|
|
||||
|
||||
|
Earlyn kylkilistojen irroitus?
Autosta tarvis irrottaa kylkilistat maalausta varten ja ne mutterithan on ajanmyötä varmasti hyvin kiinni. Mutta kuinka lista irroitetaan ovista? Jääkö mutterit sen "törmäyspalkin" taakse?
Lupasin purkaa auton itse kustannuksien karsimiseksi(köyhä kun on) ![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Muutama vuosi kun on tullut ihmeteltyä, joten vastuu siirtyy lukijalle
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Mulla sama homma nyt edessä.
Mites se etupuskurin lista? Pitääkö etupuskuri ottaa kokonaan pois, että saa sen listan irti? Takapalan listoja en ole vielä kerennyt edes aloittamaan, oliko ne miten kiinni? |
|
|
||||
|
||||
|
Joo, puskurit pitää olla irti että listat voi irrottaa. Mä jouduin leikkomaan melkein kaikki kiinnitysmutterin halki että sain listat irti ja sitä kautta piti melkein kaikkien kylkilistojen kiinnitykset tehdä uusiksi...
|
||||
|
||||
|
Noissa kiinniruostuneissa muttereissa voi käyttää yhtä helppoa konstia. Sekoittaa sitruunahappoa ja tapettiliisteriä ja sivelee sitä ruosteisiin kohtiin, antaen vaikuttaa muutaman tunnin. Ruosteet lähtee kivasti pesemällä tai vaikka painepesurilla.
Agrimarketissa 5 litran pönttö n. 30 euroa ja se riittää loppuelämäksi. |
|
|
||||
|
||||
|
Kiitti vinkeistä.
Tänään sain kuskinpuolen listat irti. Se pieni pala meni rikki kun toinen noista pulteista alkoi pyöriä tyhjää kun mutteri oli niin ruostunut...joten väkivalta vei sitten voiton. Myös takapuskurissa rupesi pari niistä pulteista pyörimään tyhjää joten taidan jättää sen takapuskurin listan paikalleen. Etupuskurin sain tänään myös irti...vihdoinkin ja siitä täytyy yrittää saada se lista irti ensi kerralla. Mutta voipi olla, että ne pultit pyörii siinäkin tyhjää... Uudet maksaa aika suolaisesti: https://www.corvetteamerica.com/cf/d...item_24048.jpg |
|
|
||||
|
||||
|
Käytä ihmeessä jotain ruosteen liuottajaa etukäteen ja anna vaikuttaa. Se listahan on rosteria ja mutterit ruostuvaa joten eipä ihme että ne on aina heikossa hapessa. Jos ei ole tuota sitruunahappoa niin voit kokeilla myös muheuttaa piimäisellä rätillä yön yli.
|
||||
|
||||
|
Mä värkkäsin uudet kiinnikkeet listoihin. Leikkautin 10mm leveää rosterisoiroa ja hain sopivia, olikohan M5 pultteja ja muttereita. Isotöinen, mutta toimiva.
|
||||
|
||||
|
Juu rost offit on vaikuttamassa mutta kiitti noista muista vinkeistä!
Ok, täytyy pitää toi rosterista uusix duunaaminen mielessä jos apparinlistojen kanssa tulee jotain "hajoamisia" viikonloppuna. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|