C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Wessin värkkäilyt: Eturipustuksien remppa.
Nämä C4:set alkavat olla jo siinä iässä, että alkaa tulla tarvetta etupään nivelten ja puslien uusimiseen. Seuraavassa yksi tapa hoitaa homma.
Ja tästähän se lähtee. Auto nosturille ja irti lattiasta. Korkea polviasento -korkeus on se mistä itse pidän. Voi istua jakkaralla vieressä ja pääsee kurkkimaan alta ja päältä ajelematta koko ajan nosturilla ylös alas. Kuvat on räpsitty puhelimella, joten sitä se laatukin sitten on... Pyörä pois ja kaikkihan sen tietää, että kuraa ja moskaa riittää. Raidetangon pää lähti aika helposti irti vaikkei mulla ollutkaan käytössä mitään ulosvetäjiä. Eipä niiden uusimisestakaan ole kuin pari kesää. Ensin sokka pois, sitten mutteri auki sen verran, että mutterin yläreuna on keskitapin kanssa tasan. Alumiinisen korvakkeen alle raskaansarjan leka tukemaan ja mutteriin vasaralla napakka lyönti. Sillä se irtosi. Sitten ahkeraa rapsuttelua jotta saa jarrusatulan kiinnityspultit näkyviin. Laitoin sinisen pyyhkeen lattialle suojaksi. Se imee mukavasti pesuaineet ja sen kanssa on helppo roudata kurat roskiin tai pihan perälle. Kun viimein satula on irti, laitoin sen kevin varaan roikkumaan pois tieltä. Nyt mahtuukin rakennelma kääntymään paremmin ja voikin alkaa jarrulevyn naputtelun. Sehän ei ole kiinni millään, paitsi ehkä ruostunut reijästään melkoisen tiukkaan. Sitten pääseekin jo paljon paremmin pesuhommiin. Tästä on hyvä jatkaa... Last edited by Wessi : 28.12.2015 at 22:24. |
#2
|
||||
|
||||
mulla oli vastaavanlainen puhdistusoperaatio toissa talvena mutta totesin kaikki nivelet niin hyväkuntoisiksi että en vaihtanut mitään,
liekö joskus uusittu sitten jo.. ainakin luulisin että ristikot on joskus vaihdettu kun oli niin hieno punainen maalipinta kardaanissa ja vetareissa laitatko vakio osilla vai jotain "jytkympää"
__________________
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
#3
|
||||
|
||||
Wessi, minkä vuotinen sun auto on? Viittiks kirjata ylös noitten Bilsteinien numerot? Mielellään myös takapään, kun aikanaan sinne ehdit, pliis.
__________________
1995 5.0 GT 5-speed |
#4
|
||||
|
||||
Melkoinen "vuoleminen" on, että saa sen kiinteimmänkin massan irti. Etenkin tuosta... mikä ihme sen nimi voisi olla. Siis tuosta jossa tuo etupyörän laakeri ym on kiinni. Pakkohan sitä on putsata jo tuossa paikallaan jotta saa pyörintäanturin irti. Se onkin irroiteltava varovaisesti kun pienet ruuvit on suoraan alumiiniin kierteytetty.
Sitten onkin viimeinen kuva ennen irroitusta. Harmi etten innoissani älynnyt ottaa irrotusvaiheesta kuvia. Ensin iskari alapäästä irti. Ala- ja yläpallonivelten sokat irti ja mutterit sopivasti löysälle, mutta ei irti asti. Sitten kakkosnelonen pystyyn tukemaan pyörän laakeripesän alta. Tukeva pyöröterästanko mutteria vasten ja isolla vasaralla päälle. Yllättävän helposti irtosivat. Sen jälkeen tunkki alle kannattelemaan alatukivartta ja jousen jännitystä. Mutterit auki ja hitaasti tunkki alas. Kallistuksen vakaajan linkitykset irti sekä kolme läpipulttia ja iskarin alapäästä lähteekin alumiinilevy irti. Sen jälkeen alatukivarsi pääsee kääntymään vapaasti alas eikä olekaan enää kuin kaksi pitkää pulttia avattavana ja alatukivarsi voidaan vetää ulos kolostaan. Iskarin yläpäästä täytyy ottaa lokasuojan keskiosa irti. Siinä ei ole mitään kummallista. Samoin ylätukivarren kiinnityksen irroitus on helppo juttu, etenkin jos on pitkiä hylsyjä. Kannattaa laittaa shimmipalat huolella talteen ja siten, että osaa laittaa ne samoille paikoille kuin missä olivatkin. Kulmien säätäminen helpottuu kummasti. Sitten osat joutavatkin pesukoneeseen. Ja pesukoneen huuhtelujakson jälkeen paineilmaa ja kuivattelua mukavan pyyhkeen päällä. Last edited by Wessi : 28.12.2015 at 22:24. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
-87 tuo on. Voin laitella nummeroita kunhan vain muistaisin kirjailla ylös. |
#6
|
||||
|
||||
Kylläpä on kerrassaan siistin oloista näpertelyä, ja vieläpä dokumentoituna. Kunnioitettavaa!
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
isot pojat on kertoneet että voi kutsua nimellä "hubi" ainaski. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
En tiedä onko olka-akseli sen oikeampi termi kun sillä akselilla yleensä kai viitataan osaan joka veten tapauksessa on osa sitä laakeria...
__________________
AC induction + PMSRM |
#9
|
||||
|
||||
Tämä löytyi aivan yllättäen ja pyytämättä. Koskaan ei katsuri valitellut eikä ajossakaan mitään tuntunut. Kumi on ainakin parista kohtaa tohjona.
Alapallon irroituksessa voima oli tarpeen. Tapin päästä prässillä painamalla nivelkotelo antoi lopulta periksi ja tappi tuli läpi alakautta. Tukivarren alle piti tietysti ensin tehdä sopivasta putkesta tukikappale. Kun tappi oli poissa tieltä, oli helppo painaa pallonivelen runko pois paikaltaan sopivalla työkalulla. Prässi, jota pääsin käyttämään, on sellainen piltemamotonethonkkari -tason pöytäprässi. Sen tehot riittivät juuri ja juuri. Mutta isompia juttuja niin teholtaan kuin kooltaan tuolla värkillä ei pysty tekemään. Last edited by Wessi : 28.12.2015 at 22:25. |
#10
|
||||
|
||||
noissa pallonivelten irroituksessa yks huippu taikatemppu on lämmittäminen. kerran testattiin miten se lämpölaajeneminen vaikuttaa pallonivelten irroituksessa. ilman lämpöä prässin viisari pompsahti yli puolen välin asteikossaan. sitten tohoa esiin ja alumiinia hetken lämmitettyä, prässin viisari ei edes liikahtanut. tipahti melekeen ku itteksee, mut ei ihan kuitenkaa.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|