|
|
||||
|
||||
|
Forssa 1.8.
Onko tänä vuonna(kaan) tarkoitus koota kalustoa yhteen paikkaan kenttää? Muutahan ei kaiketi tarvisi, kuin joku aamuvirkku ensimmäisenä paikalle ehtivä liputtaisi ilmoittautuneiden verran paikkoja esim. nurmialueelle, joka ei pölyä niinkuin rata-alue. Itse olen ainakin menossa, mutta aamuvirkut ovat jo paikalle ehtineet ennenkuin herään, ja matkaan hurahtaa toista tuntia.
|
|
|
||||
|
||||
|
Joku vuosi sitten tuosta järjestävältä seuralta kyselin, mutta ainakin silloin suhtautuivat aika nihkeästi kerho-/Vette-alueen rajaamiseen. Silloin oli vielä samana viikonloppuna meetingin kanssa ja oli ajatuksena meetistä ajella letkana paikalle. No jäi totetuttamatta, kun letka olisi juuttunut jonoon ja joutunut jakautumaan jäljellä oleville paikoille.
Tietysti voisi vaan "kylmästi" halloittaa alueen jollain aitavirityksellä ja odotella muita, mutta voi olla aika työlästä puolustaa paikkaansa, jonka kaikki muutkin haluavat autollaan vallata. Voin kysyä järjestäjiltä miten suhtautuvat nurkanvaltaajiin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
En ole käynyt, mutta väittävät jonkun olevan siellä jo klo: 7. Mitä tulee rajaamiseen Suomesta varmaan löytyy yksi ja toinen kerho samoin ajatuksin, joten menee sirkukseksi, jos kenttä "varataan" aamulla ja osa autoista ei mahdu sisään. Jos järjestäjät etukäteen "palstoittavat" kentän eri autoille ja laittavat sen jakeluun asia voisi toimia jollain muotoa hallitusti.
|
||||
|
||||
|
Harvoin tuolla niiden parin kymmenen vuoden aikana on ahdasta ollut, kun olen itse käynyt. Enempi kysymys on viitseliäisyydestä varata tilaa.
Ikinä en ole nähnyt raviradan puolella ketään ohjaamassa paikoitukseen, vaan kaikki ovat voineet etsiä mieleistä paikkaa jäljellä olevasta vapaasta. Vuosien saatossa on tullut joitakin vakiintuneita paikkoja (Mustangit radan itäkaarteessa, Lincolnit radan länsikaarteessa, Cadillacit nurmikeskiön länsiosassa jne). Varmaankin aikaisemmat tulevat lekoissa sisään, ja samalla varaavat tilaa myös myöhemmin tuleville paikoittamalla autonsa niin, että niiden väliin jää tyhjiä paikkoja, joihin voi vaikka tuolilla merkitä varauksen. Harvoin kai kukaan edes erimerkkistä yrittää sijoittaa tällaisen rivistön väliin, kun muutakin tilaa on. Näin isossa tapahtumassa on vaikeaa "punaista mattoa" minkään automerkin kerholle levittää. Erinomaisen monipuolisesti minusta liikenteen ohjaus radan sisään pick-nikkiin, tai paikoitukseen katsojien puolelle on vuosien varrella onnistunut; toisin kuin viime vuonna Lahdessa Classic Car Showssa, jossa harrasteajoneuvonäyttelyparkissa seisoi kymmenittäin käyttöautoiksi luokiteltavia selvästikin jokapäiväisessä liikenteessä olevia nuhjuisia 80-luvun Volvoja ym, ja samaan aikaan saman ikäiset Ferrarit, Corvetet ja muut oikeat harrasteajoneuvot etsivät pysäköintitilaa jostain muualta portilta käännytettyinä, vaikka tilaa olisi harrasteparkissa vielä ollutkin. |
|
|
||||
|
||||
|
Itsellä olisi vankka aikomus forssaan lähteä jos pääsen eröön käyntihäiriöistä.Oli jossain juttua auranlaakson abc aamutuimaan lähdöstä ja olisihan se kiva näyttö harrastajien puolesta jos paikalla olisi enemmän kuin 2 vetteä.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Oma ehdotus on se, että jos CCoF:n ns. hallituksen ihmiset eivät välttämättä pääse paikalle, niin joku jäsenistä voisi ottaa tilan varailun työnalle. Jos paikan varailu etukäteen olisi mahdollista, niin olisimme varmasti jo hoitaneet yhdistykselle oman palstan raviradalta. Kurkis kirjoitteli aikaisemmin, että Forssan tapahtuman järjestäjät suhtautuvat hyvinkin nihkeästi paikanvarailijoihin yleisestikin, joten tästä löytyy syy meidän "tekemättömyydestä"... Tottahan toki voimme CCoF:n osalta kysellä Forssan rientojen toimikunnalta, mikä tilanne on tällä tänä päivänä. Itse olen ulkomailla ko. ajankohtana, joten en pääse tulemaan.
|
||||
|
||||
|
Josko yrittäisimme koota paikalle saapuvan kaluston nurmialueelle (ei pölyä) joko takasuoran reunaan (siitä oikealle, mistä takasuoralta ajetaan nurmialueelle) tai sitten ensimmäisen (etelän puolen) kaarteen nurmialueelle. Voin ottaa klubilipun rekvisiitaksi ja yrittää ennen yhtätoista paikalle.
|
|
|
||||
|
||||
|
Kuulostaa oikein hyvältä.
Laitan viestiä, jos pääsen lähtemään niin muodostetaan Kangasalan letka. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |