#1
|
||||
|
||||
LTPWS merkkivalo
eli tuli hommattua tuommoinen -89 vette ,muuten toimii ihan nätisti mutta tuo rengaspaine merkkivalo syttyilee vähän väliä.
paineet renkaissa 2.5 bar mistä tuon valon palaminen voisi johtua? |
#2
|
||||
|
||||
Melko varmasti on sitten anturi hajalla veikkaisin. Siitä ehkä helpoin lähteä vikaa etsimään.
|
#3
|
||||
|
||||
Kyselin samaa juttua Jakelta ja myös jenkkipalstoilla porukat valitellut ja yleensä jonkun pyörän anturi on rikki. Saa testattua jos tulee vika jatkuvasti niin irrottele yksi tellen niitä ja katso jos jossain vaiheessa vika katoaisi. Itse en ole lähtenyt moista rumbaa tekemään kun kuulema on aika lailla henkimaailman juttuja missä sitten vika loppuje nlopuksi on.
Ja ei kai ole mikään ihan halpa hommata uudet anturit. Koska itselläni tuo valo syttyilee ja sammuilee aika useasti, mutta myös välillä syttyy kun kännykkä alkaa soimaan eli hassuja nuo radioaallot=)
__________________
-1990 Bright Red Coupe |
#4
|
||||
|
||||
Sammuuko se ajaessa välillä tai syttyykö vain palamaan, kun autolla on ajanut jonkun matkaa?
|
#5
|
||||
|
||||
syttyy noin 7km ajon jälkeen.millä periaatteella ko värkki toimii?
|
#6
|
||||
|
||||
Itsellä syttyi nopeammin, kun alla oli lainavanteet, joissa ei ollut antureita/lähettimiä. Tuli vain mieleen, onko autossa alkuperäiset vanteet alla, kun ikää tulee osia vaihtuu ja kaikissa vanteissa ei välttämättä ole anturia. Toisaalta joku noista voi olla rikkikin.
Vanteissa on sisällä anturi (sisäpinnalla kiinni pannalla), joka kehittää itse tarvittavan virran ja lähettää tiedon tietokoneelle, jos rengaspaine on laskenut alle jonkun määrätyn arvon. |
#7
|
||||
|
||||
Tuli vain mieleen, että kyseessä ei välttämättä ole mitää vikaa olemassa. Ohjekirjankin mukaan alle 50 nopeuksissa voi sytyttää LPTWS valon, vaikkei mitään vikaa olisi. Jos valo alkaa palamaan esim. moottoritienopeuksilla, niin sitten on syytä tarkistaa paineet.
Itse otin tunnistimet renkaisita pois, koska anturit eivät pysy paikoillaan, kun on vähän enemmän vauhtia -> Renkaat ovat jatkuvasti epätasapainossa. Tämän jälkeen tätä ongelmaa ei ole ollut.
__________________
Corvette Convertible 1990 "Don't fear risks, ride them" |
#8
|
||||
|
||||
En paljoa C4 tekniikasta tiedä, mutta olin tuosa hetki sitten yhden 95'n kyydissä, josta puuttuu yhdestä renkaasta tuo anturi kokonaan, merkkivalo syttyy vasta hetken ajon jälkeen, eli ilmeisesti siinä on jonkinlainen viive ettei sytytä valoa heti jos kerran ilmoittaa väärin tms. Valo kyllä paloi sytyttyään sitten koko ajan...
|
#9
|
||||
|
||||
onkohan -87:ssa ko systeemiä ollenkaan? itsellä ei ainakaan pala missään vaiheessa mikään systeemiin liittyvä valo, ei edes käynnistettäessä. Vai liekö kytketty irti koko hoito?
__________________
Iso sanoo, pieni anoo |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ei taida ´87ssa vielä olla Mikäs vuosi se oli ku tuo tuli, oliko ´88 samalla ku tuli 17" vanteet
__________________
1985 Corvette |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|