FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply

Thread Tools
Old 04.09.2010, 16:19
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä

Wessi on oikealla tiellä
Vannesarjan hankinta -87 avoon

Ajattelin laittaa tästä ketjun. On se vaan niin selkeetä tuo uusien vanteiden hankinta.

Ensinnä ääretön funtsaaminen millaiset haluaisi alle. Jotenkin ihastuin tähän malliin, kromisena tietysti. Punaisessa autossa saa olla kromivanteet.

Tämä taisi olla väärä lähtökohta, parempi kait olisi ensin selvittää millaisia vanteita juuri tuohon malliin edes valmistetaan. Offsetit, ET:t ja Back Spacingit tulevat tässä hommassa tutuiksi.

Jobyn sivuilta tsekkasin -87:n vannetiedot:

16" x 8,5" 32mm offset, 6,0" back spacing
16" x 9,5" 38mm offset, 6,7" back spacing

Samoin yritin lukea tarkkaan tietoa myös täältä.

Ruotsin sivuilta ei kromisia löytynyt joten seuraavaksi surffaamaan rapakon taakse. Ensimmäinen firma ei edes vaivautunut vastaamaan vaikka pariin kertaan sähköpostia laittelin. Toinen pulju onkin jo paljon aktiivisempi.

-Tosi pian tuli yhteydenotto jossa kerrottiin, että vanteet löytyy ja paljonko rahti olisi suomeen.
-Sitten kysyin että käykö vanteet juuri minun -87:aan.
-Voi olla että tarvitaan hieman lokasuojaa "tuunata" vastattiin.
-Ilmoitin, etten halua tuunata ja kyselin offsettia ja sen jälkeen back spacingia

Vastaus:
-8,5" vanteessa +38mm ja 6,25" back spacing
-9,5" vanteessa +45mm ja 7,0" back spacing

-Ilmoitin, että noilla arvoilla taitaa vanteet istua vähän liian syvällä, samalla ilmoitin jobyn sivuilta löytyneet mitat.
-He kertoivat minun mainitsemien mittojen olevan väärät. Oikeat olisi +50mm takana ja +40mm edessä.
-Laitoin heille linkit jotka kerroin tuossa edellä.

Nyt odottelen vastausta, eikä vielä ole päästy kysymykseen mahtuvatko 9,5" vanteet taakse avomallissa. Sekin tuli vasta äsken mieleeni.

Katsotaan päästäänkö tässä hankinnassa toimitusvaiheeseen ja jos päästään, mahtuvatko renkaat alle - tai menevätkö liikaakin alle. Toivottavasti ei joudu spacereita käyttämään.
Reply With Quote
Old 04.09.2010, 20:57
Rambe's Avatar
Rambe Rambe is offline
...vaimikäsenyoli...?

Rambe on oikealla tiellä
minä otin täältä:
http://www.oewheelsllc.com/Wheels-for-Corvette/c296430/
tälläiset:
http://www.oewheelsllc.com/Corvette-...39462-2-1.html
spacerit nappasin ebaystä.vahingossa nappasin 1,25 tuumaset,piti ottaa 1 tuumaset.olis riittäny 0,75 tuumaset.sorvasin reilun sentin pois ja ihan siedettävän lailliseksi tuli.0,75 tuuman spacerit vaan ebaystä ja sit ne renkaineen ja vanteineen konttiin.mun omat tuli 4 viikos hämeenlinnaan muiden romujen kans.en voi sanoa mitä rahti makso mulle,mut noi renkaat vanteineen on rahtina 150-200e:n luokkaa.kysele lisää,jos kiinnostusta on.

kannattaa gummeineen ottaa,jos 17 tuumaset kiinnostaa.18 tuumasis ei vanteiden hinnas ollu ku 50$ eroa,mut gummeineen oliki 350$ ero.otin sitte 17 tuumaset vaan,en jaksanu pelleillä tää suomes renkaitten kans...
Reply With Quote
Old 05.09.2010, 18:44
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä

Wessi on oikealla tiellä
Olenko ymmärtänyt kaiken aivan oikein?

Alkuperäinen vanne (jobyn sivun mukaan):
16" x 8,5" +32mm offset, 6,0" back spacing

Tarjolla oleva vanne:
18" x 8.5"+38mm offset, 6.25" back spacing

Eikös vanne sijoitu alkuperäiselle paikalle jos laitan vanteen ja renkaan väliin tällaisen (tai vastaavan) spacerin?

Täytyykö olla huolissaan pyöränpulttien pituudesta?
Reply With Quote
Old 05.09.2010, 18:45
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä

Wessi on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by rambe
minä otin täältä:
http://www.oewheelsllc.com/Wheels-for-Corvette/c296430/
tälläiset:
http://www.oewheelsllc.com/Corvette-...39462-2-1.html
spacerit nappasin ebaystä.vahingossa nappasin 1,25 tuumaset,piti ottaa 1 tuumaset.olis riittäny 0,75 tuumaset.sorvasin reilun sentin pois ja ihan siedettävän lailliseksi tuli.0,75 tuuman spacerit vaan ebaystä ja sit ne renkaineen ja vanteineen konttiin.mun omat tuli 4 viikos hämeenlinnaan muiden romujen kans.en voi sanoa mitä rahti makso mulle,mut noi renkaat vanteineen on rahtina 150-200e:n luokkaa.kysele lisää,jos kiinnostusta on.

kannattaa gummeineen ottaa,jos 17 tuumaset kiinnostaa.18 tuumasis ei vanteiden hinnas ollu ku 50$ eroa,mut gummeineen oliki 350$ ero.otin sitte 17 tuumaset vaan,en jaksanu pelleillä tää suomes renkaitten kans...

Joo, kumien kanssa ajattelin tilata. Miksi otit 17", mitä pelleilyä 18" olisivat aiheuttaneet?
Reply With Quote
Old 05.09.2010, 22:19
Rambe's Avatar
Rambe Rambe is offline
...vaimikäsenyoli...?

Rambe on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Wessi
Joo, kumien kanssa ajattelin tilata. Miksi otit 17", mitä pelleilyä 18" olisivat aiheuttaneet?
mä ku oon vähä sellanen,että kaikki mulle nyt ja heti,eikä ripotellen-tyyppi. toki noita 18" renkaita on pilvin pimein euroopassa,mut en viittiny ruveta temppuileen ja miettiin,minkä merkkiset nakit sitä ottais.ajattelin niin,että jos kyllästyn noihin,myyn pois ja haen sitte uudet samasta mestasta.nyt vaan on se koko femma kiikarissa,joten noi vanteet tod näk jää tohon romuun.
tältä hepulta spacerit tilasin:
http://motors.shop.ebay.com/garagera...1&_from=&_ipg=
jos noilla väsäilee mitkä sun linkis oli,niin niihin tarvinnee pikkusen pidemmät pultit hommata,esim poppikselta.varmasti tollasia spacereitakin löytynee.
Reply With Quote
Old 06.09.2010, 10:37
Hara's Avatar
Hara Hara is offline
Konkari

Hara on oikealla tiellä
Jos sun vetessä ei ole Z51 alusta pakettia niin sulle käy vanteet offset 25-35mm ihan heittämällä ei siinä tarvii backspacing tietoja. Jos sun vetessä on Z51alusta niin offset pitää olla 35mm-40mm väliltä. Niin et tarvii mitään spacereitä.

Tossa alla muutama linkki
http://www.streetdreams.org/wheel-fi...b y=&start=20

http://www.rimsntires.com/packages.j...earch&sized=18
Reply With Quote
Old 06.09.2010, 11:01
Sörsselssön's Avatar
Sörsselssön Sörsselssön is offline
Konkari

Sörsselssön on oikealla tiellä
Olis kromivannetta tarjolla sopivasti.
Old 07.09.2010, 23:03
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä

Wessi on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Finn
Olis kromivannetta tarjolla sopivasti.

Kiitti vaan vinkistä, mutta en ole etsimässä tuonlaista vannetta. Lisäksi yritän löytää sopivan sarjan ilman spacereita.
Reply With Quote
Old 24.09.2010, 23:44
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä

Wessi on oikealla tiellä
Dodii!!! Vihdoinkin homma on edennyt. Löysin BestWheelDeals.com -sivuilta etsimäni vannemallin ja heilläpä on varastossa vanteita sopivalla 32mm offsetilla. Tarjoavat seuraavaa settiä:

18x9,5 vanne joka nurkkaan, eteen 255/40-18 ja taakse 295/35-18 kummeilla

Väittävät, että tällainen setti istuu hyvin lokasuojien sisään. Mitä on tietäjäraati mieltä?

Sitten toinen asia: Onko kellään konttia tulossa syksyn aikana ja mahtuuko joukkoon ko. rengassatsi? Laitelkaapa yv:tä. Pari rahtihintaa olen jo saanut, mutta en toivottavasti vielä sitä halvinta.
Reply With Quote
Old 26.09.2010, 11:18
Chrome's Avatar
Chrome Chrome is offline
Vakiokävijä

Chrome on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Chrome
Juu 18" x 9.5" mahtuu alle ihan nätisti. Tolla 32mm offilla istuu varmasti tosi hyvin...

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules