteja tulee tietyllä kierrosluvulla - oli veto päällä tai ei. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla tulee noita pelkästään kiihdytyksen yhteydessä. Kone ei ole vakio, mutta silti eniten minua epäilyttää viallinen suutin..?
|
||||
|
||||
|
Nyt muistui mieleeni, että kaksi vuotta sitten autoon vaihdettiin starttimoottori ja samalla olivat rikkoneet Knock Sensorin liittimen. Tekivät sinne "väliaikaisen" kytkennän ja lupasivat tilata uuden liittimen, eipä ole näkynyt! Pitänee tarkistaa liitäntä, jos se olisikin siitä johtuva.
|
||||
|
||||
|
Olisko ToniH:lla tai muilla heittää joku sivu mistä löytys tietoa noista knock counteista?? Ei tarvii mitään ihmeellisiä olla, kiinnostais vaan siitäkin jotain tietää.. (mistä johtuu jne jne)
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
ACDELCO# 213-325 85-86 213-324 87-89 213-92 90-91 213-96 92-95 (LT-1) |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Meinaatteko että 92-95 sensoria vois käyttää vanhemmissa myöskin?
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|