FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.04.2005, 11:27
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
C2/3 Rungon jäykistäminen.

Tein tossa kuvan missä näkyy mihin kohtaan c2 ja 3 rungoissa voi/pitää laittaa jäykisteet, jos meinaa saada frame flexin minimiin.



Taipuisin ja yleensä suurin osa vioista tulee etupäähän. Kone painaa ja vääntää ja kääntää, tehtaan höpö höpö hitsit on kovilla, saumoja on revennyt on tullut stressi halkeamia yms. kivaa.

Eroja C2 ja 3 rungoissa on joitakin ja isoin on toi missä takaosa rungosta lähtee kaartumaan ylös, niin vanhoissa rungoissa ei ollut vielä noita vihreällä merkattuja tuki palkkeja (tietääkö joku minä vuonna noi tuli corvetteen?). En myöskään ole ihan varma toimiiko ne tollaisenaan C2 korin kanssa, jos ei niin tohon kohtaan kannattaa kuitenkin soveltaa joku toinen tuki.

Toinen ero on noi takapyörien eteen tulevat kolmio palat, jotka uudemmissa oli jo tehtaalta ja varmasti ajavat oman asiansa hienosti. Nämä palat hitsataan rungon alapuolelle.

Noi taaimmaiset jäikistepalat olen nähnyt ainoastaan yhdessä autossa, en tiedä miten tankin irroittamaisen kanssa toimii... Pultattava versio tohon kohtaan?



Rungon hitsaamisesta muutama sana, tehtaan saumoja on "kehuttu" jo moneen otteeseen ja jatketaan samalla linjalla. Kun runko on puhtaana edessä, kannattaa kaikki saumat tarkistaa, vähänkään huonossa hapessa olevat saumat auki saman tien. Uutta saumaa vedetään vain niihin kohtiin joissa tehtaan saumaa ei vielä ole, ei hitsata vanhojen päältä.



Noissa mun parissa kuvassa näkyy hyvin miten paljon uutta kuonaa tuli vedettyä, ei kuitenkaan hirveän pitkää yhtenäistä saumaa näy...



Tossa taas näkyy hyvin etummaiset jäykistepalat paikoillaan.



Apukuskin puolen moottorin kannakkeen etumainen jäykistepala.



Etu jäykiste taas.



Ja taas...









Yksi kriittisimmistä mestoista on noi tukivarsien kiinnitykset, usein tehtaan saumat on ollu 30 vuotta tosi kovilla. Tossa kivasti toteutettu paketti.



Moottorin kannake vahvistettu. Huomioikaa muuten, että ton koneen kannakkeen takavahvikkeet täytyy sopia yhteen ohjaus romujen kanssa.



Alapuoli



Perän kannake.



Koneenkannake vahvistettu



Stock



Modified



Herättelen tästä keskustelua koska itsellä tämä taas kohta puoliin edessä, joten kaikkia ideoita kuunnellaan! Ja Vet65 sai kuvansa samalla...
Reply With Quote
  #2  
Old 19.04.2005, 14:02
vet65's Avatar
vet65 vet65 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jan 2005
Location: Helsinki
Posts: 766
vet65 on oikealla tiellä
kiitokset kuvista. tälläviikolla tulee runko hiekkapuhalluksesta.
tarttee rueta hitsaamaan paloja kiinni.
laittelen sitten kuvia omasta kun saan sitä tehtyä.
Reply With Quote
  #3  
Old 19.04.2005, 14:50
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,163
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Suoritatteko te mitään mittauksia ennen hitsauksia, rungon suoruuden tarkistus ym?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #4  
Old 19.04.2005, 21:49
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,664
C372 on oikealla tiellä
Nuo vahvistuspalat jäi omasta laittamatta tuonne keulaosaan ja tuohon perän kannakkeeseen,mutta tuo hitsisaumojen tarkistus ja yhtenäiseksi hitsaaminen tuli tehtyä.

kuva: http://groups.msn.com/vette1972/shoe...&PhotoID=7

Varsinkin tuohon perän kiinnikkeeseen olisi pitänyt laittaa nuo vahvikkeet,joutuu nyt tekemään ettei vaan repeä irti.Muuten nuo moottorin ja korin kannakkeet hitsattiin uudelleen.
__________________
C3 1972 Z06 2001
- SAVON CORVETTE MAHVIA-
Reply With Quote
  #5  
Old 19.04.2005, 22:26
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by vet65
kiitokset kuvista. tälläviikolla tulee runko hiekkapuhalluksesta.
tarttee rueta hitsaamaan paloja kiinni.
laittelen sitten kuvia omasta kun saan sitä tehtyä.

Hyvä, että kerkisin laittamaan kuvat ajoissa loppujen lopuksi.
Reply With Quote
  #6  
Old 19.04.2005, 22:27
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Macho
Suoritatteko te mitään mittauksia ennen hitsauksia, rungon suoruuden tarkistus ym?

Joo, ainakin oma käy jigissä ennen kuin aletaan leipomaan.
Reply With Quote
  #7  
Old 19.04.2005, 22:28
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by C372
Nuo vahvistuspalat jäi omasta laittamatta tuonne keulaosaan ja tuohon perän kannakkeeseen,mutta tuo hitsisaumojen tarkistus ja yhtenäiseksi hitsaaminen tuli tehtyä.

kuva: http://groups.msn.com/vette1972/shoe...&PhotoID=7

Varsinkin tuohon perän kiinnikkeeseen olisi pitänyt laittaa nuo vahvikkeet,joutuu nyt tekemään ettei vaan repeä irti.Muuten nuo moottorin ja korin kannakkeet hitsattiin uudelleen.

Siisti se on sunkin runkos!
Reply With Quote
  #8  
Old 20.04.2005, 21:46
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 307
KiRu on oikealla tiellä
[quote]Eroja C2 ja 3 rungoissa on joitakin ja isoin on toi missä takaosa rungosta lähtee kaartumaan ylös, niin vanhoissa rungoissa ei ollut vielä noita vihreällä merkattuja tuki palkkeja (tietääkö joku minä vuonna noi tuli corvetteen?).
Quote:
1969

En myöskään ole ihan varma toimiiko ne tollaisenaan C2 korin kanssa, jos ei niin tohon kohtaan kannattaa kuitenkin soveltaa joku toinen tuki.
Quote:
ei toimi, ainakin -64 avo koppa näyttäis tulevan niin lähelle noita sarvia että nuo vinotuet täytyy poistaa/modifioida -- epätieteellisen silmäilyn tuloksena väitän näin...


edit: katos vaan kuin hauskasti onnistuin sotkemaan nuo lainaukset..
Reply With Quote
  #9  
Old 21.04.2005, 00:09
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Joo niin vähän summailin itsekin, jonkin näköiset kotitekoiset tuet siinä kohtaa olis ihan paikallaan joka tapauksessa...

Reply With Quote
  #10  
Old 22.04.2005, 14:01
Pulkkamies's Avatar
Pulkkamies Pulkkamies is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Location: Espoo
Posts: 125
Pulkkamies on oikealla tiellä
Samannäköset kolmiot hitsasin noihin etu alatukivarsien kiinnityskohtaan. Ei muuta ongelmaa kuin että alkuperäisiä laatikkoöljyn lauhdutusputkia ei enää saa paikalleen. Vai meneekös näissä samalla tavalla ku C3:ssa..?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:22.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.