|
|
||||
|
||||
|
Mikä tankki?
Nonnih, nyt on mun pulkan (-76) bensatankin vetoisuus testattu käytännössä
Kesken rentouttavan juhannusajelun kone sanoi köhköh ja kiitos. Ei siinä, gaso loppui. Oon tiennyt että mittari ei aivan pidä paikkaansa ja käynyt tankilla viisarin ollessa E:n ja neljäsosan puolivälissä. Nytkin olin etsimässä avoinna olevaa asemaa josta sais hieman virvokkeitakin ostettua, mut en aivan kerennyt....Onneksi olin Vantaalla hiljaisella teollisuusalueella (Jumboa vastapäätä, kehän toisella puolella) ja sain rullattua kiulun tyhjälle kadunpätkälle. Munkki jatkui kun ystävällisen autoilijan avustuksella löysin avoinna olevan Nesteen 200 metrin päästä! Vajaa puolituntia ja matka jatkui iloisesti Mutta asiaan. Mun tankin vetoisuus on alle 55 litraa Sain menemään n. 52 l ja olisko jäänyt ehkä litralle, parille tilaa. Mikä ihmeen välimallin tankki toi on? Onko olemassa 14 gallonan tankkeja ja miksi Joe olisi sellaisen vaihtanut? |
|
|
||||
|
||||
|
Olisko tankin sisällä oleva kuminen "turvatankki" painunut vähän kasaan ja sen takia ei mene enää ihan täyttä määrää gasoa tankkiin?
Omassa -72:ssa ei tuota kumivuorausta ole mutta ei siihenkään mennyt tankin tyhjäksi ajon jälkeen kuin 61 litraa eli pari gallonaa nimellistilavuudesta jää siinäkin käyttämättä.
|
||||
|
||||
|
Aivan, eli tuollainen on mahdollista. Se natsaiskin; -76:ssa on 17gal/64 litranen tankki vakiona, ja siitä pari gallonaa veke menee just tonne 55 l:n hujakoille....
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja pitääpä perehtyä muutenkin enemmän bensatankin sielunelämään
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |