|
|
||||
|
||||
|
Cruise Control
Onko tällä mitään käytännön vaikutusta ajamiseen? Vaihtaako vaihteita eri säädöillä vikkelämmin tai onko mitään merkittävää muuta vaikutusta?
Aina välillä olen keskikonsolissa olevaa nappia käännellyt, mutta en huomaa oikein eroa ajossa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Menikö nyt käsitteet sekaisin vai enkö mä vaan ymmärrä... ? Cruise Control = Vakionopeussäädin Siis vilkkuviiksessä on käyttökytkimet. Keskikonsolin 3-asentoinen nuppi = F45 Selective Real Time Damping iskarien säätönamiska Kyllä tuolla nupilla oikeasti jotain merkitystä alustan jäykkyyteen on. Jos tuntuu että ei vaikuta, niin alkaa olla iskarit lopussa. Mulla ainakin alusta on jäykimmässä asennossa mukavan napakka hyväpintaisella tiellä, mutta huonommalla tiellä tulee käännettyä säädin keskiasentoon. Löysimmällä säädöllä menee jo aika pehmeäksi. Jos on tarvetta, niin mulla jää täysin kunnossa olevat iskarit ylimääräiseksi ihan heti, kun vaan ehdin talliin ruuvaamaan, käytännössä parin viikon sisällä.
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
Sitä keskikonsolissa olevaa nuppia tarkoitin, jossa on perf, sport ja tour (muistaakseni). En nyt satavarmasti muista minkä niminen se on nuppi oli
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei vaikuta moottorin tai vaihdelaatikon toimintaan. Nyt olis hyvät F45 alustan iskarit irrallaan...
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
Mites nuo iskarit eroaa normi iskareista? Mä oon ihan hukassa näissä jutuissa
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
F45 iskarit säätyy haluttuun jäykkyyteen siitä keskikonsolin kolme-asentoisesta säätönupista. Normi-iskarithan ei ole millään tavoin säädettävät. Näissä on sähköiset säätöpotikat siellä iskarin alapäässä. Potikasta lähtee piuhat pistokkeelle, joka taas on runkopalkinpäällä siellä pyöränkotelon sisäreunassa. Siis tietenkin edellyttäen, että autossa on tehtaalta saakka F45 alusta. Ja onhan se, jos keskikonsolissa on se kolmeasentoinen säätönuppi. Tuolla mun "kevätsiivous" ketjussa on kuvia iskarinvaihdosta ja myös tuosta pistokeesta; http://finnshark.com/forum/showthrea...=15797&page=28
|
|
||||
|
||||
|
Miks jengi vaihtaa pois näitä orkkis iskareita? ja laittaa tilalle bilstainit, onko ne sitten paremmat ku noi säädettävät?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Meidän kiulussa oli ainakakin säädettävät jo ihan finaalissa ja uudet aikas paljon kalliimmat ku bilstainit. Ja noista oli hyvää palautetta ollu forumilla jne.. niin ne siten tilalle |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mä haen jäykempää alustaa, eli omassa tapauksessa siksi. Noissa orkkis iskareissa ei sinänsä ollu mitään vikaa ja jäykimmässä asennossaan olivat hyvinkin lähellä näiden bilsteinien tuntumaa, joten oikeastaan ihan turhaan tuli vaihdettua. Enemmän ajetuissa ilmeisesti vaihtavat juurikin tuon vuoksi, että alkuperäiset ovat loppu ja uudet maksavat moninkertaisesti sen mitä bilsteinit.
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Melko kalliita nuo säädettävät iskarit ?
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|