|
|
||||
|
||||
|
Mikä mättää?
Mikäs c5:ssä mättää kun välillä tekee seuraavan tempun:
- "service vehicle soon" ilmestyy näyttöön - absit ja luistonesto kytkeytyvät pois - ohjaustehostimen tehostusvoimasta häipyy osa Esiintyi alussa pesun tai vesikelillä ajon yhteydessä - ajattelin että johtuu kosteudesta. Viime aikoina ruvennut esiintymään myös kuivalla kelillä. Poistuu yleensä kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Sami - sormi suussa
|
||||
|
||||
|
Mulla oli samanlainen vika edelliskesänä 'toisen merkkisessä autossa' , samat Boschin jarrutavarat taitaa kuitenkin siinäkin olla. Eli ABS:n nopeusanturit etupyörissä rikki.
Oli aika moneen asiaan vaikuttava juttu, ABS, Tempomat ja luistonesto eivät toimineet, nopeus- ja matkamittarit eivät toimineet, ohjaustehostimen tehostusvoima heikkeni ja kaiken huipuksi moottorin tehoista katosi 30 % Ja oli hankalasti saatavat osat, automerkin merkkikorjaamolta eikä maahantuojalta ei löytynyt Suomesta, lopulta sain kaksi anturia suoraan Boschilta Saksasta alennettuun hintaan 360 e/kpl |
|
|
||||
|
||||
|
Moro!
Vika mitä todennäköisemmin siellä matkustajan jalkatilassa olevassa ohjausyksikössä. Se on saanut kosteutta/vettä ja siksi tekee noita vikoja. Mulla autossa oli vaikka mitä ongelmaa eikä Metro-auto löytänyt vikaa millään. Väittivät kiven kovaan, että vika ABS-antureissa. Tutki sivuja www.corvetteforum.com. Sieltä vian todellisen syyn selvitin ja siten kuivatin ton yksikön ja viat häipys Mulle tuli vikakoodeja mm. molemmista penkeistä, ohjaustehostimesta, ABS/ASR-puolelta, varashalyttimestä. Voihan toki sun tapauksessa vika olla tulla ABS-antureissa. Kuitenkin ABS menee monesti sekaisin jos ajat johinkin terävään kuoppaan. Ei tykkää hyvää tärähdyksestä. Kanttaa kyllä ensin kuivata toi yksikkö. Tarkista samalla onko matkustajan lattia märkä. Jos on, niin sinne pääsee joko sadevetta ja/tai ilmastoinnista tulevaa vettä. Corvetteforum.com on suorastaan erinomainen paikka ja löytyy ohjeita vaikka mihin ongelmaan. Myös tohon jos sadevesi valuu sisälle. Toinen ohjausyksikkö on akun alla ja jos akku päässyt vuotamaan (varsinkin jos alkuperäinen) niin hapot suoraan johtosarjaan ja yksikköön. Tarkista myös tämä. Minkä ikäinen C5 kysessä? Mulla noita "tyyppivikoja" (akkuhapon tuhot ym) korjattu n. 5500€ No, nyt on sit kuin uusi Varsinkin toi akkuhappo saa kallista tuhoa aikaan. Onnea kuivatukseen! |
|
|
||||
|
||||
|
Lisätään nyt vielä, että tosiaan pesun jälkeen ja sadekelillä vika monesti esiintyi. Sekä keväällä kun aamulla lähti liikkee ja yö ollut kostea (ja kosteudella ei mitään tekemistä juhlinnan kanssa
|
|
|
||||
|
||||
|
Sopii oireisiin - nyt lähti mammalta hiustenkuivaaja tärkeämpään käyttöön!
Miten kuivasit boxin - avasitko vai laitoitko uuniin? Retorinen lisäkyssäri: Mikä on logiikka ohjaustehostimen tehon heikentymisen takana? Ymmärrän kosteuden aiheuttamat temppuilut per abs ja luistonesto, mutta eikös tehostin ole mekaaninen kapistus. Jos oikeanlaista öljyä on riittävästi ja remmi ei luista, niin miten tehostajan tehosta voi osa häipyä? Onko tehostajassa jotain sähköistä ohjausta? kärry on -97 coupe Sami
|
||||
|
||||
|
No jos teet sen hyvin niin ota irti, avaa laatikko jossa piirilevy on ja laita levy lämpölampun alle. Itse en uskaltanut irrottaa vaan laitoin auton sisätilan lämppärin puhaltamaan tunniksi suoraan boksin kuoreen. Se on se metallinen laatikko sulakerasian vieressä. Älä sit kuumenna liikaa ettet riko levyä
Toivottavasti auttaa. Muuten tulee kallista jos yksikkö oikeasti rikki ja/tai lisäksi juoudut vaihtaamaan noi ABS-anturitkin. Kai tossa tehostimessa jokin sähköinen ohajus sitten on? Onko muuten rattilukko temppuilut? Se lukko on käsittääkseni myös sähköllä toimiva. Siinä kanssa "kiva" vika. Ratti voi mennä lukkoon vaikka auto käy/liikkuu!!! Jos sitä ei ole autoosi vaihdettu niin pikaisesti yhteyttä merkkihuoltoon. GM vaihtaa sen takuuhuoltona. Mun kiesiin vaihdettiin toi viime kesänä kun alko temppuilee eikä maksanut mitään. Kuuluu takaisinkutsu ohjelmaan. Tämänkin vinkin sain corvetteforum.comista. Toi forum on säästänyt mulle satoja euroja |
|
|
||||
|
||||
|
Onko GM:llä linkkiä,josta voi VIN:n pohjalta tarkastaa onko korjaus tehty?Tekeekö maahantuoja/edustaja fiksauksen myös harmaatuontiautoihin?Jenkkisivuilta olen nähnyt vain GM:n 1-800-.. puhnumeron,johon ei Euroopasta tietääkseni voi soittaa (toll free).Olisi ikävää,jos rattilukko napsahtaisi vauhdissa päälle.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Soitto metroon niin näkevät koneelta onko korjattu,ainakin minulle sanoivat että tekevät korjauksen myös tuontipeleihin. |
|
|
||||
|
||||
|
Missäs vuosimaleissa toi virtalukko reistailee.
Mä oon kuullu et 2001 malleissa kun on automaatti laatikolla ja kaikissa muissa vuosimalleissa jos on manuaali laatikko. Pitääkö paikkansa tuo tieto. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
1997:taka-akselin tie rodien vaihto,bensatankkien ja sisuskalujen vaihto (palovaara) sekä turvavyöt 1998:rattilukko ja turvavyöt 1999:rattilukko ja turvavyöt 2000:rattilukko ja turvavyöt 2001:rattilukko 2002:rattilukko 2003:rattilukko 2004:rattilukko ja etupään nivelet (ohjaus) |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|