|
|
||||
|
||||
|
Männänrengas meni
Näköjään on koneremppa edessä. Ensin meni kansipahvi, jonka murunen ilmeisesti rikkoi vitossylinterin männänrenkaan (mitattu ohipuhallus 75% luokkaa, muut sylinterit n. 10%). Motti siis puhaltaa kuin valas.
Eli: kuinka iso operaatio on kyseessä? Mitä muuta kannattaisi tehdä kun moottori pitää kuitenkin avata? Muistetaan kuitenkin pari faktaa: 1) Mulla ei ole tiloja tehdä koneremppaa 2) Mulla ei ole työkaluja tehdä koneremppaa 3) Mulla ei ole taitoja tehdä koneremppaa ===> homma pitää siis teettää ulkopuolisella. Haluaisiko joku foorumin harrastelija tästä talveksi työprojektia - vai vienkö suosista paikalliselle jenkkipajalle? Vai tuleeko tämä jo niin kalliiksi että olisi järkevämpää tilata saman tien moottori jenkeistä?
|
||||
|
||||
|
Luulen, että sylinteri pitää vähintäänkin hoonata mutta hyvin mahdollista, että menee ylikokoon poraamiseksi. Ja siinä tapauksessa mun mielestä kantsii porata kaikki samantien ja hommata remppakitti eli vähintään männät, renkaat, pää- ja kiertokankien laakerit. Mutta, todennäköisesti sieltä löytyy muutakin semmosta, jota sellaisenaan ei viitsi laittaa takaisin ja homma paisuu (mm. kaikki tiivisteet, osa pulteista). Öljy- ja vesipumput sekä venajouset ainakin kannattaisi tehdä samalla jos ovat vanhaa kamaa. Varmasti paljon muutakin nippeliä.
Eli hyvä mahis on, että alkaa maksaa jos tuuri ei ole ihan myöten. Sen tietää vasta kun homman avaa. Rempantekijän taidot ja huolellisuus -kysymykset tuovat oman muuttujansa hommaan. Paljon helpompi työn ja pähkäilyn osalta ja lopputulokseltaan varmempi vaihtoehto on uusi mylly. Kustannus vrt. remppa - ei voi tietää, riippuu pitkälti tuurista ja siitä kuinka hyvää teetetään.
|
||||
|
||||
|
uusi isompi mylly jenkeistä ja myy vanha kokonaisena tai osina
|
||||
|
||||
|
Kysäise nimimerkki Hai I:lta
Tarkka ukko, jolla saattaisi olla laadukas lääke tuohon ongelmaan. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tuollaista nimimerkkiä en löytänyt Finnsharkin foorumilta...?
|
||||
|
||||
|
itellä kun tilat vasta valmistumassa talvinikkarointia ajatellen niin ehdotankin siis Hai:ta
titta på YV
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ja vuoto on sitten todettu männänrenkaiksi? Että ei venttiilivuoto? Mäntä puhki? Purkamatta konetta ei kannata kauhean pitkälle meneviä päätöksiä vielä tehdä. Vasta kun kone on palikoina, voi varmuudella tietää, paljonko se tulee maksamaan.
|
||||
|
||||
|
Soittelin Haille (kiitos numerosta) ja rojekti etenee tämän talven aikana. Eli tosiaan se kone avataan ja tsekataan mitä siellä on mennyt. Sen mukaan tehdään päätökset korjataanko pata vai laitetaanko toinen tilalle.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kun nyt noin hyvä mies on, niin ei kai se paha olisi tällaisessa yhteydessä vaikka paljastaa nimi ja paikkakunta näin suurelle yleisöllekin? Tietenkin herra Hai 1:n luvalla. Eikös toi ole hyvää mainosta vaan?
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|