|
|
||||
|
||||
|
Paypal/Luottokunta -korvaukset
Ilmoitin Paypallille tavarasta jonka maksoin mutta jota en saanut. ikävä kyllä 45 päivän valitusaika ehti mennä umpeen kun odottelin konttia ja sen purkua todetakseni tilanteen. Paypal vastasi että ei voi auttaa koska 45 päivää meni jo.
No, ilmoitin sitten Luottokunnalle kun sitä kauttahan se maksu loppujen lopuksi meni. Luottokunta teki reklamaation ja tililleni ilmestyi puuttuva summa. Paypalliin ilmestyi dispute, jossa myyjältä kysyttiin kommenttia asiaan. Myyjä lähetti Paypallille UPS-seurantanumeron todisteeksi lähettämästään tavarasta (tiedän sen numeron, se ei ole edes tästä tavarasta ). Paypal päätti että minä olen "oikeassa" ja voitin disputen.Sitten Paypal jäädytti tilini ja ilmoitti että saan sen takaisin käyttöön kun maksan Paypallille sen summan jonka joutuivat lähettämään Luottokunnalle Hieno systeemi! Paypal korvaa mutta ei korvaakaan! Luottokunnan suuntaanhan tuo vaikuttaa menneen ihan taiteen sääntöjen mukaan mutta minä joudun maksamaan ihan itse oman hyvitykseni itselleni. Metka systeemi. Saisikohan tuota sovellettua muussakin liiketoiminnassa. EDIT: Niin ja tietysti Paypal peri sen rahan myös myyjältä eli Paypal tienaa kun homma menee persiilleen ja joku kehtaa valittaa 45 vrk:n jälkeen.
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net Last edited by Juhatee : 20.06.2010 at 21:47. |
|
|
||||
|
||||
|
Jaa onko se noin helppoa? Eli vaikka avaan uuden tilin uudella kortilla mutta samalla nimellä niin se onnistuu?
Jäisin tuossa muutaman satasen tietysti vähemmän köyhäksi eli kannattaahan tuo. Niin siis Paypal balance on nyt nolla. Nollana olen sitä pyrkinyt pitämäänkin ja olen käyttänyt sitä pääasiassa vain maksamiseen eli ei sinne mitään yleensä ole kertynytkään. Laskeskelin että olen ollut ihan hyvä asiakas kun tuota kautta on kulkenut vuosien varrella n. 30 k€.. Siitä on Paypal saanut prosenttinsa ja tässä on kiitos.
|
||||
|
||||
|
Opettavainen tarina! Ja hyvä vinkki Yaseilta, kiinni vaan.
Zenkeissä asuessa huomasin, että kovasti painostivat liittämään oman pankkitilin primääriksi maksumetodiksi. Tietysti ymmärtäähän sen, että korttiyhtiölle pitää maksaa komissio... No sit kun ei siihen tietenkään suostunu niin heti kun tuli tilailtua vähän enempi tavaraa (muutama $k/kk), niin ei muka mitkään kortit enää kelvannu, mut pankkitili kyllä...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Juu onnistuu. Mullakin on pari tiliä siellä. |
|
|
||||
|
||||
|
Luottokuntaakin kiinnosti asia siinä määrin että aikovat tutkia.. Luulivat ensin että paypal on korvannut asian minulle ja Luottokunta samoin. Tällöinhän Paypallilla olisi hyvä syy periä korvaus takaisin mutta kun asia on niin ettei Paypal ole korvannut minulle mitään vaikka voitin disputen.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jassoo! No tämäpä hyvä tieto. Nyt vaihtuu paypalin tilillä debit-kortti luottokortiksi heti!
|
||||
|
||||
|
Joo ehdottomasti aina rahat omalle tilille paypalista. Paypalin ainoa hyöty on se, että pystyy käyttämään luottokorttia yksityistenkin välisissä kaupoissa ja siten saa lisäturvaa kaupantekoon.
Uutta tiliä vaan kehiin aina jos paypal pistää hommat jäihin.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|