|
|
||||
|
||||
|
Katuautoon 4-pistevyöt
Onko kenelläkään käytössä kuppipenkeissä tällä foorumilla. Selailin tuossa vaihtoehtoja Sparco pro2000 penkeille ja Sparcolta löytyi yksinkertainen ja pätevän oloinen E-hyväksytty 4-pistevyö pikakiinnityksellä eli 1 "klik" ja kiinni pysyy. Vaikuttaisi tosi hyvältä, mitään kokemuksia?
|
|
|
||||
|
||||
|
Mulla oli siviilikilvissä oleva ralliauto joskus vuonna viis.
Siinä oli 4-piste vyöt juuri sellaiset, että olkavyöt oli ommeltu kiinni lannevyöhön ja lukko oli keskellä lannevyötä. Eli siis 1 klik ja valmista Oli sinänsä ihan kätevät ja asiansa ajoi kisakäytössäkin ( 2 x katonkautta ) tieliikenteessä tuli vaan heitettyä vyöt hartioille ja jätettyä lukko auki mutta tuommoiset tietysti pitää edes vähän miestä paikallaan vaikka lukko onkin auki, toisin kuin pilotti-lukolla olevat. Nykyäänhän rallissa pitää olla 6-pisteiset.
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Hienoa tietoa, eli taidan laittaa sellaiset. ei tarvi aina maitokaupassa käydessään ja unohtaessaan ostaa ruokakermaa irroittaa ja taas sitoa itseään monimutkaisesti kiinni.. olivat aika halvat, jotain 85 euroa taisi olla pari! |
|
|
||||
|
||||
|
Kieltämättä 4-pistevyö on hyvä, mutta käyttö siviiliautossa vaatii hieman enemmän viitseliäisyyttä vyön kunnollisen kiristämisen kannalta kuin perinteinen 3-pisterullavyö. Periaatteessa joka käyttökerralla pitäisi ensin löysätä 4-pistevyön säädöt ja sitten kiristää vaatetuksen paksuuden ja vatsan turvotuksen mukaan. Laiskuuttaan sitä vaan helposti jättää vyön auki tai löysälle, jolloin se ei enää ole turvavyö. Navan korkeudelle tai ylemmäs asettuneesta 4-pisteen lannevyöstä luisuu nokkakolarissa todennäköisesti alakautta vauhdilla kojelaudan alle.
(tää ei ole moraalisaarna. mulla oli nuorempana muutamassa kotterossa 4-pistevyö ja liian usein jäi päivittäisessä käytössä vyö kunnolla kiristämättä. mä ajan vaan tohon lähikauppaan, ei tässä mitään satu ...)
|
||||
|
||||
|
ja sitten kun ne vyöt eivät anna yhtään vapaaliikettä niin on hankala säätää esim mankkaa tms. jossa joutuu kurottelemaan
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja muistaakseni jos autossa on tehtaalta rullatoimiset vyöt ei sitä toimintoa saa poistaa....tämä on kirjattu muistaakseni AKE:n sääntöihin.
Onhan niitä 4-piste vöitä rullatoiminnollakin, mutta sen soveltaminen vetteen (ainakin omaan) on hivenen hankalaa...haluaisi hartiavyöt kiinni turvakaaren poikkitukeen mutta kun se muutenkin on jo lähes kiinni penkissä niin minnes sen rullan laittaa Juza
|
||||
|
||||
|
Quote:
Toi on oikea ongelma... itse hoidan radion kaukosäätimellä, mutta sit onkin muiden apulaitteiden hoitaminen! Tärkeisiin ylettää luonnollisesti, mutta...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Katkasija on C3:sessa tyhmästi sijotettu jos meinaa penkissä kunnon vöillä pysyä kiinni.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Aivan totta, tätä en enää muistanutkaan. Ja se kuppipenkissä kiemurtelu, kun kurotteli hampurilaista Snackyn drive-in luukulla. Täytyy vissiin tehdä nostalgiareissu http://www.snacky.fi/ajankohtaista-p...upunkiseudulle
|
||||
|
||||
|
Myönnettävä on, että hankalat on.
Mulla on käytössä keskuslukkoon työnnettävät 6-pistevyöt, mistä "munavyöt" on jätetty pois Jos mällin ajaa, niin alakautta ei oikein pääse luiskahtamaan, koska lantiovyöt on niin alhaalla ja tiukalla, kun mahdollista, ja olkavyöt estää yläkropan liikkumisen eteenpäin. Haittapuolia löytyy! Edes oman puolen ikkunaa ei voi avata tai sulkea vyöt oikein kiristettynä. Jos oven on jättänyt auki, ja kiristänyt vyöt, niin ovea ei yletä sulkea itse. Siitä huolimatta mun auto ei kulje senttiäkään, ennen kuin kaikilla autossa olevilla on vyöt kiinni.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|