C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
HC päästö arvo koholla
Pakko jakaa huolet "kasiykkösen" kanssa.
Eli 1981 matching numbers 350. Parin Suomenmaan kamaralla vietetyn vuoden jälkeen ei vieläkään mitään ajoon vaikuttavaa ongelmaa ole ilmaantunut, mutta ei kehtaa enää tarjota leimalle, sillä HC:t huitelee 1500 paikkeilla tyhjäkäynnillä. Kierroksilla polttaa kyllä ok. Paikallisessa (Jyväskylä) jenkkikorjaamossa vaihdettu 11/2010: -Kaasarin tiivisteet (jenkki kuittien mukaan tosin koko kaasari on uusi 2005) -Sytytys johdot -Tulpat -Dampperi Millään edellä mainituista ei ollut vaikutusta ongelmaan. Loppu diaknoosi kuitenkin oli, että 8-sylinterin imuventtiili ei aukea kuin puolet ohjearvosta -> epäilyksenä nokka-akseli vaurio. Miltä tämä kuulostaa raadille? Onko siis ihan loogista, että HC:t pomppaa yhden imuvenan auetessa vain puolet? Jaksaako tilanteessa kenties käydä niin, että ko. sylinteri ei jaksa enää puolikkaalla polttoaineseos määrällä syttyä ja laite käy 7:llä? Tuleeko muita ideoita mieleen? Pakko päästä 2011 vappu cruisinkiin!
__________________
1981 black/black coupe
Matching Numbers 350 Spray more -> Get more |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Mikäli tuo yksi venttiili ei aukea, niin onhan se joka tapauksessa avattava ja laitettava siltä osin kuntoon, eli jos nokka kulunut niin ehottomasti uutta tilalle.
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#3
|
||||
|
||||
valkkaat tuosta listalta sopivan kone vaihto ehdon ja tilaus sisään niin silloin sulla uusi takuu pannu noin kahdessa viikossa , se on vaan niin jos nokka keppi on silee niin kyllä se jo kertoo että kone ei ole enää muutenkaan aivan tikissä eli menee koko kone uusiksi , uuden koneen saa samalla rahalla kuin rupeaa vanhaa korjailemaan ja jätä vielä se alku peräinen parempia aikoja odottelemaan ,, tämä on vaan minun mieli pide
http://www.jegs.com/c/Engines-Compon...10763/10002/-1 |
#4
|
||||
|
||||
Kyllä puoliksi avautuvat venttiilit aiheuttavat palotapahtumaan ongelmia, varsinkin kylmällä koneella.
Last edited by Macho : 24.11.2010 at 09:48. |
#5
|
||||
|
||||
Kyllähän siitä ongelmia tulee, jos ei venttiili oiken aukea.
Jos se on kerta varma ettei yksi venttiili liiku tarpeeksi, niin nokkahan sieltä sillon on kulahtanut.. Uusi nokka ja nostajat koneeseen ja taas kulkee Samalla tietysti voi muutakin viritystä tehdä jos haluaa En kyllä koko konetta lähtisi tuon ongelman vuoksi vaihtamaan.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#6
|
||||
|
||||
Kieltämättä alkoi kyllä nuo linkin motit kiinnostamaan.
http://www.jegs.com/c/Engines-Compon...10763/10002/-1 Mutta kun on nyt välttämättä halunnut matching laitteen ostaa, niin kyllä tuo lohko on nyt yritettävä pitää liikenteessä. Ei minulla tosin sitä vastaan mitää ole, että välillä ajelisi "vara" koneella ja laittaisi sitten rauhassa alkuperäisen oikeen nättiin kuosiin Lähdetään nyt siitä että nokka on kulunut ja se pitää vaihtaa. Tuossa tuli esiin että nostajat myös, onko se suositus nokanvaihdon yhteydessä? Onko muuta mitä ehdottomasti pitäisi/kannattaisi samalla vaihtaa? Saako C3:ssa nokan ulos nostamatta konetta tai purkamatta keulaa?
__________________
1981 black/black coupe
Matching Numbers 350 Spray more -> Get more |
#7
|
||||
|
||||
Jakopää.
__________________
...eipäs hättäillä,niinkuin köyhät. |
#8
|
||||
|
||||
Laahuri nokka + nostajat pitää aina vaihtaa molemmat, nehän hioutuvat kavereiksi keskenään eikä niitä nostajia saisi siksi vaihtaa myöskään keskenään vaan tietty nostaja pitää osua aina saman rampin kaveriksi.
__________________
AC induction + PMSRM |
#9
|
||||
|
||||
oletko vilkaisut vena koppien alle missä vireessä studit on , yhdestä koneesta mistä oli mennyt nokka sileeksi niin se oli tietty päästänyt keinu vivun ihan hölläksi ja se keinu oli syönyt studin melkein poikki , tuli iso remppa kannet pois ja remontiin vaihdetiin kaikki studit ei silti hyvä tullut kun osa kerrallaan vaihdetaan ja yrittää säästää rahaa , seuraava vaihe oli kuten saattaa arvata pannu pöydälle ja kaikki uusiksi kansia myöten
|
#10
|
||||
|
||||
Ei se uutta ole että nokka pyöristyy takapään pyttyjen kohdalta, mulla meni kanssa yhdestä GM motista.
Kone kuitu, syyläri, dampperi ja jakopää irti niin saa nokan vaihdettua ja ehdottomasti nostajat kanssa. eikä työntötankojen ja keinuvipujen vaihto tässä kohtaa pahaa tekisi. Mutta ennen kun alkaa konetta pistää pilkkeiks niin tarkista venttiilien säätö ja ettei vaan vika olisi nostajassa.
__________________
Lyö päähän, siellä se vikakin on |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|