#1
|
||||
|
||||
C2/3 Rungon jäykistäminen.
Tein tossa kuvan missä näkyy mihin kohtaan c2 ja 3 rungoissa voi/pitää laittaa jäykisteet, jos meinaa saada frame flexin minimiin.
Taipuisin ja yleensä suurin osa vioista tulee etupäähän. Kone painaa ja vääntää ja kääntää, tehtaan höpö höpö hitsit on kovilla, saumoja on revennyt on tullut stressi halkeamia yms. kivaa. Eroja C2 ja 3 rungoissa on joitakin ja isoin on toi missä takaosa rungosta lähtee kaartumaan ylös, niin vanhoissa rungoissa ei ollut vielä noita vihreällä merkattuja tuki palkkeja (tietääkö joku minä vuonna noi tuli corvetteen?). En myöskään ole ihan varma toimiiko ne tollaisenaan C2 korin kanssa, jos ei niin tohon kohtaan kannattaa kuitenkin soveltaa joku toinen tuki. Toinen ero on noi takapyörien eteen tulevat kolmio palat, jotka uudemmissa oli jo tehtaalta ja varmasti ajavat oman asiansa hienosti. Nämä palat hitsataan rungon alapuolelle. Noi taaimmaiset jäikistepalat olen nähnyt ainoastaan yhdessä autossa, en tiedä miten tankin irroittamaisen kanssa toimii... Pultattava versio tohon kohtaan? Rungon hitsaamisesta muutama sana, tehtaan saumoja on "kehuttu" jo moneen otteeseen ja jatketaan samalla linjalla. Kun runko on puhtaana edessä, kannattaa kaikki saumat tarkistaa, vähänkään huonossa hapessa olevat saumat auki saman tien. Uutta saumaa vedetään vain niihin kohtiin joissa tehtaan saumaa ei vielä ole, ei hitsata vanhojen päältä. Noissa mun parissa kuvassa näkyy hyvin miten paljon uutta kuonaa tuli vedettyä, ei kuitenkaan hirveän pitkää yhtenäistä saumaa näy... Tossa taas näkyy hyvin etummaiset jäykistepalat paikoillaan. Apukuskin puolen moottorin kannakkeen etumainen jäykistepala. Etu jäykiste taas. Ja taas... Yksi kriittisimmistä mestoista on noi tukivarsien kiinnitykset, usein tehtaan saumat on ollu 30 vuotta tosi kovilla. Tossa kivasti toteutettu paketti. Moottorin kannake vahvistettu. Huomioikaa muuten, että ton koneen kannakkeen takavahvikkeet täytyy sopia yhteen ohjaus romujen kanssa. Alapuoli Perän kannake. Koneenkannake vahvistettu Stock Modified Herättelen tästä keskustelua koska itsellä tämä taas kohta puoliin edessä, joten kaikkia ideoita kuunnellaan! Ja Vet65 sai kuvansa samalla... |
#2
|
||||
|
||||
kiitokset kuvista. tälläviikolla tulee runko hiekkapuhalluksesta.
tarttee rueta hitsaamaan paloja kiinni. laittelen sitten kuvia omasta kun saan sitä tehtyä. |
#3
|
||||
|
||||
Suoritatteko te mitään mittauksia ennen hitsauksia, rungon suoruuden tarkistus ym?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#4
|
||||
|
||||
Nuo vahvistuspalat jäi omasta laittamatta tuonne keulaosaan ja tuohon perän kannakkeeseen,mutta tuo hitsisaumojen tarkistus ja yhtenäiseksi hitsaaminen tuli tehtyä.
kuva: http://groups.msn.com/vette1972/shoe...&PhotoID=7 Varsinkin tuohon perän kiinnikkeeseen olisi pitänyt laittaa nuo vahvikkeet,joutuu nyt tekemään ettei vaan repeä irti.Muuten nuo moottorin ja korin kannakkeet hitsattiin uudelleen.
__________________
C3 1972 Z06 2001
- SAVON CORVETTE MAHVIA-
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Hyvä, että kerkisin laittamaan kuvat ajoissa loppujen lopuksi. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Joo, ainakin oma käy jigissä ennen kuin aletaan leipomaan. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Siisti se on sunkin runkos! |
#8
|
||||
|
||||
[quote]Eroja C2 ja 3 rungoissa on joitakin ja isoin on toi missä takaosa rungosta lähtee kaartumaan ylös, niin vanhoissa rungoissa ei ollut vielä noita vihreällä merkattuja tuki palkkeja (tietääkö joku minä vuonna noi tuli corvetteen?).
Quote:
Quote:
edit: katos vaan kuin hauskasti onnistuin sotkemaan nuo lainaukset.. |
#9
|
||||
|
||||
Joo niin vähän summailin itsekin, jonkin näköiset kotitekoiset tuet siinä kohtaa olis ihan paikallaan joka tapauksessa...
|
#10
|
||||
|
||||
Samannäköset kolmiot hitsasin noihin etu alatukivarsien kiinnityskohtaan. Ei muuta ongelmaa kuin että alkuperäisiä laatikkoöljyn lauhdutusputkia ei enää saa paikalleen. Vai meneekös näissä samalla tavalla ku C3:ssa..?
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|