FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967) > C2 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C2 Projekti Kertomukset Täältä löytyy tarinaa ja kuvaa, miten Sharkkilaisten projektit edistyy.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.08.2005, 10:23
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
On a Road to Le Mans - OSA2

Projekti Nassau Racer

Viime kesän Ahveniston suolenkillä El Mako huomasi, ettei auto käyttäytynytkään ihan niin kuin A.J. Foyd aikoinaan halusi. Auto oli unohtunut muutaman NasCar vuoden jälkeen ovaali säätöihin ja niihin tarvittiin perusteellinen muutos.

Ainoa oikea tapa hakea vanhan kilpurin oikeat säädöt on kaivaa runko esiin ja ottaa tarkat mitat ja sen jälkeen miettiä mitä tehdä. El Makon ja Vet65:n kanssa nopeasti todettiin rungon olevan vino, käyrä, epäsuora, kiero, väärä ja solmussa oikein kunnolla ja joka suuntaan!

El Makolla ei ilmekään värähtänyt, vaan mies totesi, että kyllä se tästä. Vet65 ja "ilkka" ottivat kilpuria sarvista ja rupesivat sen kanssa kunnon painiin. Yhden yön aikana niskalenkissä runko ei enää voinut muuta kuin oieta. Ettei sama savolaisuus ilmiö enää rungolle tulisi ikinä tapahtumaan tuli runkoon lyötyä vahvikkeita ja uutta saumaa jokaiseen kuviteltavaan kohtaan.

Tästä on hyvä jatkaa!!!

Aikoinaan 60-luvun lopussa autoa siirrettäsessä Bahama Star nimiseen laivaan, eräs auton kiinnitys kohdista petti ja auto paiskautui 5m korkeudelta suoraan kookospähkinä kuorman päälle. Tai näin ainakin me luulemme tapahtuneen. Toinen teoria liittyy Kenwortheihin ja Peterbuildeihin...

Todisteita tapahtuneista:



Selvääkin selvempi kookospähkinän painauma rungossa!



Ikävästi irvistävä jäykistepala kertoo Daytonan suoranopeuksista jotain, mutta mitä...?



Corvetten runko tykkää kun sitä vähän lämmitellään! Menossa runkopalkkien irroitus, yhteensä 2 kappaletta irroitettiin, ennen kuin rangan oikaisua edes uskallettiin aloittaa.



Turhat palkit on poistettu ja poppamies vet65 sai ottaa taikasauvansa esiin...



Ja mikä karmea sauva se olikaan!



Kevyesti potkurilla oleva runko näyttää toiselta puolelta tältä, kun toinen puoli lepää tukevasti maassa! Olisikohan autolla ajettu joskus Suomeen tulonsa alku aikoina käyty kokeilemassa Jyväskylän sorateitä esim Ouninpohjaa?

Tässä vielä pari pätkää jossa demonstroidaan miten vet65:n taikasauva saa Corvette rungon antautumaan!

http://c3-r.com/lemans/pics/MOV05821.MPG

http://c3-r.com/lemans/pics/MOV05823.MPG

Runko on nyt taas takaisin tikissä ja pienen puhalluksen ja extra salaisen käsittelyn jälkeen alkaa kasaus taas kohti suolenkin valloitusta!

Lisää tulossa...
Reply With Quote
  #2  
Old 16.08.2005, 11:09
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Noin esitettynähän tuo rungon oikaisu näyttää jopa helpolta... Ammattimies pitäänee kuitenkin olla ennenkuin tuollaista lähtee tekemään.

Kohta on runko ilmeisesti valmis Mulsannen suoran huippunopeuksia varten?
Reply With Quote
  #3  
Old 16.08.2005, 11:28
el mako's Avatar
el mako el mako is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2004
Location: järvenpää
Posts: 125
el mako on oikealla tiellä
Jep, kiitokset kahdelle Todella taitavalle "metallitaikurille"
ihmeiden tekemisestä!!!

Noin 15 tuntia oikomista ja palkkien irroitusta ja 20 tuntia
vahvikkeiden, kaikkien saumojen ja palkkien takaisin HITSAUSTA!

JA lopputuloksena suora ja jokakulmasta vahvistettu/jäykistetty -65 corvette:n runko!

Nyt pitäisi Ahveniston suolenkki taittua "hieman" rivakammin.
__________________
" If I had to select one,
it would be 1965 Fuelie Coupe."

- Zora Arkus-Duntov -
Reply With Quote
  #4  
Old 16.08.2005, 11:44
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Hienoa "pojat", Hienoa
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #5  
Old 16.08.2005, 11:59
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by el mako
Jep, kiitokset kahdelle Todella taitavalle "metallitaikurille"
ihmeiden tekemisestä!!!

Noin 15 tuntia oikomista ja palkkien irroitusta ja 20 tuntia
vahvikkeiden, kaikkien saumojen ja palkkien takaisin HITSAUSTA!

JA lopputuloksena suora ja jokakulmasta vahvistettu/jäykistetty -65 corvette:n runko!

Nyt pitäisi Ahveniston suolenkki taittua "hieman" rivakammin.

Olisiko tuossa vastaus siihen mitä ihmeteltiin viime syksynä puhelimessa? Siis miksi kaikki korissa olevat suojaluukut on pois jotka peittää rungon kiinnikepultit?

Nyt ainakin pitäsi kulkea suoraan kun työ on tehty kunnolla.
__________________
  • Midyear keisari (2008->)
  • Oulun oraakkeli (2023->)
Reply With Quote
  #6  
Old 16.08.2005, 12:29
stingray's Avatar
stingray stingray is offline
ZR 3
 
Join Date: Sep 2004
Location: STADI
Posts: 1,496
stingray on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by el mako
Jep, kiitokset kahdelle Todella taitavalle "metallitaikurille"
ihmeiden tekemisestä!!!

Noin 15 tuntia oikomista ja palkkien irroitusta ja 20 tuntia
vahvikkeiden, kaikkien saumojen ja palkkien takaisin HITSAUSTA!

JA lopputuloksena suora ja jokakulmasta vahvistettu/jäykistetty -65 corvette:n runko!

Nyt pitäisi Ahveniston suolenkki taittua "hieman" rivakammin.

alle ton 9minuutin rajan et pääset nurburingille
__________________
...horsepower is like sex-
you`ll always want more... ZR-3 it`s not so hard to build a good racecar for le mans- if you start with a corvette !

"in torque we trust"
Reply With Quote
  #7  
Old 16.08.2005, 15:00
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Noin esitettynähän tuo rungon oikaisu näyttää jopa helpolta... Ammattimies pitäänee kuitenkin olla ennenkuin tuollaista lähtee tekemään.

Kohta on runko ilmeisesti valmis Mulsannen suoran huippunopeuksia varten?

Ammattimiehiä? Missä? Ei vaan kaksi rautaista ammattilaista antaa kivaa kyytiä vääntyneille rungoille ja hampaille!
Reply With Quote
  #8  
Old 16.08.2005, 15:01
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by el mako
Jep, kiitokset kahdelle Todella taitavalle "metallitaikurille"
ihmeiden tekemisestä!!!

Noin 15 tuntia oikomista ja palkkien irroitusta ja 20 tuntia
vahvikkeiden, kaikkien saumojen ja palkkien takaisin HITSAUSTA!

JA lopputuloksena suora ja jokakulmasta vahvistettu/jäykistetty -65 corvette:n runko!

Nyt pitäisi Ahveniston suolenkki taittua "hieman" rivakammin.

Soon...
Reply With Quote
  #9  
Old 16.08.2005, 19:14
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Huh! Aikamoista touhua, mutta hiljaa hyvä tulee. Enpä olisi arvannut, että mid yearin runko voi olla noin soikeana. Miten auto käyttäytyi maantiellä ennen korin irroittamista?
Reply With Quote
  #10  
Old 16.08.2005, 19:44
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Näkyy voiman edessä rautakin taipuvan. Mutta tuossa videossa tuo katto EI varmaankaan ollut "kyprokista".
__________________
C3 1972 Z06 2001
- SAVON CORVETTE MAHVIA-
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:56.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.