FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 14.07.2010, 18:09
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi

KooJii on oikealla tiellä
Uudet vanteet ja renkaat '76 Vetteen - mitä otettava huomioon?

Tekis mieli uusia vanteita ja ajattelin teiltä viisailta kysyä, että mitäs kaikkea '76 Corveten kohdalla tulisi muistaa vannekaupoilla. Pulttijako lienee 5 x 4,75", mutta mites offsetit sun muut? Mitkä pitää vanteen speksit olla?

Jos vannekoko on 17" tai 18", niin minkä kokoiset renkaat niille mahtuu? Tarkoituksena olis sellaset ei ihan hirveen matalaprofiiliset renkaat, jotta pikkusen ajo-ominaisuuksiakin löytyisi. Mutta lokasuoja sais tulla aika "täyteen". Ja mites jos taakse laittas isompaa/leveempää?

Ja suunnitelmissa olis sellanen vanne, jossa yhdistyisi musta ja kirkas pinta, joko kiillotettu tai kromi. Vinkkeja saa senkin suhteen laittaa. Yks päällisin puolin sopivan näköinen on esim Foosen Black Legend:

Reply With Quote
Old 14.07.2010, 18:31
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari

ZL1 on oikealla tiellä
Erinomainen tuo Foosen vanne! Onko kallis?

Laita taakse M/T 3782R
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
Old 14.07.2010, 18:42
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi

Quote:
Originally Posted by ZL1
Erinomainen tuo Foosen vanne! Onko kallis?
Hmmm... olikohan tuon hinta Ameriikoissa jotain 250 taalan paikkeilla per vanne. Tietysti riippuu koosta.
Reply With Quote
Old 14.07.2010, 23:02
groovyjay's Avatar
groovyjay

Quote:
Originally Posted by KooJii
Tekis mieli uusia vanteita ja ajattelin teiltä viisailta kysyä, että mitäs kaikkea '76 Corveten kohdalla tulisi muistaa vannekaupoilla. Pulttijako lienee 5 x 4,75", mutta mites offsetit sun muut? Mitkä pitää vanteen speksit olla?

Jos vannekoko on 17" tai 18", niin minkä kokoiset renkaat niille mahtuu? Tarkoituksena olis sellaset ei ihan hirveen matalaprofiiliset renkaat, jotta pikkusen ajo-ominaisuuksiakin löytyisi. Mutta lokasuoja sais tulla aika "täyteen". Ja mites jos taakse laittas isompaa/leveempää?

Ja suunnitelmissa olis sellanen vanne, jossa yhdistyisi musta ja kirkas pinta, joko kiillotettu tai kromi. Vinkkeja saa senkin suhteen laittaa. Yks päällisin puolin sopivan näköinen on esim Foosen Black Legend:

Onko niin, että tota Black Legendia ei saa kuin 20"--> kokoisena? Sopis kuin nenä päähän sun autoon toi malli! Todella optimaalinen vanne/rengas paketti on T72:n autossa, ei oo mikään paukkulauta vaan kumia on juuri sopivasti ja ajo-ominaisuudet on varmasti paremmat kuin tehtaalta tullessa.

Tärkeää noissa Yankee vanne hommissa on tietää vanteen haluttu Backspacing. Harvemmat tarjoaa offsetillä vanteita. Vakio 8" vanne backspacing on 4" ja taakse menee kivuttomasti 5" (käsijarru modaus saattaa tulla eteen, riippuu renkaan leveydestä)ja eteen 4.5". Eteen menis 9" vanne ja taakse 9.5" tai 5.5" backspacingilla menee täys 10"!
Reply With Quote
Old 15.07.2010, 06:32
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi

Quote:
Originally Posted by groovyjay
Onko niin, että tota Black Legendia ei saa kuin 20"--> kokoisena?
Olin näkevinäni sitä jossain myynnissä 17 tuumasta ylöspäin. Mutta kuten sanottu, niin jos löytyy vastaavia tai vaikka ihan erityyppisiä ratkaisuja tällä värikoodilla, niin olen ehdotuksille avoin.
Reply With Quote
Old 15.07.2010, 08:21
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari

progress on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by KooJii

Hienot vanteet.. mulla on sama kromisena.. Kylläkin vaan 17-tuumaiset, jälkikäteen funtsittuna isommat olis sopinut ehkä paremmin.. 19-20 tuumaiset. 17 tuumaisessa ei vielä ole sitä matalaprofiilimeininkiä.

Last edited by progress : 15.07.2010 at 08:27.
Reply With Quote
Old 16.07.2010, 03:13
Korvette's Avatar
Korvette Korvette is offline
Satunnainen kävijä

Korvette on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by progress
Hienot vanteet.. mulla on sama kromisena.. Kylläkin vaan 17-tuumaiset, jälkikäteen funtsittuna isommat olis sopinut ehkä paremmin.. 19-20 tuumaiset. 17 tuumaisessa ei vielä ole sitä matalaprofiilimeininkiä.

Itse olen harkinnut Torq Trusteja omaan 72:een. Onko kukaan tilannut kyseisiä kiekkoja maailmalta ja mihin hintaan on löytynyt? Lieneekö jenkkilästä tilaaminen edullisin vaihtoehto? Sitten pitäisi vielä osata päättää että 17" vai 18"?...
Reply With Quote
Old 16.07.2010, 06:38
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi

Quote:
Originally Posted by Korvette
Itse olen harkinnut Torq Trusteja omaan 72:een. Onko kukaan tilannut kyseisiä kiekkoja maailmalta ja mihin hintaan on löytynyt? Lieneekö jenkkilästä tilaaminen edullisin vaihtoehto? Sitten pitäisi vielä osata päättää että 17" vai 18"?...
Mä kattelin kanssa eilen, että Jenkeistä saisi Torq Thrustia mustalla keskiosalla 18-tuumaisina, joten se on kyllä yksi hyvin vahva ehdokas tällä hetkellä. Hintataso Fooseen verrattuna olis asteen ellei parikin edukkaampi.

Yhteistilausta kenties?
Reply With Quote
Old 16.07.2010, 07:39
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari

progress on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Korvette

Olen muutaman vetten nähnyt, jossa on juuri nuo trustit, istuu tosi nätisti ja näyttää hyvältä vintage vettessä. Itse tykkäsin, että erittäin hienot on.. Mutta 18" minimissään, miksei 19"?
Old 16.07.2010, 08:38
Wormie's Avatar
Wormie Wormie is offline
Römpötipötipötipöts

Wormie on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by progress
Olen muutaman vetten nähnyt, jossa on juuri nuo trustit, istuu tosi nätisti ja näyttää hyvältä vintage vettessä. Itse tykkäsin, että erittäin hienot on.. Mutta 18" minimissään, miksei 19"?
Koska isompi ei aina ole parempi. Liian isolla vanteella saa auton näyttämään Hot Wheels -lelulta tai siltä että edestä puuttuu hevonen. Tosin toi 19 on vielä C3:n "rajoissa" mutta yli 20" alkaa jo olla....

Asiasta kolmanteen, vaatiko takapää muita modauksia kuin käsijarrun vaijerihomman noilla 18 ja yli vanteilla? Leveys max. 10", bs 5.5" tai alle?
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules