Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Hevosvoima laskuri
Aika tarkan tuntuinen teholaskuri...
Nimittäin mulla meni tehot just nappiin VS Dyno vetoon (AMW)... Toi loppunopeus laskuri on järkevin koska suht samat loppunopeudet tulee riippumatta 1/4 ajasta Kokeilkkaas... http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm
__________________
FD3S
|
#2
|
||||
|
||||
Oli kiva kurkata!!! Ihmetystä vain tuotti hieman oman koslan huippunopeus oletuksella, että jaksais kiertää 6000 5-vaihteella Se nimittäin oli 394 km/h
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#3
|
||||
|
||||
Aika tarkasti pitää nimenomaan tuo loppunopeuslaskuri täälläkin paikkaansa, ihan muutaman hepan sisällä mitä dynotettu (sporttiauto, dyno dynamics dynamometer)
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#4
|
||||
|
||||
Pitänee pistää sivu muistiin niin voi sit katsella omaa tehokäyrää, kun on valmis auto... eikä tarvitse maksaa kalliita penkkimaksuja Tai kallistahan se vain köyhille ja kaikille muille samanhintaista
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#5
|
||||
|
||||
Hei mites noi kilot muuttu paunoiksi ???
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee... |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Paunoiksi...hmmm 10kg = 22lbs eli kerroin 2.2
__________________
FD3S
|
#7
|
||||
|
||||
Nyt täytyy mennä Dynoon testaamaan, mikä on todellisuus? Koska keväällä testaamani G-Tech RR:n mukaisilla arvoilla tulos oli seuraava:
You are making : 275 HP at the rear wheels and 324 HP at the flywheel*. Tämän jälkeen on koko putkisto vaihtunut pakosarjoista loppuun asti ja muutos on ollut "tuntuva". Uudella putkistolla en ole kerinnyt testaamaan varttia.
__________________
Corvette Convertible 1990 "Don't fear risks, ride them" |
#8
|
||||
|
||||
492hp Ja tuo 18% drive train loss suosii kuitenkin manuaaliaskeja puhumattakaan pitkästä perävälityksestä ja matalasta stallista
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
#9
|
||||
|
||||
Miten muuten teoreettisesti ajatellen perävälitys voisi vaikuttaa loppunopeuteen? Itselläni on kunnon aavikkovälitys (2,54?) ja lähdössä on oltava aika tarkkana kaasunkäytön suhteen. Eli joko hyytyy tai sutii hillittömästi.Arvot, joiden mukaan laskuri antoi tehot oli toiseksi paras. Paras lähtö jäi kesken, kun vastaan tuli "epäilyttävän" näköinen auto. 0-100:aan oli parhaimmassa silloin 0,8s ero.
__________________
Corvette Convertible 1990 "Don't fear risks, ride them" |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Tiuhempi välitys = enemmän vääntöä maahan - ET paremmaksi ja lisää loppunopeutta...jos pitoa riittää...
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|