|
|
||||
|
||||
|
konepelti jumissa
Moi,
Nyt ois hyvät neuvot kalliit kun konepelti jumittui kiinni. Olen aikoinaan laittanut nippusiteet aukaisumekanismeihin jotta hätätapauksessa saan kuidun niillä auki, mutta kun ei aukea niilläkään kuin vänkärin puolelta. Kuskin puolelta ei aukea vaikka kuinka nykii nippusidettä ja ei auta sekään kun jalkatilasta nykii suoraan vaijerista. Oisko mitään hyviä poppakonsteja tarjolla??
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kannattaa kokeilla nykiä sitä nippusidettä ja samalla yrittää nyhtää konepeittoa auki. Lienet kyllä yrittänyt jo sitäkin... Mulla olis 'avausrauta' ![]() Asusteletko missäpäin?
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo olen kokeillut samaan aikaan repiä kuitua kun nippusidettäkin, mutta kiinni on ja pysyy.. Tuo avausrauta vois kyllä toimia, pitääpä vääntää tangosta sopiva, kiitti vinkistä! Täällä Oulun kupeessa asustelen.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
Muista tehdä kunnon puts-puts noille pyöreille lukoille ennenkuin lyöt takaisin kiinni, ne kyllä jumahtaa kunnolla sitten kun jumahtavat.
Itse sain pitkillä taivutetuilla kärkipihdeillä konepeiton auki myös kolhimatta, mutta Yorccin pro-tool aina paras.
|
||||
|
||||
|
Toi pro-tool on tehty Taunuksen takaluukun jousesta ja muutamat konepeitot sillä on taidettu jo avata.
Työkalun on oltava suht jämäkkää tavaraa ja mielellään mahdollisimman ohut.
|
||||
|
||||
|
Maalitelan varresta tein itselle aukaisu työkalun ja ainakin oman luukun sain auki.
|
||||
|
||||
|
No aukesihan se viimein, konsti oli se että nippusiteestä vetämällä samalla painoin suht paljon kuskin puolen lukon kohdalta.
Rytäkässä tuli tiensä päähän kuskin jalkatilassa oleva avaus kahvan muovinen kiinnike, halkesi niin että kahvaa ei saa enään pysymään paikoillaan, mutta tuo nippuside patentti toimii varsinkin kun rasvasin lukot hyvin. Kiitokset kaikille avusta!
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|