C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
TH-400 to Muncie projekti
Alkaa ehkä jo ensi viikolla moottorin ja automaatin irroituksella!
Lakkasi kickdown toimimasta ja laatikosta tiputtaa öljyä, eli aika alkoi nyt olla kypsä tämän projektin aloitukseen. Kysymys #1 Mahtuuko moottori ja laatikko yhtenä pakettina pois, jos auto seisoo pyörillänsä. Mulla on kiinteä keskipalkki, onko siitä haittaa pakettin pois nostamisessa, vai otanko suosiolla moottorin ja laatikon erikseen pois? Jos joutuu nostamaan erikseen, niin miten automaatti on kiinni moottorissa, pitääkö huomioida jotain, etten riko mitään? |
#2
|
||||
|
||||
TäysHajoamis koodisto alkoi siis osoittaa olemassa olostaan?
Automaatti on ihan samoista pultti paikoista kiinni kuin manuaalikin. Ota toki ensin turbiini irti ja tuuppaa ihan "pohjaan niin et hajota öljypumppua laatikosta tms. Norsulla ei paketti nosto taida oikein onnistua , ketjutalla ennemminkin. tsiljoona kertaa lupsakampaa ottaa laatikko ja moottori erikseen.
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist |
#3
|
||||
|
||||
jep. Paljonko muuten th-400 painaa?
Ketjutalja mulla onkin. Sillä tein aikoinaan isolohkoswapin edelliseen kärryyn. Onnistui mukavasti. Kun kone oli vinssattu ylös, niin pukkasin auto alta pois talliin ja laskin mylllyn telineen päälle. Samalla kaavalla ajattelin toimia nyt. Talja on kiinni tallin räystäässä, eli sitä ei voi liikuttaa. Autoa on siis pystyttävä työntämään tässäkin swapissa. Otan myös koneen pois, koska sata kertaa helpompaa on asentaa kone takaisin pakettina muncien kanssa, sekä puuhata vauhtipyörä, silmälaakeri ja kytkin koneen ollessa telineessä. Samalla ajattelin katsoa miksi jakopään kopasta tihkuisi hieman öljyä. Sitäpaitsi kiinteäpalkkisessa vettessä ei automaattilaatikkoa saa pois ilman koneen irroitusta. Olis vaan ukko laittanut kärryn kunnostuksen yhteydessä amerikassa suosiolla muncien, koska se siihen kuuluu. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Burp... Noihin palkkiasioihin en osaa kommentoida kun omassa on irroitettava.
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck |
#5
|
||||
|
||||
Herranpieksut! 80 kg!!!
Mitenköhän tuon nyt ottaisi pois? Taitaa pakettina olla kuitenkin helpoin tapa. Noin painavaa mötikkää voi olla hankala kammeta ulos, sen jälkeen kuin kone on irti? |
#6
|
||||
|
||||
Painaako se oikeesti noin paljon? Onko tossa painossa 8 litraa öljyä+turbiini vai pekkä laatikko öljyttä? Jos oisin tienny ni en ois nostanu peräkärristä autotalliin, kun jaksan nostaa vaan 60 kg.
|
#7
|
||||
|
||||
Jotenkin tuntus, että irrottasin kyllä koneen erikseen.
|
#8
|
||||
|
||||
Joo. Lueskelin amerikanfoorumeja, ja kaikissa mainittiin että automaatti otetaan erikseen irti.
Kurkkasin äsken auton alle. Ei taida mun laatikko olla millään tavalla kiinni crossmemberissä, joku kumipalikka vain on laitettu laatikon ja palkin väliin. Tietysti, koska mulla on manuaalivaihteisen palkki, eikä automaatille ole ollut kiinnityspaikkaa, niin Joe on ratkaissut asian näin. |
#9
|
||||
|
||||
Tuossa kuva otettuna takaapäin. On ihan nähty vaivaa. Taitaa puuttua joku osa, mikä tulee noihin reikiin.
Se tuki, mihin shifteri tulee kiinni. Last edited by WBBC : 11.08.2009 at 13:33. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Tossa on öjyt ja turbaani mukana, sellaisena pakettina se tuli itse tiputettua. Irtopalkin kanssa helpohkoa, tunkilla vaan varovasti...
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|