#1
|
||||
|
||||
Vetteen tuli siirryttyä!
Tervehdys kaikille!
Tuossa heti juhannuksen jälkeen tuli vaihdettua -87 Camaro Z28 5-v Man. tuollaiseen -87 Targa TPI/Autom. Corvetteen . Entinen Camaro oli pari viikkoa Nettiauton sivuilla myynnissä. Ilmeisesti mennyt jo - ei ole enää. Kaikkea pientä fixailtavaa on tullut vastaan. Ilmastoinnissa ei juuri tehoa ollut, mutta tuntui kuitenkin pelaavan. Kävin Joensuussa ollessa kylmäkonehuollossa ja huoltohemmo heitti kylmäainepullon kiinni härveliin ja rupesi laskemaan lisää ainetta sisään samalla tunnustellen kylmäpuolen putkia . Kun kylmeni riittävästi, niin homma oli selvä. Vajaa puoli kiloa ainetta tartti lisätä. Saa nähä kuinka kauan aineet pysyy sisällä. Lisäksi kone yritti kuumeta aika rajusti vaikka flekti pyöri katkaisijalla ohjattuna koko ajan - varsinkin ilmastoinnin päällä ollessa. Tähän auttoi kennostojen ulkopuolen raju vesipesu . Eilen kävin uudet renkaat (Aurora 255/50ZR16) alle ja kauhea ajettavuus muuttui huomattavan miellyttäväksi. Eikä muuten ollut edes kalliit. Vanhoilla renkailla nimittäin veteli uraisilla teillä niin, että oli tosi työläs ajettava. Aurorat tuntuu suht hyviltä ja hiljaisilta verrattuna aiempiin =D> (Edessä oli 245/45-16 Continentalit ja takana 245/50-16 BFG:t) Torvetkin piti fixata, että hälytinkin pelaa. Kattopalan irrotusta tuli aikansa ihmeteltyä - sekin onnistu ohjeitten avulla. Kaikki sähköhärvelit digimittaristoa myöten pelaa. Ainut on vielä tuo sähköantenni, mikä pitää tutkia. Samoin tyhjäkäynti seilaa välillä tosi pahasti. Sammuilikin välillä. Tähän tilapäisenä korjauksen nostin tyhjäkäyntiä säätöruuvin avulla niin, ettei jatkuvasti sammuile. Tähän aiheeseen olen jo lueskellut hyviä ohjeita näiltä palstoilta. Mielenkiinnolla olen seuraillut myös Morgan Kanen juttuja ja niihin annettuja vastauksia. Näistä on ollut tosi iso apu. Kiitokset niistä.
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
|
#2
|
||||
|
||||
Meikä osti kans toissapaivänä taakse tollaset Auroran renkaat, mutta kokemusta ei vielä ole
Olivat kyllä todella edulliset 100€/kpl
__________________
1985 Corvette |
#3
|
||||
|
||||
Onnea vaan ostokselle!! Joo, eipä näissä vetteissä just ikinä mitään vikaa ole
__________________
- 69 Corvette Coupe 427, ?/? 4 spd.
- 71 Corvette Coupe, white/black 4 spd.
- 95 Corvette Convertible, yellow/beige
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
#4
|
||||
|
||||
Onneksi olkoon uuden lelun johdosta ja tervetuloa joukkoon
Ja sitte heti liittymään kerhoon ja Kotkassa nähdään....
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee... |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Kerhoon tuli jo ilmottauduttua oliko eilen tai toissapäivänä. Auton tuulilasissa, kun oli jo tarra valmiina Kotka taitaa jäädä tuon pikku paikallisrallin takia väliin. Ajavat nimittäin tässä lähikulmilla Löytysköhän keltään muuten noita ovissa olevia eteen-taakse liikkuvia lukkohantaakeja. Noi pelkät törröttävät rautatangot ei oo kovin fiksun näköset
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
|
#6
|
||||
|
||||
Onnea!
Joo, onhan 20 vuotta vanhoissa autoissa usein jotain fiksattavaa mutta kun jaksaa fiksailla ja huoltaa niin jossain vaiheessa kääntyy homma voiton puolelle ja auto on pääasiassa ajossa eikä pukeilla
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#7
|
||||
|
||||
Onnea uudelle ostokselle! JA tervetuloa mukaan foorumille!
Onko ajossa kuinka suuri ero Camaron ja Corveten välillä? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Itsellä on jonkin verran myös kokemusta sekä 87:sta Iroc:sta, että 87:sta vettestä. Ajettavuudessa Vette on mielestäni sata kertaa parempi, laatu on aika lailla samaa kauttaaltaan! Ja onnea uudelle Vette omistajalle! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Tuo Camaro oli vielä kaasarikoneella - varmaan viimenen vuosi, kun niitä edes sai (-87) ja ilmoitettu teho 175hv muistaakseni. Manuaali askista kyllä tykkäsin. Kiva leikkiä, mutta kytkinjalka väsyi ruuhkissa madellessa. Aika jäykkä meinaan. Alusta Camarossa on huomattavasti Corvettea löysempi vaikka iskareitakin tuli uusittua. Taka-akseli teki aika erikoisia liikkeitä jos kaarteessa sattui pomppuja kohdalle. Corvette menee samoista paikoista kuin kiskoilla. Ja simpukkaohjaus oli aika epätarkka ja auto vaelteli aika huomaamatta maantieajossa. Corvetessa sentään tuntee jos joku ura vääntää rattia. Tehoero näiden kahden välillä tuntuu kyllä suuremmalta kuin, mitä ilmoitetut lukemat antaa ymmärtää. Autot on kuitenkin liki saman painoisia. Ainakin nyt uusilla renkailla Corvette on parempi ajaa maantiellä meteliä lukuunottamatta. Manuaalin kyllä haluaisin tähän Corvetteenkin
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
|
#10
|
||||
|
||||
Onnea vaan ostokselle,, itsekin tosiaan ihan aloittelija niin autojen (siis vettejen) kuin foruminkin suhteen. Tänne on kyllä tullut postailtua näin alussa, ja hyvin tuntuu neuvoja saavan. Itse kun oli tottunut ajamaan uudehkoilla länsiautoilla, niin kyllähän Corvette on niihin nähden täysin eri planeetalta. Täytyy sanoa, että kyllähän nämä nykyautot on kaikin puolin parempia ajaa. Mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa, että Vetellä lähtee 1000 kertaa mieluummin ajelemaan kuin tuolla pihalla seisovalla volvolla. Empä ole Veten hankittua ajanut Volvolla kuin nuo pakolliset ajot. On siinä sitä ajamisen tuntua. Ja olokin tuntuu paljon miehisemmältä...
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|