|
|
||||
|
||||
|
5-merkkiset kilvet ?
Tietäiskö kukaan konttoria jossa olis vielä wanhoja 5-merkkisiä kilpiä hyllyssä?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Soita huomenna Akeen (Trafiin), ne kertovat missä lähin konttori mistä moiset löytyvät.
avo C5 ----------------------------------- Ex- 72 avo 350 aut. Ex- 93 avo 350 aut. Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600 Ex- 92 avo 350 aut. Ex- 68 avo 427 man. Ex- 86 avo 350 aut. Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger Ex- 74 Pontiac FB 455 |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ok, näin täytynee tehdä! Kiitti!
|
||||
|
||||
|
Eikös niitä nykyisin saa jo uusiakin?
Minulle tyrkyttivät elokuussa piiiiitkää+korkeaa kilpeä, mutta kun yritin selittää että nyt niitä lyhyitä taas saa, niin ensin väittivät vastaan ettei enää saa. Soittivat kuitenkin Trafiin, jossa sanottiin että lyhyet saa tilaamalla, jos katsastuksessa on todettu etteivät pitkät mahdu. Lopputulos jäi kuitenkin selvittämättä, kun päätinkin tukea liikenneturvallisuustyötä tuhannella eurolla |
|
|
||||
|
||||
|
Kilpiä saa tilaamalla, koska Trafi ei enää (onneksi) jaa niitä vapaasti kaikille haluaville. Katsastajan pitää todeta että auto tarvitsee 5-merkkisen, jolloin sellainen onnistuu.
Omakohtainen kokemus vajaa kk sitten oli juuri näin.
|
||||
|
||||
|
Ja jotta pakka menisi taas hiukan sekaisin, niin katsurin sana on toki painava, mutta saa tilattua muutenkin - jos vain vuosimalli ja tilaajatäti/setä on malliin muutoin mieltynyt. Näin kävi minulla, enkä muuta ehtinyt kuin vuosimallin sanoa (mitään katsurilausuntoa ei minulla ollutkaan) ja vastaa tuli "ai nii, siihenhän ei isot sovikaan".
2 vkoa odottelin ja soitin konttorille perään, kun mitn ei kuulunut vaikka oikein yhteystietolappu laatikkoon laitettiin. Siellähän ne oli ollu jo mooonta päivää, että tarkkana kannattaa olla tuossakin ja saattaa itse projekti loppuun
|
||||
|
||||
|
Lisäksi jos auto on riittävän vanha, voi siihen tilata suoraan mustapohjaiset kilvet vaikka se ei olisi koskaan aiemmin ollut suomen reksiterissä. Tämä oli itselleni yllätys, koska aiemmin luulin että mustapohjaiset kilvet saa vain jos auto on joskus aikoinaan ollut ko. kilvillä suomen rekisterissä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Ai, minulle taas tiskillä kerrottiin että ensin pitää tilata lyhyet valkopohjaisina, joiden tultua voi laittaa uusintatilauksen mustapohjaisena. Ihme kyllä sanottiin ihan suoraan ja selkeästi suomeksi että "kertalaakista mustapohjaisen tilaus ei onnistu".
Rahastus se on pienikin rahastus... Auto oli -69.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Samalla reisulla rekisteröintikatsastuksessa sitten tilasin mustapohjaiset samalla tunnuksella. Eli tuo lyhyt valkopohjainen vaihe jäi välistä pois. Eivät taida konttoreillakaan tietää miten noiden kanssa toimitaan Mutta raha niille aina kelpaa..
|
||||
|
||||
|
Quote:
Juuri näin homma toimi -67 Mustangin kanssakin. Eli ensin EU-kilvet (2-rivinen ja pitkä) ja samalla kertaa tilattiin mustapohjaiset. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|