FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23.11.2010, 21:17
Jake.L's Avatar
Jake.L Jake.L is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2008
Location: Jyväskylä
Posts: 169
Jake.L on oikealla tiellä
HC päästö arvo koholla

Pakko jakaa huolet "kasiykkösen" kanssa.
Eli 1981 matching numbers 350.

Parin Suomenmaan kamaralla vietetyn vuoden jälkeen ei vieläkään mitään ajoon vaikuttavaa ongelmaa ole ilmaantunut, mutta ei kehtaa enää tarjota leimalle, sillä HC:t huitelee 1500 paikkeilla tyhjäkäynnillä. Kierroksilla polttaa kyllä ok.

Paikallisessa (Jyväskylä) jenkkikorjaamossa vaihdettu 11/2010:
-Kaasarin tiivisteet (jenkki kuittien mukaan tosin koko kaasari on uusi 2005)
-Sytytys johdot
-Tulpat
-Dampperi

Millään edellä mainituista ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Loppu diaknoosi kuitenkin oli, että 8-sylinterin imuventtiili ei aukea kuin puolet ohjearvosta -> epäilyksenä nokka-akseli vaurio.

Miltä tämä kuulostaa raadille?
Onko siis ihan loogista, että HC:t pomppaa yhden imuvenan auetessa vain puolet? Jaksaako tilanteessa kenties käydä niin, että ko. sylinteri ei jaksa enää puolikkaalla polttoaineseos määrällä syttyä ja laite käy 7:llä?

Tuleeko muita ideoita mieleen?

Pakko päästä 2011 vappu cruisinkiin!
__________________
1981 black/black coupe
Matching Numbers 350

Spray more -> Get more
Reply With Quote
  #2  
Old 23.11.2010, 22:47
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Jake.L
Pakko jakaa huolet "kasiykkösen" kanssa.
Eli 1981 matching numbers 350.

Parin Suomenmaan kamaralla vietetyn vuoden jälkeen ei vieläkään mitään ajoon vaikuttavaa ongelmaa ole ilmaantunut, mutta ei kehtaa enää tarjota leimalle, sillä HC:t huitelee 1500 paikkeilla tyhjäkäynnillä. Kierroksilla polttaa kyllä ok.

Paikallisessa (Jyväskylä) jenkkikorjaamossa vaihdettu 11/2010:
-Kaasarin tiivisteet (jenkki kuittien mukaan tosin koko kaasari on uusi 2005)
-Sytytys johdot
-Tulpat
-Dampperi

Millään edellä mainituista ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Loppu diaknoosi kuitenkin oli, että 8-sylinterin imuventtiili ei aukea kuin puolet ohjearvosta -> epäilyksenä nokka-akseli vaurio.

Miltä tämä kuulostaa raadille?
Onko siis ihan loogista, että HC:t pomppaa yhden imuvenan auetessa vain puolet? Jaksaako tilanteessa kenties käydä niin, että ko. sylinteri ei jaksa enää puolikkaalla polttoaineseos määrällä syttyä ja laite käy 7:llä?

Tuleeko muita ideoita mieleen?

Pakko päästä 2011 vappu cruisinkiin!

Mikäli tuo yksi venttiili ei aukea, niin onhan se joka tapauksessa avattava ja laitettava siltä osin kuntoon, eli jos nokka kulunut niin ehottomasti uutta tilalle.
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #3  
Old 24.11.2010, 06:21
zorvette's Avatar
zorvette zorvette is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 96
zorvette on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
valkkaat tuosta listalta sopivan kone vaihto ehdon ja tilaus sisään niin silloin sulla uusi takuu pannu noin kahdessa viikossa , se on vaan niin jos nokka keppi on silee niin kyllä se jo kertoo että kone ei ole enää muutenkaan aivan tikissä eli menee koko kone uusiksi , uuden koneen saa samalla rahalla kuin rupeaa vanhaa korjailemaan ja jätä vielä se alku peräinen parempia aikoja odottelemaan ,, tämä on vaan minun mieli pide

http://www.jegs.com/c/Engines-Compon...10763/10002/-1
Reply With Quote
  #4  
Old 24.11.2010, 09:38
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,163
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kyllä puoliksi avautuvat venttiilit aiheuttavat palotapahtumaan ongelmia, varsinkin kylmällä koneella.

Last edited by Macho : 24.11.2010 at 09:48.
Reply With Quote
  #5  
Old 24.11.2010, 11:37
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,607
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kyllähän siitä ongelmia tulee, jos ei venttiili oiken aukea.
Jos se on kerta varma ettei yksi venttiili liiku tarpeeksi, niin nokkahan sieltä sillon on kulahtanut..
Uusi nokka ja nostajat koneeseen ja taas kulkee
Samalla tietysti voi muutakin viritystä tehdä jos haluaa
En kyllä koko konetta lähtisi tuon ongelman vuoksi vaihtamaan.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #6  
Old 25.11.2010, 21:20
Jake.L's Avatar
Jake.L Jake.L is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2008
Location: Jyväskylä
Posts: 169
Jake.L on oikealla tiellä
Kieltämättä alkoi kyllä nuo linkin motit kiinnostamaan.
http://www.jegs.com/c/Engines-Compon...10763/10002/-1

Mutta kun on nyt välttämättä halunnut matching laitteen ostaa, niin kyllä tuo lohko on nyt yritettävä pitää liikenteessä. Ei minulla tosin sitä vastaan mitää ole, että välillä ajelisi "vara" koneella ja laittaisi sitten rauhassa alkuperäisen oikeen nättiin kuosiin

Lähdetään nyt siitä että nokka on kulunut ja se pitää vaihtaa.

Tuossa tuli esiin että nostajat myös, onko se suositus nokanvaihdon yhteydessä?
Onko muuta mitä ehdottomasti pitäisi/kannattaisi samalla vaihtaa?

Saako C3:ssa nokan ulos nostamatta konetta tai purkamatta keulaa?
__________________
1981 black/black coupe
Matching Numbers 350

Spray more -> Get more
Reply With Quote
  #7  
Old 25.11.2010, 21:32
topi sorsakoski's Avatar
topi sorsakoski topi sorsakoski is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 518
topi sorsakoski voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Jakopää.
__________________
...eipäs hättäillä,niinkuin köyhät.
Reply With Quote
  #8  
Old 25.11.2010, 21:35
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Laahuri nokka + nostajat pitää aina vaihtaa molemmat, nehän hioutuvat kavereiksi keskenään eikä niitä nostajia saisi siksi vaihtaa myöskään keskenään vaan tietty nostaja pitää osua aina saman rampin kaveriksi.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #9  
Old 25.11.2010, 23:03
zorvette's Avatar
zorvette zorvette is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 96
zorvette on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
oletko vilkaisut vena koppien alle missä vireessä studit on , yhdestä koneesta mistä oli mennyt nokka sileeksi niin se oli tietty päästänyt keinu vivun ihan hölläksi ja se keinu oli syönyt studin melkein poikki , tuli iso remppa kannet pois ja remontiin vaihdetiin kaikki studit ei silti hyvä tullut kun osa kerrallaan vaihdetaan ja yrittää säästää rahaa , seuraava vaihe oli kuten saattaa arvata pannu pöydälle ja kaikki uusiksi kansia myöten
Reply With Quote
  #10  
Old 04.12.2010, 20:30
johny's Avatar
johny johny is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2008
Location: Cranelake, ezpoo
Posts: 638
johny on oikealla tiellä
Ei se uutta ole että nokka pyöristyy takapään pyttyjen kohdalta, mulla meni kanssa yhdestä GM motista.
Kone kuitu, syyläri, dampperi ja jakopää irti niin saa nokan vaihdettua ja ehdottomasti nostajat kanssa. eikä työntötankojen ja keinuvipujen vaihto tässä kohtaa pahaa tekisi.
Mutta ennen kun alkaa konetta pistää pilkkeiks niin tarkista venttiilien säätö ja ettei vaan vika olisi nostajassa.
__________________
Lyö päähän, siellä se vikakin on
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:13.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.