|
|
||||
|
||||
|
Virrat häviää aika ajoin
Auto on ollut nyt muutaman päivän liikenteessä, ja olinkin tosi tyytyväinen sen antamaan kyytiin. Nyt kuitenkin palasi viimekesän lopulla esiintynyt ongelma. Elikä auto ei aina starttaa, valot syttyvät kojetaulouun ja pari naksahdusta kuuluu avaimesta kääntäessä, sitten häviää virrat. Akku on vuoden ikäinen ja pitää hyvin virran, siinä ei ole vikaa. Viime kesänä auttoi akkukengän kiristäminen, se jotenki löystyi, mutta nyt ei ole enää apua siitäkään. Minulla oli viime syksyllä vastaavanlainen vika BMW:ssä, jolloin avaimen ajonestolaitteen siru oli rikki. Vika korjaantui uudella avaimella. Muita mahdollisuuksia voisivat lienee olla viallinen virtalukon pohja, starttimoottori rikki, jokin virtajohto murtunut...
Soitan huomenna korjaamolle ja kysyn josko voisi viedä auton sinne. Onko kellään ollut vastaavanlaista vikaa ja mistä se löytyi? ![]()
|
||||
|
||||
|
oli kans joskus samaa vikaa ja tuli kuntoon kun vaihto solenoidin kärjet starttiin,
osat makso huimat 22-euroo autosähköliikkessä.
|
||||
|
||||
|
Oletko kokeillut käynnistää toisella avaimella?
|
||||
|
||||
|
Minulla oli samaa vikaa pari vuotta sitten. Syy oli startin päällä oleva herätevirtajohto löysällä.
Nosto ylös ja kiristys - hieman ahdas paikka, mutta kannattaa tarkistaa.
|
||||
|
||||
|
Kokeilin aamulla toisella avaimella. Auto käynnistyi moitteettomasti, ja luulinkin vian olleen avaimessa. Siinä se ei kuitenkaan ollut. Olin jo aiemmin soittanut korjaamolle ja ilmoittanut sinne tulostani. Auto kulki hienosti, mutta päästyäni korjaamon pihaan se sammui kesken ajon. Neljään mieheen sitten työnsimme sen odottelemaan korjausta.
|
||||
|
||||
|
Autoon vaihdettiin laturi. Vanha puski virtaa vain 10 ampeeria. Akku on puolitoista vuotta vanha, ja se testattiin kunnossa olevaksi. Laturin vaihto ei täysin auttanut, vaan sama vika on uusiutunut muutaman kerran. Olen ajellut pieniä matkoja, vaikka mielessä on kuitenkin jännitys siitä jos auto jättää tien päälle. Toivottavasti pääsee kohtapuoliin nauttiimaan ajokaudesta
Varmaankin se starttimoottori kannattaa alkajaisiksi uusia.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Voisko olla et pelkkä puhdistus ja huolto riittäis tuohon starttiin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Uusi jo haettu US partsista. Pitää suunnitella milloin saa asennuksen.
|
||||
|
||||
|
Missä käyt asennuttamassa
|
|
|
||||
|
||||
|
Riippuu siitä miten eri korjaamoilla on vapaita aikoja ja omista aikatauluista milloin pääsen asiaa hoitamaan. Tällä hetkellä auto ei käynnisty, joten luultavasti hinaamalla pitää sitten viedä.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|