FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.03.2004, 11:32
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
Sivuputkien vaimentajat

Vetten sivuputkivaimentajat ovat suhtteellisen tai suhteettoma kallitta alkuperäisen kaltaisina. Uudessa Summitin luettelossa oli aika mielenkiintoinen tuote.

Muffler, Chambered, Center 2.25 in. Inlet/Outlet, Round 26 in. Case, Brushed 304 Stainless Steel



Kyseistä vaimentajaa saa 30" pitkänä ja putken halkasija on 2,5" tai 3,5" hinta on aina $119,95/kappale. Ei paha kun alkuperäinen maksaa $400-430. Tietysti Summitin jutussa saa vähän säätää ja hitsata, mutta siltikin.

Vertailun vuoksi kuva alkuperäisestä

Reply With Quote
  #2  
Old 19.03.2004, 12:15
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Hyvin samanlainen rakenne kuin alkuperaisissa vaimentimissa. Hyva vaihtoehto kaikille tee-se-itse miehille ja naisille. Halvemmaks se tulee jos itse vahan jaksaa hitsailla! Meinasitko laittaa omaas?
Reply With Quote
  #3  
Old 19.03.2004, 12:20
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
Juu, ja niiku tiedätte tota chambered putkea on käytetty myös pakoputkessa (siis myytävässä sarjassa) joka on vedetty normaaliin tapaan auton alla, mutta mainosmiehen sanoin: tuottaa legendaarisen 60-luv sivuputkien äänen (= korvat soi )
Reply With Quote
  #4  
Old 19.03.2004, 12:30
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by KiRu
Juu, ja niiku tiedätte tota chambered putkea on käytetty myös pakoputkessa (siis myytävässä sarjassa) joka on vedetty normaaliin tapaan auton alla, mutta mainosmiehen sanoin: tuottaa legendaarisen 60-luv sivuputkien äänen (= korvat soi )

:hahano:
Reply With Quote
  #5  
Old 19.03.2004, 14:45
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Ihan noin hieman ohi asian niin monet muutkin alkuperäiset osat ovat ihan sikahintaisia...kuten sivuputkien ne lasikuitukotelot En vain ymmärrä mistä ne hinnat kehittyy
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #6  
Old 19.03.2004, 17:12
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Juu, ja niiku tiedätte tota chambered putkea on käytetty myös pakoputkessa (siis myytävässä sarjassa) joka on vedetty normaaliin tapaan auton alla, mutta mainosmiehen sanoin: tuottaa legendaarisen 60-luv sivuputkien äänen (= korvat soi )

--

Kuinka kova mekkala noista chambered-putkista oikein lähtee? Olen pitkään miettinyt MAD:n pakettia, vajaa 300 taalaa. Sillä saisi koko roskan ja meteliä koko rahan edestä, mutta paljonko sitä sitten tulee?
Reply With Quote
  #7  
Old 19.03.2004, 17:34
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Ihan noin hieman ohi asian niin monet muutkin alkuperäiset osat ovat ihan sikahintaisia...kuten sivuputkien ne lasikuitukotelot En vain ymmärrä mistä ne hinnat kehittyy

Esim. C3 Corvetteen ei tehty sivuputkia tehtaan toimesta kuin vuonna 69, joten kaytettyna niita ei hirveasti loyda. Noi aftermarket lasikuituiset sen sijaan on noin 1/4 niiden rautaisten hinnasta!
Reply With Quote
  #8  
Old 19.03.2004, 17:50
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Ihan noin hieman ohi asian niin monet muutkin alkuperäiset osat ovat ihan sikahintaisia...kuten sivuputkien ne lasikuitukotelot En vain ymmärrä mistä ne hinnat kehittyy

Esim. C3 Corvetteen ei tehty sivuputkia tehtaan toimesta kuin vuonna 69, joten kaytettyna niita ei hirveasti loyda. Noi aftermarket lasikuituiset sen sijaan on noin 1/4 niiden rautaisten hinnasta!
Piti sanoa juuri niin
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #9  
Old 19.03.2004, 18:31
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
ai kuinka kova ääni tulee? mun mielestä saakin tulla räyhäkkäät äänet, ja itsekin harkitsen ko. sarjaa..
Mutta mies joka on tehnyt empiirisiä tutkimuksia on mr. Don Sherman joka kirjassaan tilittää mm.: few hours on the road can make you wish you'd brought along earplugs..
Kaveri kokeili GM originaaleja, allen's stainless steel ja stainless works (kaikki ulkoisesti saman näköisiä) putkia joista viimeisistä ilahtuneena toteaa: windowpanes no longer rattle when I start my vette.. the idle rumble is now below the small-animal pain threshold and it's now possible to carry on a conversation with the sifter in fourth gear at cruising speeds...

elikkä ikkunat ei ENÄÄ helise, koirat ei välttämättä juokse pakoon kunhan kierrokset on tyhjäkäynnin tuntumassa, ja 4:nen päällä hitaasti kruisatessa äänekäs mies voi jatkaa keskustelua
Ja taitaa mainita että nämä "hiljaiset" chambered putket on 9db hiljaisemmat ku noiden kahden muun valmistajan laskekaa siitä minkälaiset noi äänekkäämmät on..

mut korvatulpat on halpoja.. taidanpa pistää tilauksen vetämään
Reply With Quote
  #10  
Old 19.03.2004, 19:37
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Sitten toinen puoli asiassa on se, että chambered-putket syö tehoja jonkun verran. Kysyin asiaa varta vasten corvetteforumin vanhoilta guruilta ja JohnZ vastasi näin:

Hi, Tapio -

I agree - hardly a big deal on a small-block that isn't raced; you'd probably never notice the difference. We did a direct comparison (same car, same day, same chassis dyno, etc.) two years ago on a '69 Z/28 Camaro with stock exhaust manifolds and a factory chambered system that was being replaced by a factory standard dual system; the standard system made 23 more hp at 6500 rpm than the chambered system, but how much driving time do you spend at WOT and 6500 rpm? On a solid-lifter big-block Corvette, the factory under-car standard system is said to make 40-50hp more than the factory chambered sidepipes, as the BB is trying to pump a lot more air.

Regards,

John Hinckley
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:36.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.