#1
|
||||
|
||||
C4:n 4+3 laatikko
Onkos muilla ollut samanlaisia ongelmia kun mulla? Elikäs ongelmia 4+3 manuaalilaatikon kanssa. Napilla päälle laitettava ylivaide kun on sanonut yhteisen sopimuksemme irti. Vika alkoi viime syksynä siten, että kesken ajon ylivaihde saattoi hypätä hetkeksi pois päältä. Kytkeytyi kuitenkin uudelleen. Nykyinen tilanne on, että ylivaihde menee päälle enää todella harvoin...jos sittenkään. Ylivaihdetta siis ohjataan keskikonsolin napilla ja sen pitäisi olla kunnossa. Samoin virta menee laatikolle asti, mutta ylivaihteen kytkevä solenoidi ei tunnu toimivan. Liekö vika sitten laatikon sisällä solenoidissa vaiko johdoissa/liittimissä. Elikkäs onko muut painineet samanlaisen ongelman kanssa joskus ja miten se on ratkennut???
|
#2
|
||||
|
||||
Overdrivessä on kickdown toiminto, joka kytkee ylivaihteen pois kun kaasuläpän asento on riittävä. Jos vaihde ei enää kytkeydy lainkaan, on tietysti jotain vialla. ECM ohjaa vaihteen kytkeytymistä. Oliskiko siellä suunnalla...?
|
#3
|
||||
|
||||
Yleisin syy ylivaihdeosan huollon laiminlyönti.
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060 Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600 Kawasaki Ninja 2000, ZX12R |
#4
|
||||
|
||||
Kuulemma tässä mallissa eli -85:ssa ei ECM ohjaa ylivaihdetta. Lisäksi kickdown-toimintoa ei ole joten ylivaihteen toimintaa ohjataan itse napilla. Samalla pitää itse huolehtia siitä, että ei vedätä ylivaihteella yms. Näin on viisaat kertoneet..
|
#5
|
||||
|
||||
Vai viisaat?
No tässä lähes suora lainaus -85 omistajan käsikirjasta: The overdrive is engaged by a computer program which monitors road speed, engine speed, coolant temperature and throttle position. This programming engages the overdive under light acceleration conditions. Rapid acceleration from a stop delays overdrive engagement. Large throttle opening in fourth gear will cause the overdrive to downshift ("kickdown") to direct if engine speed is below 3100RPM. After accelerating, the overdrive will upshift after a two-second delay. No "kickdown" will occur in second or third gears. The overdrive will automatically engage at 110MPH. The system also includes an overdrive switch. When the overdrive switch is in the "OFF" position, the transmission will remain in direct drive. |
#6
|
||||
|
||||
Heh..tarkoitukseni ei toki ollut haukkua vastaajia ei-viisaiksi. Näillä "viisailla" tarkoitin autokorjaamoa, joka on erikoistunut jenkkeihin ja on varustettu käsittääkseni pätevillä ammattimiehillä. Voisikohan olla niin, että "kasiviitostakin" olisi tehty kahdella eri mallilla..toisin sanoen malli olisi vaihtunut jossakin vaiheessa. Kun OD vielä toimi, ei mielestäni kickdown ainakaan silloin pelannut..
No, pääasia olisi kuitenkin saada vekotin taas pelittään. Pitää kait kysellä vähän kaikkialta, josko asia olisi jollekin tuttu.. |
#7
|
||||
|
||||
1985 OD:n kytkimen paikka muuttui kesken vuoden konsolista vaihdekepin nuppiin. Itselläni on "early" -85. Kyllä siinä se kickdown on. Jos se ei ole toiminut, on laatikossa ollut vikaa jo aikaisemminkin. Tosi on, että näiden ylivaihteiden öljynvaihdotkin on usein jätetty tekemättä.
|
#8
|
||||
|
||||
No, niin...sitten vain kaipailisin korjaamoja, jotka osaisivat laatikkoa tutkia.. Sellasia, joihin sen uskaltais ilman pelkoa viedä. Yhteen "kuulemma hyvään" soittelinkin jo, mutta ainakin palvelu puhelimessa oli niin nuivaa, että tuntui siltä kuin olisin soitanut jonnekin muuhun firmaan kuin vaihteistohuoltoon... Eli missä olette korjauttaneet...tai huoltaneet..
|
#9
|
||||
|
||||
Eiköhan tähänkin ongelmaan löydy vastaus Finnvettestä. Myös ainakin Helsinki Automatic Center on näitä laitellut.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|