#1
|
||||
|
||||
Tuulilasin pyyhkimet
Eli tuulilasin pyyhkimet elää välillä vähä omaa elämäänsä ja välillä ne ei lähde pyyhkimään kuin sillä nopeimmalla asennolla. Eivätkä myös tahdo välillä laskea millään sinne lasin alareunaan "piiloon" missä niiden kuuluisi olla silloin ku ne eivät ole käytössä. Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Veikkaan että maadoitus ongelmasta on kyse, mutta aattelin nyt kysästä kuitenki.
nii ja sivu kysymyksenä että milläs öljyillä porukka muuten ajelee ku ite pitäis ensviikolla vaihtaa.. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Mobil 1 0w-40
__________________
Fix Or Repair Daily |
#3
|
||||
|
||||
Pyyhkimien ongelma kuulostaisi sellaiselta mikä voi seurata utareiden tukkeutumisesta. Pyyhkijän koneiston/moottorin ammeessa on pohjassa 3 utaretta jotka voivat tukkeutua pikkuhiljaa lehdistä ym roskasta. Tämän jälkeen vesisateella amme täyttyy vedestä ja koko pyyhkijäkoneisto uiskentelee. Itse mekanismi/moottori on kohtuuvaivalla putrettavissa eikä sisällä yhden piirilevyn lisäksi kovin eksoottisia palikoita eli on silmämääräisesti tarkastettavissa.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net |
#4
|
||||
|
||||
Juhatee:lle kiitokset vinkistä! Toivottavasti pääsis noin vähällä
|
#5
|
||||
|
||||
Saitko pyyhkijäsi toimimaan?
Quote:
No juu et ole ainoa tätä asiaa ihmettelevä. Saitko pyyhkijäsi toimimaan Mun -97 Pyyhkijät alkoivat ajelun jälkeen heilua itsestään. En ollut pyyhkimiä päälle laittanut ite. Välillä pysähtyi satunnaisiin kohtiin tuulilasia. Itse ei enää saanut pyyhkimiä käynnistettyä tai pysäytettyä pyyhkijänvivusta. Jonkin aikaa siinä ikkunalla heiluttuaan ja pysähdeltyään pyyhkimet pysähtyivät ja eivät siitä enää liikahtanut. Veikkaan lisäksi että aiemmin päivällä tekemälläni autopesulla oli osansa tähän fibaan. Nyt pitäs keksiä miten saada taas kuntoon. Joutuu muuten ikävään tilanteeseen sateen osuessa tienpäällä kohdalle. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Mun yhdellä kaverilla on n. 600 hv C5 ja ajaa 10-60 valvolinella. Maksimoi mutta haittaako tuo.. |
#7
|
||||
|
||||
Käytin eri öljyjä mut ihan Rally Formula on hyvää ja kohtuu hintaista.
Liqui Molyt sun muut voi heittää pois. T: Rahastettu |
#8
|
||||
|
||||
Oli hapettumia piirilevyssä
Dodiin löytyi aikaa fixailuun ja tsekkasin mikäs vikana...
http://forums.corvetteforum.com/c5-t...rocedures.html http://forums.corvetteforum.com/c5-t...iper-arms.html Veikkaanpa että samanlainen kikkailu on jollakulla muullakin edessä. Turha ottaa omasta kuvia kun joku oli jo hyviä ottanut (linkit). Anyways.. irroitin pyyhkimien moottorin muuten kuten linkin kuvissa, mutta otin sen pyyhkimien moottori+akseli-hässäkän sieltä kokonaisena pakettina ts. Irroitin ne kolme 10:n mutteria joilla se moottori+akseli hässäkkä on kiinnitetty runkoon ja tietenkin ruuvarilla työntäen varovasti sähkökaapeli irti moottorista. Sopivassa asennossa sen saa sieltä kokonaisena pois. Sitten pääsikin jo avaamaan moottorin takaluukun josta paljastuu kannessa kiinni oleva piirilevy. Sinne sisään oli päässyt hieman kosteutta. Kyllä siinä jokin silikonimainen tiivistetökötti sitä kansien saumaa kiertää, mutta kosteus se hiipii vaikka mimmosesta raosta. Siinä kohtaa missä piirilevyssä on kolme väkästä jotka kansi kiinnilaitettuna osuvat moottoripuoliskon kolmeen johtimeen oli ihan selkeä vaalean vihertävä kosteahko hapettuma. Putsailin ja jätin yön yli auki ja kosteudet haihtumaan. Tuulilasinpyyhkijöiden moottorin irrottamisen jälkeen pääsi käsiksi niihin kolmeen kumiseen "utareeseen" joiden tarkoitus on ohjata sinne valunut vesi maahan. Nämä oli aivan tukossa kaikenlaista moskaa ja selkeesti vaativat putsaamisen silloin tällöin tai vesi ei pääse tarpeeksi nopsaan valumaan sieltä kuopasta pois ja pyyhkimien moottori ui vedessä. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|