C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
1985 Projekti
Jonkun aikaa sitten tuli selailtua ebaytä katsellen edullisia C4:iä. Lähinnä tuli katseltua "ihan muuten vaan", ei mitään suurempaa poltetta hankkia. Yksi kappale tuolloin oli kuitenkin kuvauksen perusteella sen verran mielenkiintoinen että jouduin kyselemään hieman lisää. No kiinnostus hieman lisääntyi, seurailin huutokauppaa eikä hinta tuntunut nousevan tavoittamattomiin. Huutokauppaa oli päivä jäljellä ja ajattelin laittaa tarjouksen, laitoin tarjoukseen heti sen mitä aioin maksimissaan autosta maksaa. No joku sitten tarjosi enemmän, en tarjonnut enää lisää. Huuto meni siis sivu suun...
Jotenkin se auto jäi vaivaamaan, varsinkin kun voittava huuto ei ollut kovinkaan paljoa omani yli. Reilun viikon kuluttua kyselin uudestaan myyjältä, että menikö auto. No ei kuulemma ollut voittajasta kuulunut mitään voittavan huudon jälkeen. Ilmoitin sitten olevani edelleen kiinnostunut jos huudon voittaja ei ostakaan autoa, myyjä ilmoitti palaavansa asiaan. Taas viikko eteenpäin ja myyjä ilmoitti ettei ole saanut yhteyttä voittaneen tarjouksen jättäjään. Hinta saatiin hierottua kohdalleen ja sovin lopulta ostavani auton... Eli siis "sika säkissä" tyyppinen ratkaisu. Myyjä ilmoitti voivansa toimittaa samaan hintaan auton johonkin itärannikon satamaan ja olisi lupautunut vielä laittamaan auton RO-RO kuljetuksena suomeen. Passasin kuitenkin tuon RO-RO option, siinä kun joutuu operaattorista riippuen maksamaan jonkinlaisen sakkomaksun aina kun auto jättää starttaamatta lastauksen tai purun yhteydessä. Huhut myös kertovat että RO-RO kuljetusten aikana voi "renkaista kadota pintaa" kun autoja lastataan ja puretaan. RO-RO:ssa myös rajoitetaan mitä autossa saa olla mukana. Piti siten hankkia sopiva kontti jossa auto kulkisi suomeen ja sellainenhan löytyi helposti. Torstaina 15.7 auto oli sitten tullattu ja alvitettu suomeen. Eilen tuli sitten haettua auto Hämeenlinnasta kaukokiidon terminaalilta. Joku oli samaan aikaan noutamassa C5 avoa... Eli nyt siis paremmin itse autoon. Corvette coupe 1985, late mallin keulalla, perällä ja vanteilla. Auto lähti terminaalin pihalla käyntiin ilman isompia taikuuksia. Haku tehtiin "pessimisti ei pety" asenteella trailerilla, mutta saipahan ajamalla trailerille. Myyjän mukaan autossa on zz4 kone kaasarilla, ZF-6 (alunperin 4+3 manuaali). Tähän mennessä en ole vielä ehtinyt nostaa autoa ylös, jotta asioita voisi tarkistaa paremmin. Vaihteita on 6+R, kone on alukansilla ja mm. GM:n dual-plane imarilla. mm Ilmapumppu on vielä paikallaan, samoin alkuperäisen kaltaiset pakosarjat. Vikalistalla tällä hetkellä, tässä tosin vain isoimmat: - Käsijarru ei pidä - Apukuskin puoleinen lamppu ei käänny - Kytkin kilisee jos sen painaa täysin pohjaan, muuten tuntuu irrottavan ja toimivan ok. - Alkuperäinen ruiskupumppu pumppaa bensaa kaasarille aina kun virrat on päällä. - Takaluukun avaus toimii vain apukuskin oven napista, ohjaamossa on tosin "tosi näppärä" vaijeri josta luukun saa myös auki. Positiivisena yllätyksenä oli uudet renkaat, koko auton peite ja haynes manuaali 1984 through 1996. Ja tietysti sekin ettei auto ainakaan ensinäkemällä ollut niin paha kuin pahimmillaan sen oletin olevan. Pitää tässä katsoa ja tutkia autoa vähän lisää ja päättää sitten haenko autoveropäätöstä vielä tänä vuonna (tai ylipäätään ollenkaan ).
__________________
AC induction + PMSRM Last edited by kipi79 : 17.07.2010 at 17:54. |
#2
|
||||
|
||||
Sii praa yyt.
|
#3
|
||||
|
||||
Nätin näköinen auto. Ei muuta kuin onnittelut hankinnasta ja onnea myös matkaan.
__________________
========================
66 vuotta kivenä kengässä
|
#4
|
||||
|
||||
Hienon näkäinen pulkka! Onko väri vuoden '93 kartasta Anniversary mallista? Näyttäisi varsin paljon Anniversary Replicalta. Onko konepellin ja tankinluukun merkeissä maininta Anniversarysta? Hyvän näköinen auto jokatapauksessa! Onnittelut hankinnasta! toivottavasti ilmestyy Suomen kilpien väliin joku päivä!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#5
|
||||
|
||||
Nätti ku mikä
ZZ4:uus todettavissa, ellen ihan väärässä ole: center boltsi kansista, imarin keskipultit pystymmässä kuin reunemmat, 1-piece rearseal vs. orkkis -85 vikakoodi vapaasta laatikosta
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist |
#6
|
||||
|
||||
Onpa mehukkaan näköinen! Onnea onnea, ei muuta ku baanalle ja vikalistaa lyhentämään asappina.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
6+R = ZF:n 6-pykäläinen Autohan on nätti kuin sika pienenä!
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
#8
|
||||
|
||||
Lisätutkimusta
Tuli nostettua auto ylös ja katseltua hieman alustaa, yms. yms.
Heti ekana piti katsoa laatikkoa, moinen lätkä oli lodjun kyljessä Eli black tag laatikko. No siinä sitten tuli huomattua samalla ettei laitteessa ole DM vauhtipyörää (eikä vauhtipyörän/kytkimen suojalevyä) No samasta aukostahan näkee näppärästi myös sen minkälainen kampuran takapää koneessa on. Siis mit* vit*** zz4 koneessa pitäisi olla yksiosainen takatiiviste. Eli vähän pahalta alkaa näyttää sen suhteen että kone olisi zz4. Ei muuta kuin piuhoja sivuun jotta saadaan lohkon numero näkyville. Numero on (Ei saanut kuvaa) 10066036 ja sen yläpuolella on jotain pientä tekstiä/numeroita, ei erota vielä tässä vaiheessa... Ei muuta kuin google käyntiin ja pe**ele se on jonkun hombre moottorin lohko, mr.goodwrench 350. Puristukset jotain 8.0-8.5 ja tehoa mallista (ja lähteestä) riippuen joku 195-290. Ja se teksti muuten siinä lohkon numeron ylä/alapuolella: "heco en mexico" Vähän lisää selailua ja löytyy jotain kuvia moisesta koneesta, rautakannet "vanhan" mallisilla venakopilla... Ei oikein istu yksiin tuon veten nokalla olevan koneen, keskipulttikiinnitteisten venakoppien ja (suht varmasti) alumiinisten kansien, kanssa. Taskulampulla vilkuilua venakoppien aukoista, ei paljasta mitään... Hetken miettiminen, no ei kai tässä muu auta kuin venakoppa pois. Aloitan kuskinpuoleisesta -> ei mahdu ulos kun on ilmapumppu putkineen edessä. Pultit takaisin ja aapparin puolelle, sieltä jo valmiiksi toisesta päästään irti olevat ilmastoinnin putket irti kompurasta ja venakoppa mahtuu pois. Tältä näyttää: Kannen numero paljastaa sen L98 alukanneksi, jollaiset pitäisi olla mm. zz4:ssä. Muuta mielenkiintoista, guide platet ja "semi"/tip rollerit, joista tarkempaa kuvaa: Eli ei kuitenkaan ihan perus hombre pata. Tällä kertaa ei ehtinyt enempää. Muita huomioita oli - molemmat kuskinpuoleiset pyöränlaakerit ovat hieman väljät, takana vähän reilummin kuin edessä. Kummallakin uskaltanee vielä ajaa, ainakin jonkinlaisen testilenkin... - Pakoputket on taivutettu jossain haitaritehtaalla ja kiinnitetty "riittävän" alas, katteja ei ole. Seuraavaksi pitänee tehdä koneelle puristuspaine- ja/tai ohivuotomittaus. Ja mahdollisesti myös katsoa tuonne imusarjan alle onko siellä rollerit vai jotain laahaavaa sekä onko kansia kaivettu jollain lailla. Se nyt on ainakin melko selvää että zz4 koneen sijasta käsissä on jokin "bubba-joe spezial" malli... (Varmaan joku DIY versio zz4:sta )
__________________
AC induction + PMSRM |
#9
|
||||
|
||||
aivan nätin näköinen kampe on kyllä
Pikku hiplailulla ja säätämisellä varmaan ihan mukava laite Mikä kaasutin oli? Oikealla kunnolla säädetyllä kaasarilla ihan pirteä moottori pitäis olla..
__________________
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
#10
|
||||
|
||||
Loistava hankinta!!! Mulla on ollut useasti mielessä just vastaava kombinaatio. Latemallin ulkonäkö ja alkupään saatevapaus ja edullisempi hankintahinta. Siinä on mahdollisuudet mihin vain. ZZ4sen tunnistaa parhaiten siitä ettei vuoda öljyä.. Tossa on kyllä 1gen alakerta mutta jos kone kukkuu ja kulkee niin kaikki muuhan on helposti fiksattavissa.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|