|
|
||||
|
||||
|
Vehon kohellukset
Käytin viime perjantaina mersuani Tampereen Veholla yhden häiriövalon takia tutkimuksissa. Iltapäivällä soittivat huonoja uutisia. Olivat nosturilla rikkoneet oikean eturenkaan ( halki ulkosyrjästä ) ja vanteen. Kovasti vähättelevät asiaa. Sanoivat tilanneensa heti kyllä uuden renkaan ( Michelin Pilot sport 2 275/30 20" ) Ruotsista, ja kyselivät vähän mistä vanne on hommattu. Auto jäi pukeille Vehoon. Yrittivät mulle Citikan C3:sta sijaisautoksi, mutta hirveen väännön jälkeen sain jonkun E350 CDI mersun, taxi kyltti vaan puuttuu katolta.
Olin itse aktiivinen vanteen suhteen, ja olin yhteydessä ko. vanteen maahantuojaan. Vastaus oli tyly: "Vanne loppunut tehtaalta, voi olla että saa ehkä vuoden päästä, voi olla että ei saa ollenkaan. Ei kannata laskea mitään ko. vanteen varaan." On muuten aivan uudet vanteet ( 3kk ). Vanteella voi toki ajaa, reikä lähinnä kosmeettinen. Tänään kävin TAAS Veholla. Auto edelleen pukeilla, rengas ei ole vieläkään saapunut. Kerroin vannetta koskevan maahantuojan vastauksen. Veholla todettiin että vanne on tällä hetkellä kolaripuolella korjattavana. Pitäisi tulla hyvä, heidän mielestään. Eivät ottaneet mitään kantaa maahantuojan vastaukseen. Eivät saaneet mitään tolkkua siihen häiriövaloonkaan. Käskivät viedä Speedpro Mitä arvoisa raati tuumii asiasta. Korvausvaatimukset / uusi vanne ( ei onnistu ) / uudet vanteet? Muuttuuko ohjaus, kun toinen eturengas on vanha ( hyvä vielä ), ja toinen uusi? Auto ollut pukilla jo kohta viikon!! Kernaasti kuulisin mielipiteitä, minkälaisella taisteluasenteella tässä kuuluisi edetä. Huono kännykkäkuva aiheesta: ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
******** tunarit!
|
||||
|
||||
|
Ei varmaan oo montaa lisä painoa laitettu korjatun kohdan takia
|
||||
|
||||
|
Miten ne sai renkaan tuolla tavalla halki? Käsittämätöntä!
|
|
|
||||
|
||||
|
Vakuutusyhtiö ehdotti joskus minulle kieroon ajetun vanteen oikaisua mutta pyysin maahantuojan lausunnon aiheesta: Valmistaja ei suosittele oikomista, rakenne heikkenee (kuten luonnollista onkin lommahduksen oikomisessa). Mikään vannevalmistaja tai autovalmistaja ei luonnollisestikaan hyväksyisi vanteen oikaisua. Paras oli kun oikojafirma kehui ettei kuumenna vannetta jottei se heikkene. Kylmänähän tuo alumiini kestää tunnetusti hyvin vääntelyä
![]() Lopulta If maksoi kokonaan uuden vannesarjan marmoritiskiltä. Kyseessä ei ollut ihan halpa setti. Mersun vanteen korjausta varmaan ehdotetaan jossain vaiheessa. Minusta sinun tulee vaatia uutta tilalle ja jos siihen ei pystytä kohtuullisessa ajassa niin vastaavanhintainen vannesetti kokonaisuudessaan tilalle ja vanhat Veholle.
|
||||
|
||||
|
Uudet Molemmat Ehdottomasti!!
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Samaa mieltä. Ei mitään korjattua, vaan vastaavaa uutta tilalle.
|
||||
|
||||
|
No aamupäivällä oli Veholta jätetty viesti vastaajaan: "auto on valmis ja noudettavissa. Kustannuksista sen verran, että sijaisauto pitäisi tankata täyteen". VOI HERRANPIEKSUT, 2 tunnin varoitusvalokeikka muuttuu kuudeksi päiväksi heidän koheltamisen takia, ja pyytävät tankkaamaan sijaisauton täyteen vaikka itse sain sen melkein varatankilla!!!
Ei muuta kuin kohti Vehoa. Matkalta mukaan yksi kaveri todistajaksi puheisiin, varmuuden vuoksi Muutaman valitun sanan jälkeen, sijaisautoa EI tarvinnutkaan tankata. Eivät olleet edes vaivautneet nollaamaan vikakoodia, vaikka sen takia alunperin sinne menin. Voihan perse niiden kanssa. Eivät olleet korjanneet vannetta. Samanlainen oli edelleen. No niimpä. Olivat sentään sen uuden renkaan saaneet paikalleen. No, aikamme neuvoteltua, saatiin sovittua, että vanteen maahantuojalle annetaan aikaa vuoden loppuun hommata uusi vanne. Jos siihen mennessä ei ko. vannetta saada, Veho maksaa uuden, samanhintaisen vannesetin autoon. Jos mieluinen setti on paljon kalliimpi, maksan vain erotuksen. Pois lähtiessä työnjohtaja ( harjoittelija ) pyysi odottamaan hetken, jotta he voisivat uudelleenkalibroida rengaspainevalvonnan. Kahvilla sitten katsottiin kuinka 2 miestä tömyää auton kimpussa. Kahvin jälkeen käveltiin autolle, jossa työnjohtajaharjoittelija ja mekaanikko totesivat etteivät tiedä kuinka se tässä mallissa tehdään. totesin vain pojille, että antakaa olla, teen sen itse. Tälläinen tarina tälläkertaa. Mites se tv-mainos meni, jotenkin että, vain merkkikorjaamo tietää ja tuntee sinun merkkisi........ |
|
|
||||
|
||||
|
no huh huh ........"voisitko vielä tankata auton"
|
||||
|
||||
|