FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01.05.2011, 19:40
timppa72's Avatar
timppa72 timppa72 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 49
timppa72 on oikealla tiellä
ahdin

tarvis pikkasen apuja.eli kyseessä vm.86 mallin vette.afr alu kannet, jyrkempi nokka,msd sytky jutut.ym.ajatuksissa lisää voimaa.eli kannattaako laittaa turbo vai remmiahdin?ja mitäikähän moinen lysti tulee maksamaan.voimaa pitäs saada yli 500hp.
Reply With Quote
  #2  
Old 01.05.2011, 20:20
hateju's Avatar
hateju hateju is offline
Teräsmies
 
Join Date: Aug 2008
Location: Tornio
Posts: 3,653
hateju tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
http://www.sporttiauto.com/tuotteet/...FI/procharger/

tuolta lähtee

http://www.procharger.com/pdf/Chevy.Prod.bb.pdf
__________________
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex)
2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe
2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC.
2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex)
1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel
1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex)
2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex)
2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex)
Reply With Quote
  #3  
Old 01.05.2011, 21:01
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,828
MS on oikealla tiellä
Turbolla saa enemmän voimaa ja vääntöä kun remmillä. Myös turbojen ahtopaine potentiaali on suurempi ja saadaan pienemmällä vastuksella. Sitten huonona puolena on huomattavasti suuremmat lämmöt niin itse ahtimessa kun imuilman osalta. Turbojen työmäärä asentaessa on potenssiin 10 verrattuna remeliin.
Joo ja nyt sitten joku sanoo et kyllä sillä remmiahtimellakin saadaan suuria ilmamääriä ja isoja paineita. Ja ovat kyllä oikeessa. Alkaa vaan ahtimen koko suurenemaan aika hirveesti kun otetaan Prochargerista vaikka 1,7 baria painetta.
Mutta siis tohon sun alkuperäiseen kysymykseen niin remmiahdin on halvin ja helpoin ratkaisu. Toi tehotavoite on kuitenkin niin inhimillinen ettei tarvii mitään ihmeitä ahtoja sen saavuttamiseen.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara

Last edited by MS : 01.05.2011 at 21:07.
Reply With Quote
  #4  
Old 01.05.2011, 21:28
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Turbolla saa tosiaan enemmän voimaa. Syy on yksinkertaisesti se että ahdinta pyöritetään "hukkaenergialla" eikä tehoa ahtimen pyörittämiseen varasteta kampiakselilta.

Ahtimen hyötysuhde kertoo kuinka paljon lämpöä milläkin ahtopaineella puristettuun ilmaan tulee. Paras hyötysuhde taitaa nykyisin edelleen pääsääntöisesti olla twin-screw ahtimilla.

Jos haluat bolt on paketin niin hommaa remmi, jos haluat maksimoida tehot eikä "pikku näpräys" ole ongelma niin laita turbo.

Turbo todennäköisesti lisää enemmän lämpöjä konehuoneessa jos ahdin sijaitsee siellä ja varsinkin silloin jos pakopesä on mitoitettu pieneksi.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #5  
Old 01.05.2011, 23:00
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2005
Location: Pori
Posts: 823
red89 on oikealla tiellä
Prochargeria kehiin
__________________
Corvette 89 Procharger Intercooler.
760Nm @ 4500 rpm
Reply With Quote
  #6  
Old 02.05.2011, 07:28
brod1's Avatar
brod1 brod1 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Sep 2005
Location: vaasa
Posts: 95
brod1 on oikealla tiellä
onko automaatti vai manuaali?pomppaa melkosesti väännöt jos vielä ahtimen laitat,ja sit ei millään meinaa saada laatikkoa kestämään.mahdollisesti myös nokka menee vaihtoon ,suuttimet ym.y,...
Tostahan sais vaparinakin aika liki sen 500hv.sullahan on jo hyvä alku afr+nokka.jos tpi niin sen vaihdat johonkin esim holley ruiskuimariin ja siihen väliplenum johon tb kiinni.puristusta hiukka lisää.
__________________
EX vette-90,355cid,brodix track1,holley,haltech,msd,wiseco,eagle,comp cams,hooker,procharger,jw+tci,accel.607hv/920nm.
94 lt1
Reply With Quote
  #7  
Old 02.05.2011, 09:02
timppa72's Avatar
timppa72 timppa72 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 49
timppa72 on oikealla tiellä
automaatti on.tarkotus ois vahvistaa laatikko.mistähän sellaiselle löytys tekijä?
kaveri ehdotteli myös vaparina kiusaamista.tpi on myös.
Reply With Quote
  #8  
Old 02.05.2011, 10:02
brod1's Avatar
brod1 brod1 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Sep 2005
Location: vaasa
Posts: 95
brod1 on oikealla tiellä
mulle ei oo vielä sellasta tekijää löytynyt ja mun omassani on tci tekele,jonka piti kestää 700hv tehot,ei vaan kestä.korjausta on kokeillu päivinen,skinnars nyt suojanen koittaa.
poista nyt ihmeessä ne tpi runnerit ja plenumit ja laita singleplane ruisku imari tai esim lt1 imari.laatikkoon vahvistukset ja parempi turbiini esim 2800stallspeed.Päätä sen jälkeen tarviitko ahdinta.
ihan kokemuksesta puhun,että jos tohon nykyiseen pakettiin pistät ahtimen niin aika paljon pitää vaihtaa osia ,että saat täyden hyödyn,ja sit onkin jo liikaa tehoa laatikolle ja perälle.lisäksi kustannukset nousee paljon ,lupa-asiat.
__________________
EX vette-90,355cid,brodix track1,holley,haltech,msd,wiseco,eagle,comp cams,hooker,procharger,jw+tci,accel.607hv/920nm.
94 lt1
Reply With Quote
  #9  
Old 02.05.2011, 12:52
timppa72's Avatar
timppa72 timppa72 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 49
timppa72 on oikealla tiellä
imusarja ja runnerit on jo vaihdettu.en tiedä mitkä ne nyt sitte on.on ihan uusi asia tämä corveten ropaus.
Reply With Quote
  #10  
Old 02.05.2011, 13:15
brod1's Avatar
brod1 brod1 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Sep 2005
Location: vaasa
Posts: 95
brod1 on oikealla tiellä
jos näyttää samalta kuin vakio tpi päällepäin vaan hieman isommat runnerit,niin niillä ei vaparina päästä lähellekään 500hv.
onko tietoa nykyisistä tehoista tai onko koitettu varttimailia?
__________________
EX vette-90,355cid,brodix track1,holley,haltech,msd,wiseco,eagle,comp cams,hooker,procharger,jw+tci,accel.607hv/920nm.
94 lt1
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:29.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.