|
|
||||
|
||||
|
Webasto tai Eberi
Olis tulossa tollanen iso farkkutyylinen käyttöauto ja tarkoitus olis asennuttaa siihen jonkunnäköinen webasto tyylinen ratkaisu.... olisko ideoita miten kannattais toteuttaa?
Eli mihin kotteron veis että homma toimis parhaiten fiksuun hintaan? Kannattaako laitteen hankkiminen "ebaystä" ja antaa jollekkin virismiehelle, (lue tunteeko kukaan sellaista) vai suoraa jollekkin webastojälleenmyyjämerkkikorjaamolle ja jännittää millaisen laskun lyövät käteen? Itsellä ei ole aikaa rupee opettelee tuon asennusta...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Suunnilleen 1500-1700€ on ton webaston hinta asennettuna suomessa. Ei kannata ebaysta ostaa noita.
Corvette -86. Aina jotain pientä laittoo.....maalaus, sisusta,alusta, konehuone....unohtuikohan jotakin vielä? "LSx+6v Tremec+Edelbrock E-Force Supercharger" Sponsored by Omal Rahal Last edited by 86vette : 11.02.2012 at 00:35. |
|
|
||||
|
||||
|
Eberi kuuluu kuplaan ja Webasto nykyautoon
Ja muista, että webasto ei korvaa lohkolämmitintä. Jos jätät lohkarin pois niin tulet huomaamaan, että akku on joku aamu tyhjä - ja uudestaan ja uudestaan jne. Järkevä setti on Webasto kaukolla + Defan lohkari + Defan akkulaturi. Tolla kokoonpanolla todennäköisesti auto on aina tarvittaessa lämmin ja lähtee vielä käyntiinkin. Siis jos jäi epäselväksi niin pointti on tämä: Webasto syö akun todella tehokkaasti, varsinkin pakkaskeleillä. Jos et aja pitkiä settejä kerralla niin voipi käydä useamman kerran talvessa niin, että auto ei starttaa. Tässä on lähipiirissä 3 kaveria, jolla sama ongelma tänä talvena. Ostivat uuden auton (VW+VW+Volvo) Webastolla, myyjä sanoi: "et tarvitse lohkaria koska sulla on webasto". My ass, sanon minä. Tuloksena, että kaikki 3 ovat jääneet pihaan vähintään kerran. 2:lle on jo asennettu ja vikalle asennetaan ensiviikolla lohkari ja akkulaturi.
|
||||
|
||||
|
Juu niinhän se tekee jos liian lyhyttä työmatkaa ajelee
|
||||
|
||||
|
Mulla Vito jossa eberi. Mä huudatan sitä kokoajan kylmillä, ajan lyhyttä matkaa jne jne. Aina pelittää ja lähtee käyntii jne. Lisäksi oli aikaisemmassa C32 AMG:ssa kanssa eberi. Sekin toimi monta vuotta ilman murheita. Mulla ne huutaa yleensä tunnin ennen kuin viitsin vaivautuna autoon. Vähintään puolituntia jokatapauksessa. Lohkolämmitintä ei tulisi mieleenkään laittaa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ettei olisi vika kuitenkin volkkarissa ja volvossa??? |
|
|
||||
|
||||
|
En itse tunne ketään jolla olisi ollut webastojen kanssa ongelmia, jos työmatkat ovat olleet yli 5km ja webasto ei ole huutanut 1-1,5 tuntia joka aamu. Kunnon akku autaa paljon.
Mikä on webaston todellinen hyöty jos auto on kuitenkin aina lohkolämppärissä? Epä se lohkis paljoa enään tuossa kustanna, mutta monilla ei ole mahdollisuutta sen käyttöön (esim. kaupunki asujat)
|
||||
|
||||
|
Quote:
Itse menisin ammattiliikkeeseen ja jättäisin sinne hoidettavaksi. En kuitenkaan jäisi jännittämään laskun suuruutta, vaan ottaisin koko paketista "mustaa valkoisella" tarjouksen ennakolta.
|
||||
|
||||
|
Täältä ääni Webastolle, ja ehdottomasti se parempi T100 HTM kaukosäädin, ihan ykkös peli ja ei tartte ruuvailla koelautaan mitään kellokytkimiä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Itselläni on käyttiksessä BMW:n oma kauko-ohjauksella oleva polttoainelämppäri. Näppärä myös siinä, ettei se käynnisty, jos akun jännite on liian alhainen. Mutta kuitenkin virta riittää moottorin käynnistykseen. Jos moottorin käyntilämpötila on alhainen, niin tuo käynnistyy automaattisesti tuottamaan lisälämpöä. Kaupassa käynti on kiva, ettei tarvitse mennä kovillakaan pakkasilla kylmään autoon.
Kannattaa oikeestaan olla yhteydessä valtuutettuihin huotopisteisiin. Ne voi yhdistää polttoainelämppärin auton omaan ilmanvaihtojärjestelmään + saattaa tulla toimintoja, joita varaosaliikkeet eivät pysty toteuttamaan. Quote:
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|