|
|
||||
|
||||
|
Speed Density..
Onko kenelläkään tiedossa löytyykö tuolle moottorinohjaimelle suomesta ohjelmoijaa?
Vai onko ainut tie opetella itse tai tilata valmis lastu? Voi olla että olen huono ettimään mutta en löydä yhtään firmaa joka nuita TPI moottorin ohjelmia säätää.. onko niitä ketään suomessa? Noita enemmän ja vähemmän viritettyjä TPI koneita tuntuu olevan jo aika paljon, missä porukka on ohjelmoinut uuden lastun? ja kuitenkin osa on just näitä -90-93 malleja mitkä on tätä Speed Density mallia.. Kaikki apu on tarpeen! eiku vastauksia kehiin!
|
||||
|
||||
|
Harisella kun kävin dynottamassa, niin olivat sitä mieltä, että talven mittaan hankkisivat välineet hommaan.
Tarvitsisivat vissiin ECM:n tai jotain, että pääsisivät tutkailemaan softaa 'melkein bittitasolla'. Siis tutkailisivat softaa ja kaikkia säätöparametreja kaikessa rauhassa, että ymmärtäisivät, miten se softa toimii ja mitä siellä voi/kannattaa säätää.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Tämäkin vissiin nyt kunnossa osaavat laittaa speed density koneen kiekumaan kunnolla...
http://www.hestec.fi/chiptuning/chiptuning.php Juurikin imarin alipaine ja tps asennon perusteella toimivat koneet.. laittavat ennakot ja lamdan menemään niinkuin pitäisikin...
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo! Olinkin unohtanut jo tämän ketjun
|
|
|
||||
|
||||
|
Missä tossa mainittiin että ne tekee ns. lastuja näihin meitin pulkkiin?
|
||||
|
||||
|
Quote:
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
En tiedä, missä moista mainittiin muualla kun meikäläisen posteissa. Mun huussi oli just viime viikolla testimuulina pari päivää. Dynoajot tehtiin emulaattorin avulla, siis läppäri oli koko ajan kiinni moottorinohjauksessa ja kaikki säädöt (tai siis säätöjen vaikutus) saatiin testattua samantien rullilla. Kun optimisäädöt oli löydetty, tallennettiin muutokset ja poltettiin prommi. Homma menee ainakin L98:ien kohdalla niin, että orggispalikasta irroitetaan ('juotetaan irti') moottorinohjauksesta vastaava lastu, paikalle juotetaan ns. painokanta, johon voi sitten napsauttaa ohjelmoitavan lastun paikalleen ilman juottamista. Tarvittavat myöhemmät muutokset on helppo tehdä. Joissakin LTx-koneissahan on jo sitten mahdollisuus flashata prommi suoraan ilman juotoshommia. Mulla nyt sattui olemaan jo valmiiksi 'piggypack'-tyylin ohjelmoitava lastu, joten juotoshommia ei tarvinnut tehdä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Juuri tota mä "hain". Hienoa että ovat investoineet itelleen noi vehkeet. Eihän se emulaattori muistaakseni kauheita maksanu.
Mun lastuun on just tehty toi tinaus homma yhen palstalaisen toimesta. Mahtuuko se sun lastu siihen originaalipaikkaan vielä? Se luukku kiinni myös? Edit: Pitäis ajatella ennen kun kirjottaa. Sullahan on eri ECM...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo, mahtuu ihan kivasti tuon '91:n boksiin. Nysväysnurkassahan tuosta "piggypack":stä olen jossain vaiheessa höpissyt http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=820
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|