|
|
||||
|
||||
|
vasen puoli sisempänä - normaalia?
Katselin tuossa autoa, ja kiinnitin huomiota siihen, että kuskin puoleiset renkaat on korissa sisempänä kuin oikeanpuoleiset. Esim. takarengas on kuskin puolella korin ulkolinjasta n. 3cm sisäpuolella, apukuskin puolella taas aavistuksen korin ulkolinjaa ulompana. Mistä tämä voi johtua? Normaalia vaiko kolaroitu? Eturenkaissa näyttäisi sama linja jatkuvan. Auto on tasaisella alustalla.
|
||||
|
||||
|
Aika outoa.Noi "ominaisuudet" kuuluvat vakiona C1-C3 osatoon johtuen korin asennosta suhteessa runkoon . C4ssa kun on itse kantava kori ei pitäisi olla mahdollista .
84-87 mallien raidelevys edessä navasta napaan on 61 tuumaa ja 88-96 taas 63 . Eli jos sikakorjattu toiselta puolelta uudemmilla tukivarsilla ja navalla voisi toi 3 cm selityä -mutta vain edestä. Mutta miten sitten jousen saisi kohdalle? Tarkista ripustukset ja vanteiden backspacingit huolella.Ehkä jotain syytä löytyy. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla oli ihan samanlailla kun ostin omani. Uudet puslat ja kulmien säätö auttoivat asiaan. Pelkästään radikaalisti ketulleen olevat pyöränkulmat aiheuttavat moisen ilmiön.
Kattele kuitenkin muovien sisäpintoja ja ovien ja konepellin rakojen yhtenäisyyttä. Mahdolliset kolarikorjaukset löytyvät niistä jos semmosia on. Itse epäilen kuitenkin pyöränkulmia. C4:n kulmat eivät kaikenlisäksi edes pysy vaan elävät hyvinkin nopeasti jos tykkää ajaa vähän urheilullisemmin - ainakin takana.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Hyvä kuulla. Tosin aika hurjalta kuulostaa, että pyörän paikka voi siirtyä puslilla ja kulmien säädöllä 3cm! Tai voihan tietysti toinen puoli olla 1,5cm ulompana ja toinen saman verran sisempänä. Pitänee ottaa puslien vaihto ohjelmaan. Kuinka kallis/pitkä huolto on liikkeessä teetettynä? Itseltä ei taida onnistua kun ei ole monttua eikä nosturia.
|
||||
|
||||
|
Puslien vaihto on varmaan joku 8-12 tuntia á 50 euroa tunti. Kannattaa vaihdattaa vasta jos ovat oikeasti lepo. Jos ite tekee niin vaihtaminen kannatta aina
Ota ekana selvää, että mikä paikka kotipaikkakunnallasi OSAA ammattitaitoisesti säätää Vetten kulmat. Etupyörissä on 3 eri kulmaa ja takana 2. Kaikenmaailman pellejä on tullut nähtyä noissa hommissa ihan tunnetuissakin alan yrityksissä. Mulla oli oikealla puolella takarenkaan yläreuna 2 senttiä lokarin sisällä ja toisella puolella saman verran ulkona lokarista, joten mikään ei ole mahdotonta. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tarkista että kaikki paikat mitä pitää aukasta ennakkoon että eukeevat. Turha teettää moista hommaa ammattilaisela 50 euroa tunti. Ainakan jos ovat jumissa niin irrotukseen voi mannä aikaa. Ja samalla voit perehtyä itekkin miten jopi mahdollisesti menis. Ja vaihdat sitten lopuksi helat ite. ?? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Naapurin? Oletko itse siis Lehmon kylmäojalta? Noista puslien vaihdosta,, tekisin kyllä mielellään itse, mutta onnistuuko mitenkään ilman monttua/nosturia? Onko kukaan tehnyt?
|
||||
|
||||
|
Ei se auton ylösnostaminen se vaikea juttu ole vaan niiden vanhojen puslien poistaminen ja uusien paikalleen laitto. No C4:n etupää on vähän hankala kun etujousi haluaisi enemmän tilaa kuin yleensä pukeilla saa mutta onnistuu kyllä. Kuulostaa kyllä siltä, että sinun ei kannata tätä prokkista ottaa nyt ekana työn alle. Tee vaikka ajan kanssa talvella niin ei tule panique.
Käy kuitenkin siellä kulmien säädössä nyt ASAP ennen kuin tarviit 1000-2000K€ uusiin kumeihin. |
|
|
||||
|
||||
|
joo, talvella oli tarkoituskin. Lähinnä vain sillä, että onko työtä yleensä mahdollista tehdä omassa tallissa. Pitänee perehtyä asiaan tarkemmin, kunhan auto on seisomassa.
|
||||
|
||||
|
Mä vaihdoin puslat omassa tallissa, eikä ole nosturia eikä monttua.
Hommaa 4 hyvää pukkia jonka päälle auton nostat. Kun renkaat ovat noin 15cm irti maasta, homma onnistuu. Kannatta tietysti nostaa niin korkealle kuin mahdollista, se helpottaa hommaa. Jos pääset jossain hydrauliprässiä käyttämään, kaikki jumiutuneetkin puslat irtoavat sillä. Hyvin homman tehtyäni (siis putsasin myös paikat huolellisesti) huomasin että aikaa kaikkien puslien vaihtoon meni multa noin 50 tuntia!!! Mutta jos huomioi että puslia on noin 200 kpl ja pitää ajella välillä prässin ääreen + putsaa paikat, koska autoa tekee itselleen, ei tuo 50h pidä sisällään kuin 15 minuuttia / pusla! Seuraavalla kerralla menis vain puolet tuosta ajasta.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|