FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21.08.2005, 14:51
TomiT's Avatar
TomiT TomiT is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2004
Location: Sipoo
Posts: 1,579
TomiT on oikealla tiellä
Hevosvoima laskuri

Aika tarkan tuntuinen teholaskuri...

Nimittäin mulla meni tehot just nappiin VS Dyno vetoon (AMW)...

Toi loppunopeus laskuri on järkevin koska suht samat loppunopeudet tulee riippumatta 1/4 ajasta

Kokeilkkaas...

http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm
__________________


FD3S


Reply With Quote
  #2  
Old 21.08.2005, 15:33
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Oli kiva kurkata!!! Ihmetystä vain tuotti hieman oman koslan huippunopeus oletuksella, että jaksais kiertää 6000 5-vaihteella Se nimittäin oli 394 km/h
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #3  
Old 21.08.2005, 15:36
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,773
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
Aika tarkasti pitää nimenomaan tuo loppunopeuslaskuri täälläkin paikkaansa, ihan muutaman hepan sisällä mitä dynotettu (sporttiauto, dyno dynamics dynamometer)
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #4  
Old 21.08.2005, 15:41
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Pitänee pistää sivu muistiin niin voi sit katsella omaa tehokäyrää, kun on valmis auto... eikä tarvitse maksaa kalliita penkkimaksuja Tai kallistahan se vain köyhille ja kaikille muille samanhintaista
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #5  
Old 22.08.2005, 14:21
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Hei mites noi kilot muuttu paunoiksi ???
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #6  
Old 22.08.2005, 14:23
TomiT's Avatar
TomiT TomiT is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2004
Location: Sipoo
Posts: 1,579
TomiT on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Vette64
Hei mites noi kilot muuttu paunoiksi ???

Paunoiksi...hmmm

10kg = 22lbs eli kerroin 2.2
__________________


FD3S


Reply With Quote
  #7  
Old 22.08.2005, 16:49
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,626
Dalton on oikealla tiellä
Nyt täytyy mennä Dynoon testaamaan, mikä on todellisuus? Koska keväällä testaamani G-Tech RR:n mukaisilla arvoilla tulos oli seuraava:

You are making : 275 HP at the rear wheels and 324 HP at the flywheel*.

Tämän jälkeen on koko putkisto vaihtunut pakosarjoista loppuun asti ja muutos on ollut "tuntuva". Uudella putkistolla en ole kerinnyt testaamaan varttia.
__________________
Corvette Convertible 1990

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
  #8  
Old 23.08.2005, 07:27
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
492hp Ja tuo 18% drive train loss suosii kuitenkin manuaaliaskeja puhumattakaan pitkästä perävälityksestä ja matalasta stallista
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
  #9  
Old 23.08.2005, 17:38
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,626
Dalton on oikealla tiellä
Miten muuten teoreettisesti ajatellen perävälitys voisi vaikuttaa loppunopeuteen? Itselläni on kunnon aavikkovälitys (2,54?) ja lähdössä on oltava aika tarkkana kaasunkäytön suhteen. Eli joko hyytyy tai sutii hillittömästi.Arvot, joiden mukaan laskuri antoi tehot oli toiseksi paras. Paras lähtö jäi kesken, kun vastaan tuli "epäilyttävän" näköinen auto. 0-100:aan oli parhaimmassa silloin 0,8s ero.
__________________
Corvette Convertible 1990

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
  #10  
Old 25.08.2005, 12:18
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by matkop
Miten muuten teoreettisesti ajatellen perävälitys voisi vaikuttaa loppunopeuteen?

Tiuhempi välitys = enemmän vääntöä maahan - ET paremmaksi ja lisää loppunopeutta...jos pitoa riittää...
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:19.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.