FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08.07.2005, 12:11
Timo Kujala's Avatar
Timo Kujala Timo Kujala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Maailmalla....
Posts: 147
Timo Kujala on oikealla tiellä
Koodi 33

No nyt pukkasi vikakoodin 33 eli MAP sensorivian. Tyhjäkäynti on epätasainen ja lähtee käyntiin vain kaasua painamalla. Ja tuntuu käyvän aika rikkaalla, puskee mustaa savua kuin pahimmat 'superturbot' Onkohan vika tuossa anturissa vai jossakin muualla? Siis Cross-Fire kyseessä.
Reply With Quote
  #2  
Old 08.07.2005, 12:17
akema's Avatar
akema akema is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Ii / Oulu
Posts: 354
akema on oikealla tiellä
Sivulta http://www.gnttype.org/maint/malf.html#33

Typical causes for this code include:

1) Faulty MAF-to-ECM connection
2) Exceedingly noisy spark plug wires
3) Poor routing of MAF harness (i.e. near coil packs)
4) Maladjusted TPS sensor
5) Defective MAF sensor
6) Defective ECM

ehkä ton perusteella vois vikaa haeskella
__________________
--
(MYYTY: Chevrolet Corvette C4 Coupe 1986)
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T A Stage 1 MY2001
Saab 9-5 SportCombi 2.0t Vector Business A Stage 1 MY2007
Reply With Quote
  #3  
Old 08.07.2005, 12:40
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2004
Location: Oulunsalo
Posts: 683
jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Tuo koodi 33 on tullut minulle tutuksi tämän kesän alussa. Syynä on mitä todennäköisemmin viallinen MAF sensor. Suosittelen että toteat ensimmäisenä onko vika omassa maffissasi lainaamalla vastaavan vuosimallin corveten maffia ja koetat sitä autossasi. Jos käyntiongelmat poistuvat kertaheitolla niin se on MAF vika. Näin on jo 2 corveten ongelmat todettu täällä Oulun seudulla.
__________________
Dodge Viper SRT10
Jeep GC SRT8
Crossfire SRT6
---------------------
Ex: Jeep GC SRT8, Viper RT/10, PT Cruiser, Volvo 850 T5R, Caliber SRT4, Corvette 88
Reply With Quote
  #4  
Old 08.07.2005, 12:43
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,008
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ookkonna tarkistanu sen letkun mikä tulee mapille, hiushalkeamia tms?
Älkää sekoittako map (manifold absolute pressure) ja maf (mass air flow) keskenään.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #5  
Old 08.07.2005, 12:54
akema's Avatar
akema akema is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Ii / Oulu
Posts: 354
akema on oikealla tiellä
Totta, eipä sotketa MAPpia ja MAFfia keskenään. Sivu http://www.seanster.com/scantool/ecm-codes.html#33
ohjeistaa:

CODE 33

Trouble Code 33 indicates that the Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor is detecting unusually low vacuum in the manifold. Code 33 will get set when:

* No Code 21 or Code 22.
* Engine running.
* Manifold pressure greater than 74 kPa (A/C "OFF") 83.4 kPa (A/C "ON.")
* Throttle angle less than 2%.
* Conditions met for 4.8 seconds.

Possible causes include:

1) Faulty MAP-to-ECM connection

2) Plugged or leaking sensor vacuum hose

3) Defective MAP sensor

4) Defective ECM

Check the shop manual for details on vehicle specific MAP sensor applications.
__________________
--
(MYYTY: Chevrolet Corvette C4 Coupe 1986)
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T A Stage 1 MY2001
Saab 9-5 SportCombi 2.0t Vector Business A Stage 1 MY2007
Reply With Quote
  #6  
Old 08.07.2005, 13:01
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,008
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Koodi 33 voi tulla myös jos happianturi antaa vääränlaisia lukemia esim jos pakosarjaan vuotaa ilmaa ja siksi anturi lukee "laihan" seoksen. Käykö rikkaalla kylmänä ja kuumana?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #7  
Old 08.07.2005, 13:05
Timo Kujala's Avatar
Timo Kujala Timo Kujala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Maailmalla....
Posts: 147
Timo Kujala on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Macho
Ookkonna tarkistanu sen letkun mikä tulee mapille, hiushalkeamia tms?
Älkää sekoittako map (manifold absolute pressure) ja maf (mass air flow) keskenään.

Juu kyseessä on MAP, ei MAF.

Letkujen kunto voipi olla tosiaan syynä, cruisen alipaineletku meni jo aikaisemmin kaksi kertaa poikki, letku oli mennyt ihan haperoksi. Täytyy käydä samalla läpi kaiken varalta kaikki muutkin vacuumi, jäähdytysneste ja bensaletkut.

PS: Tulipas muuten nopeasti kommentteja, kiitos vaan kaikille!
Reply With Quote
  #8  
Old 08.07.2005, 13:08
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,008
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Timo Kujala
PS: Tulipas muuten nopeasti kommentteja, kiitos vaan kaikille!

Näin perjantai-iltapäivänä ei oo mitään muutakaan tekemistä, vielä pitää odottaa pari vaivaista tuntia ennenkuin pääsee lomalle.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #9  
Old 08.07.2005, 16:11
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,521
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
MAP anturin voi myös karkeasti mitata yleismittarilla ja imasemalla alipainetta letkuun itse
3 johtoa tulee anturiin: maa, +5V ja sitten lähtevä signaali.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #10  
Old 08.07.2005, 18:12
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2004
Location: Oulunsalo
Posts: 683
jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Jos kyseessä on tosiaan -84 vette niin silloin koodi 33 on:

Manifold Absolute Pressure High (1984)
-Check vacuum hoses
-Check wiring
-Check sensor
-Change sensor
-Check connections to ECM

Jos kyseessä on 85-90 niin silloin koodi 33 on:

Mass Air Flow Sensor Circuit (1985-1990)
-Inspect intake system for leaks
-Inspect for vacuum leaks
-Check MAF connector and wiring
-Check MAF for open using digital Ohm meter
-Possible MAF failure
-Possible ECM failure

Omani -88 ja kaverin -87 herjasivat koodia 33 ja käynti oli suoraan peestä. Mikään ei auttanut vaikka kuinka tutkailtiin ja vaihdettiin MAFin releet. Sitten kun käytettiin vastaavan vuosimallien MAFfeja paikoillaan niin ongelma korjaantui kertaheitolla. Molempien vakio MAFit olivat siis menneet rikki. Uusien MAFien jälkeen ei ole enää ollut ongelmasta tietoakaan.
__________________
Dodge Viper SRT10
Jeep GC SRT8
Crossfire SRT6
---------------------
Ex: Jeep GC SRT8, Viper RT/10, PT Cruiser, Volvo 850 T5R, Caliber SRT4, Corvette 88
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:37.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.