FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.03.2004, 08:48
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Auto Slalom

EDIT: Keskustelu pätkäisty C1 osion keskustelusta erilleen!
Otsikko: Tässä on tyyliä! http://finnshark.com/forum/viewtopic.php?t=183

Quote:
Originally Posted by T72
Tossahan oli aiemmin vähän puhetta autoslalom kisoihin menosta...

Muistan kyllä nuo autoslalom jutut. Lähinnä itse ajattelin että pienellä porukalla olis kokeiltu jossain kerhon jutuissa. Hieno juttu jos noihin autslalomeihinkin sais porukkaa ajelemaan... Vaikkakin vette on hiukan liian iso auto noihin skaboihin... [/b]
Reply With Quote
  #2  
Old 16.03.2004, 08:53
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Quote:
Originally Posted by T72
Tossahan oli aiemmin vähän puhetta autoslalom kisoihin menosta...

Muistan kyllä nuo autoslalom jutut. Lähinnä itse ajattelin että pienellä porukalla olis kokeiltu jossain kerhon jutuissa. Hieno juttu jos noihin autslalomeihinkin sais porukkaa ajelemaan... Vaikkakin vette on hiukan liian iso auto noihin skaboihin...

Täytyy myöntää että tuo viimeinen lause taitaa valitettavasti pitää paikkaansa. Ainakin jossain kisoissa mitä aikoinaan tuli käytyä katsomassa oli keilojen ja kanttarin väli paikoitellen aika pieni, sen kisäksi radoilla oli 180 asteen mutkia jotka muut veti kässärillä, C3:n händärillähän ei tunnetusti tee mitään Ajattelin kuitenkin käydä tänä kesänä ainakin katsomassa mikä niillä on nykyään meininki. Oma autocrossi on tietysti hyvä ajatus
Reply With Quote
  #3  
Old 16.03.2004, 12:42
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Onkohan tuon C1:n alustalle tehty renkaiden lisäksi mitään muuta? Käsitykseni mukaan se ei ehkä ole paras mahdollinen käsiteltävä radalla...

Tuo autoCross on muuten mielenkiintoinen juttu. Saisikohan vastaavaa järjestettyä Suomenkin vettetapahtumissa? Laji on turvallinen ja tehoerot eivät vaikuta yhtä paljon kuin isolla radalla...

Tuo '70-'72 on tyylikäs! Ja muutokset alkuperäiseen ovat pieniä!

En valitettavasti loytanyt autosta muuta tietoa. Pitaa jatkaa etsimista! Itse olen ollut noiden hiukkaskiihdytin kundien kaa yhteyksissa, jos sita sais ens kesan aikan jarjestettya, AutoX ja drifting skabat, katotaan miten kay!
Reply With Quote
  #4  
Old 16.03.2004, 12:43
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Quote:
Originally Posted by T72
Tossahan oli aiemmin vähän puhetta autoslalom kisoihin menosta...

Muistan kyllä nuo autoslalom jutut. Lähinnä itse ajattelin että pienellä porukalla olis kokeiltu jossain kerhon jutuissa. Hieno juttu jos noihin autslalomeihinkin sais porukkaa ajelemaan... Vaikkakin vette on hiukan liian iso auto noihin skaboihin...

Täytyy myöntää että tuo viimeinen lause taitaa valitettavasti pitää paikkaansa. Ainakin jossain kisoissa mitä aikoinaan tuli käytyä katsomassa oli keilojen ja kanttarin väli paikoitellen aika pieni, sen kisäksi radoilla oli 180 asteen mutkia jotka muut veti kässärillä, C3:n händärillähän ei tunnetusti tee mitään Ajattelin kuitenkin käydä tänä kesänä ainakin katsomassa mikä niillä on nykyään meininki. Oma autocrossi on tietysti hyvä ajatus

yyteriin, jollekin isolle parkkikselle!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 16.03.2004, 12:57
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by groovyjay
yyteriin, jollekin isolle parkkikselle!!!

Ja rantsuun off-road rata veteille... :help:

Ei vaan, ei hullumpi idea tuo Yyterikään!
Reply With Quote
  #6  
Old 16.03.2004, 13:13
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Jotain tuollaista ptäis tännekkin saada!!! Mitenkähän olis visulahden se alaparkkis...MALA
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #7  
Old 21.03.2004, 12:18
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
IMO vähän turha järjestää kauheesti itte kun kisoja järjestetään pitkin Suomea kesällä. Siellä pitäis kuitenkin olla paloautot ja ambulanssit paikalla jottei kukaan pääsis jälkikäteen sanomaan, että Vette-miehet hurjastelee vaarallisesti tms.

Kyllä siellä isompikin auto taipuu. Kyselin joskus tota asiaa järjestäjiltä ja kertoivat, että siellä pyörii myös isoja autoja vaikka kuinka mutta luonnollisesti viritetyt pikkukinnerit joita vielä usein ajavat slalom-vakituiset pärjäävät parhaiten. Tostahan ei kannata välittää - tuskin kukaan haaveilee ekalla kerralla mitään slalom-cuppia voittavansa? En minä ainakaan. Eikä niitä tiukimpia mutkia suunnitella kässärillä ajettaviksi, niistä mahtuu ilmankin.

Paras olisikin jos saatais yhteen-kahteen kisaan joku vaikka 5 auton porukka. Sillä lailla vois ajaa vähän kuin oman luokan - pidettäis siis omat tuloslistat ja palkinnonjaot (esim. kunniakirjat tms) ja tietty jos mukaan sattuu jotain muita mielenkiintoisia (2-vetoisia) sportteja kuten Porscheja tms. niin mikäs sen kivempaa. Kuvasatoa tänne ja niinpoispäin - tuntuis melkein kuin Vetteporukallakin olis jotain actionia joskus eikä pelkästään riviinparkkeerausta kokoontumisissa
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #8  
Old 21.03.2004, 17:18
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Mites tiukkoja noi kurvit ja systeemit ovat.. vaan tuöi mieleen, et joutuu vehkeet ihan sika koville...perä ja laatikko
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #9  
Old 22.03.2004, 13:52
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Mites tiukkoja noi kurvit ja systeemit ovat.. vaan tuöi mieleen, et joutuu vehkeet ihan sika koville...perä ja laatikko

Mulla ne joutuu ihan joka paivaisessa ajossakin Ei vaan, parasta ois varmaan menna "valmiiseen poytaan", eli jarjestettyyn tapahtumaan, voitais kysasta jos saatais oma luokka sinne naytos tyyliin mukaan...
Reply With Quote
  #10  
Old 22.03.2004, 14:06
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kurvit ovat semmoisia, että voit ajaa ne rattia kääntämällä. 1 kiekka on max kilsan, 2 kiekkaa siis 2 kilsaa. Veisköhän jonkun semmosen 2 minuuttia per kisa. Jos ei urheiluauton tekniikka kestä moista niin olen totaalimurtunut Ahveniston kiekat eivät vielä tunnu missään joten tuskin noikaan.

Eikun vakavasti: eiköhän Corvetten tekniikka ole tehty kestämään muutama 0-80kmh kiihdytys, vähän pujottelua, muutama 90 asteen mutka ja ehkä 1 180 asteinen. Koko kisa ajetaan 1 ja 2 vaihteilla (myös tomaatilla).

Olen jopa kuullut, että jotkut sudittelevat paikallaan ja jopa pyörittelevät Vetteä ilman ongelmia.

Porsche -klubin pojat ovat ajaneet omaa Slalom-cuppiaan vuosia ja 911:ssa on lähes kaikki paino takatassuilla ja niiden takana. Arvaapa paljonko ne rasittuvat Vetteihin verrattuna? Itse olen halkaissut 911:n vaihdelaatikon ihan suoralla sutasemalla , moinen ei ole Vetteissä huolenaiheena - painojakauma huomattavasti parempi. CorvetteForumissa on sadoittain kavereita jotka ajavat slalomia (autox) Vetteillä eikä perä- ja laatikkovammat ole olleet puheenaiheena.

Uskon siis aivan vuorenvarmasti, että Corvette kestää moisen, mielestäni todella pienen rasitteen moitteetta siinä kuin Fiatit, Opelit ja muutkin kansanautot. Rikkinäisellä autolla ei tietty kannata lähteä - muut huoletta.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:43.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.