FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply

Thread Tools
Old 20.12.2009, 16:45
ossi's Avatar
ossi ossi is offline
Vakiokävijä

ossi on oikealla tiellä
Talvikäytössä moottorin kuluminen ?

Moro, ei ole tullut hommattua vetteen lohkolämppäriä, onko paljoa väliä missä lämpötiloissa starttailee, lohkon kuluminen jne? Max 10 käyttöä talvessa, 3-6 vkon välein, oon pyrkiny käyttelee suojakeleillä, aina ei mahdollista, talvisäilö ns. pitkän matkan päässä..
Reply With Quote
Old 20.12.2009, 17:25
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä

speedy on oikealla tiellä
Ilmeisesti kylmä säilö? notkeat öljyt vaan ja plussakeliä tulee niin käy hurauttamassa. Innokkaimmat käyttelee parinviikonvälein, mutta se nyt on enmmänkin jotain fiilistelyjuttua. Parin kolmenkuukauden välein jos käyttelee niin ok.
Reply With Quote
Old 20.12.2009, 23:17
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black

Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Emmätiedä, monet kertoilevat, kuinka kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria niin ja näin paljon enemmän. Itse olen vaan avaimesta vääntänyt käyntiin, vaikka pakkasta on ollut reilumminkin. Mutta mullehan tuo onkin käyttis

Käytettävä öljy lienee aika merkittävässä osassa?

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
Old 21.12.2009, 09:17
StadiShark's Avatar
StadiShark StadiShark is offline
Konkari

StadiShark on oikealla tiellä
Eroaakos toi V8 jotenkin noista Corolloista, Astroista tai muista Aveoista talvikäytössä
Samanlainen metalliklöntti se on kuin muutkin moottorit, paitsi mitänyt pyttyjä enemmän, kuin edellä mainituissa
Walter Röhrl Midnight Blue Comfort Edition
Reply With Quote
Old 21.12.2009, 09:38
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire

Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääMacho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Olen nähnyt aiheesta käppyröitä ja ne näyttävät aina tältä.

Tein muuten testin käyttiksellä, ajoin ensin 70 asteisella moottorilla matka-ajoa ja sitten muutin lämmöt 92 ja ajoin taas. Polttoaineenkulutus väheni yli 20%. Eipä ihme että vettetkin on käyvät kuumana tehtaalta, kyllähän ne silloin paremmin päästönormeihin taipuvat.
Old 21.12.2009, 10:34
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari

janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by StadiShark
Eroaakos toi V8 jotenkin noista Corolloista, Astroista tai muista Aveoista talvikäytössä
Ei varmaan. Samalla tavalla se Corollankin moottori kuluu, kun sitä kylmänä käynnistää. Noissa muissa vaan on Corvetteja useammin lohkolämmitin, niin ei ehkä niin usein kylmänä käynnistellä.

Tai sit muita käynnistelläänkin huomattavasti useammin kylmänä, kun läheskään kaikkien työpaikalla ei oo mahollista käyttää lämppäriä ja harvempi sitä Corvetella ajelee päivittäin töihin.

Vaan minkäs takia sitä talvisäilössä olevaa Corvettea pitää käydä käynnistelemässä edes yhtä kertaa pakkasella Sellasta oon pari kertaa kuullu, että kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria yhtä paljon ku 500 kilsan ajo. Kukapa sitä sit haluais huvikseen kulutella moottoriaan joka päivä 500 kilsan verran tyhjäkäynnillä
Reply With Quote
Old 21.12.2009, 10:52
TomYum's Avatar
TomYum TomYum is offline
Vakiokävijä

TomYum on oikealla tiellä
Kyllä mulla ainaki o loppunu usiammasta japskista pellit ennenku kone. Ja aina talvet kylmästä käyntiin vaan, hyvin harvoin roikan nokassa ollu. Jos 500 km vastais yks kylymätartti nii ne koneetha kestää sitte lämpymäsä päästää keviästi milijuuna kilsaa ilima mittää. No myönnettäköön että toki öljyä alkoivat lopussa syömään litran tonnille, mutta so not - eipähä tarvinnu eriksee vaihella...
Reply With Quote
Old 21.12.2009, 15:45
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari

V-P on oikealla tiellä
Muutaman vuoden olen käynnistänyt Vetten joka päivä useita kertoja olkoot lämpötila sitten mikä hyvänsä.
Synteettiset öljyt koneessa.
Kone ei vie öljyä, eikä savuta, ja tehot tuntuu olevan kotona.
On pikkusen vaikea uskoa noita kulumis teorioita kylmäkäynnistyksissä. Mun L-98:n pitäisi olla täysin loppu ton teorian mukaan, mutta käytännössä se vielä potkaisee oikein ripeästi kärryn liikkeelle. Kesäisin taitaa kumikin joskus vähän palaa joissain sopivissa paikoissa.
Uskoisin noiden kylmäkulumisteorioiden/mittaustulosten syntyneen aikojen aamussa, kun rohkea ryyppy liuotti sylinterinseinämistä mineraaliöljyn pois, ja kone kävi niiltäosin kylmänä kuivana.
Niinpä ainakin toistaiseksi uskon itänaapurin viisauteen: Pumaka on pumaka ja praktika on praktika.:-\\\
Old 21.12.2009, 19:02
Yly's Avatar
Yly Yly is offline
Vitolla päähän

Yly tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Laitoimme viimeviikolla tuttavan tyhjään viinapulloon ( minulla ei ollut ) Shellin 10w40 diesel moottoriöljyä. Yöllä pakkasta -28 ja päivällä -22.

Öljy oli ihan notkeaa silti.

Voisin kuvitella jos koneessa on 0w30 öljyt, niin ei se juuri siitä jäykisty, riippumatta onko pakkasta -5 vai -25 C
Mulsanne Blue Corvette Convertible LT-1 -71
Reply With Quote
Old 23.12.2009, 21:39
korvetti's Avatar
korvetti korvetti is offline
Vakiokävijä

korvetti on oikealla tiellä
Itselläni on Corvette nyt seisonnassa. Kerran olen sitä tämän talven aikana käyttänyt. Varmaan pari käyttö kertaa talven aikana riittää. Aiemmin omistamaani Corvettea en käyttänyt talvikaudella kertaakaan, eikä sen kanssa ollut koskaan mitään ongelmia sitä keväisin liikenteeseen ottaessa.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules