|
|
||||
|
||||
|
vetten ilmastointi
Normaali tuuletuksen ohjaushan toimii alipaineella. Joku edellisistä omistajista oli vaihtanut kaasarin ja tämän jälkeen jättänyt kaikki ylimääräiset alipainevermeet pois. Onko ok ottaa T-haaralla koneelta jarruille menevästä alipaineletkusta ohjausvoima ilmastoinnille? Kannattaisiko lisätä ns alipainesäiliö varmuuden vuoksi?
Sitten tuo varsinainen ilmastointijärjestelmä. Onko monellakaan teistä ilmastointi käytössä? Jos on, niin onko alkuperäisen kaltainen asennus vai minkälaisia ratkaisuja teillä on? Omassa autossa on kaikki muu jäljellä (ilmeisesti?), paitsi kompressori. Jos joku haluaa kompuran myydä halvalla niin voi heittää privaan. |
|
|
||||
|
||||
|
Re: vetten ilmastointi
Quote:
Toi alipaineen toiminta voidaan kokeilla ensin ilman erillistä säiliötä, pitäisi kyllä riittää. Aika harvalla tuntuu olevan orkkis ilmastointi iskussa enään. Mä laitoin omaan Vintage Airin Compac Gen2 paketin ja hienosti toimii ilmastointi. Mulla on kaks noita orkkis kompuroita, saat kokeilla molempia jos jompi kumpi toimii niin katsotaan sitten, jos se jotein sulle maksaa |
|
|
||||
|
||||
|
ON ihme jos toimis , vaikka kompuran sinne saisitkin...
Kaikki tiivisteet on korppuina ja päästää tavarat (aineet) harakoille... Samoin höyrystin on todennäköisesti sökönä , koska se ilmastointi on viimeksi toiminut ilmeisesti uutena
|
||||
|
||||
|
Kyllähän autossa pitäis kaiken toimia! Ajokauden päätteeksi vaihdetaan omaani joku putki ja katsotaan pitääkö paineita. Tärkeää on että kylmäaineen joukkoon lisätään voiteluainetta ja että laitteistoa käytetään säännöllisin välein, jotta tiivisteet saavat voiteluainetta. Suurin syy ilmastointilaitteiston toimimattomuuteen on Suomen talvi, jolloin laitteita ei käytetä, tiivisteet kuivuu ja aineet karkaa. Kun laitteistossa ei ole riittävästi paineita ei kompurakaan käynnisty, vaikka olisi ihan ok. Olen joskus joitakin vuosia sitten törmännyt kylmalaite"korjaajaan", joka kehui silloisen autoni kompuran p*skaksi, kun piti pyöriessään kummaa nakutusta. Irakissa työskennellyt naapurini tiesi vaivan: järjestelmässä tippa kondessivettä, joka 18 asteessa jäätyy jäähelmeksi ja tukkii järjestelmän: kompura hakkaa tyhjää ja pitää nakuttavaa ääntä. Kun vaihdettiin uudet aineet sisään, niin komiasti pelitti!
|
|
|
||||
|
||||
|
Ei muuta kun lasit alas ja palat veks ja baanalle, ei näissä AC:tä tarvita, itekin purin vuotavat kamat pois, auto keveni mukavasti...tämä on mun henkkohtanen mielipide
|
||||
|
||||
|
Niin, toi on tietenkin yksi vaihtoehto...
Jotenkin vaan tuli mieleen vanha juttu rättisitikasta: Väite, että Rättäri olisi kylmä talviauto, on väärä! Ei rättärissä ole yhtään sen kylmempi, kuin ulkonakaan! Kävisköhän toi kääntäen kesään ja Vetteen? Kyllä tänäänkin täällä Tampereella sen verran sataa, että ilman kattopaloja ja ikkunat auki, saa apukuski äyskäröidä vettä kabiinista pihalle. Ja Kotkaan ajaessa ehtii kyllä nuha tulla, jos tukka suorana painattaa ilman kattoa. Jos taas pitää palat yllä, eikä ilmastointi toimi, niin (itselläni ainakin) auton "lattialämmitys" pitää huolen, että deodorantti kyllä pettää ennen puolimatkaa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Öh.. Se lienee menis jotenkin näin: Väite että C3 vette olisi kuuma kesäauto, on väärä! Ei siellä ole kuin maksimissaan reilu kymmenen astetta lämpimämpää kuin ulkona! Omasta on myö ilmastoinnin kompura kadonnut, enkä ajatellut sitä siihen hommatakaan, nautitaan lämmöstä silloin kun sitä on ja kattopalat auki! |
|
|
||||
|
||||
|
Joo. Minäkin tulin tuossa männäviikolla Hämeenlinnasta Tampereelle kattopalat irti. Seuraavana päivänä vaimo oli tyytyväinen; en yhtään vilkuillut sivuille kadulla kulkiessa, vaikka jalkakäytävät täynnä vähäpukeisia toinen toistaan kauniimpia naisia! ....niska ei kääntynyt...
|
|
|
||||
|
||||
|
Minä purin viime kesän kokemuksen mukaa pois myös lämmitys laitteen.
Tai lähinnä siitäkin oli jälellä enää vaan kenno ja kone huoneessa hana josta ois lämpojä pitäny säätää |
|
|
||||
|
||||
|
Ihan kelpo kelit ajella palat takahutlarissa, kun malttaa pitää sivulasit ylhäällä niin pysyy harva tukkakin vielä päässä. Just päästelin Helsingistä Tampereelle mukavia pieniä maalaisteitä.
Lämppäri on kyllä mun mielestä must myös kesäautossa, viileinä sadepäivinä saa huurun pois laseista kun on jonkinlainen potkuri pyörimässä.
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|