FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.08.2009, 07:24
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
TH-400 to Muncie projekti

Alkaa ehkä jo ensi viikolla moottorin ja automaatin irroituksella!

Lakkasi kickdown toimimasta ja laatikosta tiputtaa öljyä, eli aika alkoi nyt olla kypsä tämän projektin aloitukseen.

Kysymys #1

Mahtuuko moottori ja laatikko yhtenä pakettina pois, jos auto seisoo pyörillänsä.
Mulla on kiinteä keskipalkki, onko siitä haittaa pakettin pois nostamisessa,
vai otanko suosiolla moottorin ja laatikon erikseen pois?
Jos joutuu nostamaan erikseen, niin miten automaatti on kiinni moottorissa, pitääkö huomioida jotain, etten riko mitään?
Reply With Quote
  #2  
Old 11.08.2009, 10:16
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
TäysHajoamis koodisto alkoi siis osoittaa olemassa olostaan?

Automaatti on ihan samoista pultti paikoista kiinni kuin manuaalikin.
Ota toki ensin turbiini irti ja tuuppaa ihan "pohjaan niin et hajota öljypumppua laatikosta tms.
Norsulla ei paketti nosto taida oikein onnistua , ketjutalla ennemminkin.
tsiljoona kertaa lupsakampaa ottaa laatikko ja moottori erikseen.
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #3  
Old 11.08.2009, 10:40
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
jep. Paljonko muuten th-400 painaa?

Ketjutalja mulla onkin. Sillä tein aikoinaan isolohkoswapin edelliseen kärryyn.

Onnistui mukavasti. Kun kone oli vinssattu ylös, niin pukkasin auto alta pois talliin ja laskin mylllyn telineen päälle.

Samalla kaavalla ajattelin toimia nyt. Talja on kiinni tallin räystäässä, eli sitä ei voi liikuttaa. Autoa on siis pystyttävä työntämään tässäkin swapissa.

Otan myös koneen pois, koska sata kertaa helpompaa on asentaa kone takaisin pakettina muncien kanssa, sekä puuhata vauhtipyörä, silmälaakeri ja kytkin koneen ollessa telineessä. Samalla ajattelin katsoa miksi jakopään kopasta tihkuisi hieman öljyä. Sitäpaitsi kiinteäpalkkisessa vettessä ei automaattilaatikkoa saa pois ilman koneen irroitusta. Olis vaan ukko laittanut kärryn kunnostuksen yhteydessä amerikassa suosiolla muncien, koska se siihen kuuluu.
Reply With Quote
  #4  
Old 11.08.2009, 10:52
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
jep. Paljonko muuten th-400 painaa?

Burp...



Noihin palkkiasioihin en osaa kommentoida kun omassa on irroitettava.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	th400vaaka.jpg
Views:	963
Size:	60.3 KB
ID:	9736  
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck
Reply With Quote
  #5  
Old 11.08.2009, 10:55
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Herranpieksut! 80 kg!!!

Mitenköhän tuon nyt ottaisi pois?

Taitaa pakettina olla kuitenkin helpoin tapa. Noin painavaa mötikkää voi olla hankala kammeta ulos, sen jälkeen kuin kone on irti?
Reply With Quote
  #6  
Old 11.08.2009, 12:06
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,866
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Painaako se oikeesti noin paljon? Onko tossa painossa 8 litraa öljyä+turbiini vai pekkä laatikko öljyttä? Jos oisin tienny ni en ois nostanu peräkärristä autotalliin, kun jaksan nostaa vaan 60 kg.
Reply With Quote
  #7  
Old 11.08.2009, 12:17
ahne's Avatar
ahne ahne is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 555
ahne on oikealla tiellä
Jotenkin tuntus, että irrottasin kyllä koneen erikseen.
Reply With Quote
  #8  
Old 11.08.2009, 12:48
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Joo. Lueskelin amerikanfoorumeja, ja kaikissa mainittiin että automaatti otetaan erikseen irti.

Kurkkasin äsken auton alle. Ei taida mun laatikko olla millään tavalla kiinni crossmemberissä, joku kumipalikka vain on laitettu laatikon ja palkin väliin.

Tietysti, koska mulla on manuaalivaihteisen palkki, eikä automaatille ole ollut kiinnityspaikkaa, niin Joe on ratkaissut asian näin.
Reply With Quote
  #9  
Old 11.08.2009, 13:24
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Tuossa kuva otettuna takaapäin. On ihan nähty vaivaa. Taitaa puuttua joku osa, mikä tulee noihin reikiin.
Se tuki, mihin shifteri tulee kiinni.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	palkki.jpg
Views:	426
Size:	214.9 KB
ID:	9737  

Last edited by WBBC : 11.08.2009 at 13:33.
Reply With Quote
  #10  
Old 11.08.2009, 13:33
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by janiv
Painaako se oikeesti noin paljon? Onko tossa painossa 8 litraa öljyä+turbiini vai pekkä laatikko öljyttä? Jos oisin tienny ni en ois nostanu peräkärristä autotalliin, kun jaksan nostaa vaan 60 kg.

Tossa on öjyt ja turbaani mukana, sellaisena pakettina se tuli itse tiputettua. Irtopalkin kanssa helpohkoa, tunkilla vaan varovasti...
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:38.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.