Quote:
|
Originally Posted by Korvette
Hälytintä asentelen vetteen ja jäin ihmettelemään, kuinka ovien etureunassa olevat ovikytkimet toimivat.. mittailin jännitteitä ja ovikytkimeen näyttäisi tulevan plus virta?? mutta eikös alkuperäisen kytkimen runko ota ovekarmin kerteiden kautta myös maihin, miten se ei mene oikosulkuun?
|
Sitä oikosulkua sanotaan maadoittumiseksi, ovivalon katkaisin on yleensä maadoittava eli sieltä "toisesta päästä" löytyy plussa-sähköä. Tai ainakin pitäisi. Lamppu toimii samalla vastuksena ettei piuhassa virtaa kulje älyttömiä määriä.
Quote:
|
Olisikohan järkevämpää ottaa hälärille ohjaus oven takareunan kytkimestä etu osassa olevan kytkimen sijaan? Onko kenelläkään kokemuksia? Mitä eroa näillä kytkimillä on, mitä valoja on takakytkimen perässä ja mitä valoja etukytkin ohjaa?
|
Mulla ei noita takakytkimiä ole mutta (eikä sähkökuvia nokan alla) luulisin että nekin on maadoittavia kytkimiä. Etummaiset kytkimet ohjaa sisävaloja ja takimmaiset oven varoitusvaloa (door ajar??) luulen mä. Voi olla jotain muutakin...