#1
|
||||
|
||||
Olipa perä projekti!!!!
Vihdoin valoa tunnelin päässä, eli Perä nipussa ja huomenna baanalle...kyllä se kestikin Voipi 3.75 ruuvi tuntua pikkasen paremmalta tuohon 3.07 verrattuna. Nyt pääsee 5 ja 6 vaihteetkin oikeuksiinsa...
Koko takaakseliin tuli samalla vaihdettua kaikki puslat uretaanisiks + kavennusta 28mm lisää koko akselin leveyteen, joten pyöränkulmatkin saa nyt säädettyä oikeille mitoilleen, vanhalla systeemillä pyörät tuppas olemaan turhan "linkussa" ja auto oli kuin villi varsa Enään ei puutu kuin Drag Radialit ( 255/45-17" tai 245/50-17" ) ja ei kun Kiikalaan ... Ps. Finnveten Jakelle kiitokset todella hyvästä palvelusta!!!
__________________
FD3S
|
#2
|
||||
|
||||
Oma vielä työn alla , yritän saada käyntiin sen vihdoin ja viimein jussin aikana... Tuuthan ens viikon perjantaina cruisinkiin niin saadaan pällistellä..
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee... |
#3
|
||||
|
||||
No niin, auto ollut nyt ajossa muutaman viikon ja parempaan suuntaan menossa ajoominaisuuksien suhteen..."lievää" hieromista . Taakse ei kyllä mahdu yhtään leveempi tassu kuin 255/45-17" ottaen huomioon että rengaskotelo on vakio + takavakaaja verottaa oman osuutensa. Ilman takavakaajaa menee helposti 9.5" tai 10" vanne ja rengas sen mukaan, mutta kun halusin pitää tuon takavakaajan niin täytyy tyytyä tuohon kapeempaan renkaaseen, no onpahan mukavampi ajaa näillä Suomen uraisilla teillä
Seuraavaks pitääkin keskittyä tuohon hammastanko ohjaukseen hieromiseen oikein urakalla jotta sais tuon "Bump steering" ilmiön kuriin joka vaivaa melkein kaikkia vanhoja autoja... No eiköhän ajettavuus rupee olee kohdallaan ens kesäks... Kukas tietää mistä sais C-4 takaakselistoon "löysimmän" lehtijousen??
__________________
FD3S
|
#4
|
||||
|
||||
Millä konsteilla rupea metsästämään bump steeringin syitä? Millä eliminoit ne? Mulla on kanssa tullu aika paljon sitä ja pitäis ruveta nyt sen kimppuun kun muut romut on saatu ajoon taas. Meinasin kylläkin modifioida ekaks vähän R&P set uppia vähän mielekkäämmäks.
|
#5
|
||||
|
||||
mä ajattelin tehdä talvella sellaisen "venytettävän" raidetangon/hammastangon raudan jossa siis myös pallot liikkuu sitä venyttäessä, tällöin on helppo katsoa missä kohtaa BS on pienimmillään/suurimmillaan, luonnollisesti jousi/iskari/rengas/vakaaja pois ja auto pukeilla, sitten vaan nostaa ja laskee pyörännapaa "normaaliasennosta" ylös ja alas ja samalla katsoo tuosta "venytettävästä" raidetangosta sen optimi paikan missä BS on vähäisintä. Huomioitavaa on myös se että raidetangon/hammastangon korkeuskin liittyy asiaan, mutta mulla ei saa hammastankoa/raidetankoja yhtään ylemmäs tai sitten ne on läpi öljypohjasta
kokonaan tuosta BS:stä ei pääse eroon, mutta ainakin sitä pääsee eliminoimaan... Nyt kun säädettiin kulmat niin Camperit/Casterit on nykypäivää kiitos VBP:n ylätukivarsien ja pyörät kaatuu käännettäessä kuin Mersussa konsanaan Tänään kun kävin ajelemassa vähän pidemmän lenkin ja pujottelin tyhjällä motarilla roskia ym mielikuvitus tolppia ja räppässin aina kun oli mahdollista, niin täytyy kyllä todeta että auto on parantunnut huomattavasti siitä mistä lähdettiin vuonna -95. Runko on se heikon lenkki varsinkin avossa, mutta kun kaaria en laita niin sen kanssa täytyy vaan elää...vielä kun sais tuon ohjauksen mieleisekseen Niin ei tästä mitään C6 saa tekemälläkään
__________________
FD3S
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hyvä meininki, meinasitko huomenna lähteä kelivarauksella illalla liikenteeseen, voisin vilkaista vielä sitä sun R&P pakettia, ja kysyä pari juttua samalla. Runko näissä on onneton, ei käy kieltäminen. Paremmaksi sitä saa, mutta oikeasti hyvää siitä ei saa. Toisaalta, prossat antais periksi vaihtaa putkirungon C6:n rojuilla alle, mutta paljoa muuta ei saiskaan sitten vaihtaa! |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|