FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C1 (vuosimallit 1953-1962) > C1 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C1 Projekti Kertomukset Täältä löytyy Sharkkilaisten autovanhus projekti päivityksiä.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20.08.2012, 21:45
KooVee's Avatar
KooVee KooVee is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2011
Location: Hki / Kangasala
Posts: 288
KooVee on oikealla tiellä
C1 Go Kart Projekti

Suunnittelu on edennyt siihen vaiheeseen, että tätä voidaan alkaa kutsua projektiksi. Päämäärä on kasvattaa yksi vannoutunut Corvettemies lisää ja aloitetaan se rakentamalla pojalle oma auto. Samalla tulee dokumentoitua tämäkin projekti, johon on ladattu aika paljon tunnetta myös.

Kuuluu ehkä luontevammin lokeroon hiekkalaatikko, mutta laitan nyt kuitenkin nostatukseksi tänne official projektien joukkoon, silläkin uhalla että joku pahoittaa siitä mielensä. Onhan tässä nyt kuitenkin ajatus syvällä Corvetessa.

Kutsutaan tätä vuosimallin -59 ja 1/3 skaalan projektiksi. Suunnittelutyö on ollut käynnissä kohta vuoden ja hankintoja on tehty siihen malliin että on syytä kääriä hihat myös. Nyt kun myös tilattuja roinia on alkanut tulemaan.

Alun perin piti entrata vanha Lokariauto pojalle. Tulin ajatelleeksi että minkälaisia lienee on tehty Amerikassa. Sharkkilaisen oheistamana löytyikin C3 ja C1 vuosimallisia ruohonleikkurin koneella olevia alkuperäisiä promo go kart autoja. Muutama ilta netissä ja kun löytyi uustuotantona -59 mallin kori, alkoi raksuttamaan. Ei Lokariautoa, eikä vanhaa, vaan tehdään uusi. Villejä ideoita on syntynyt, nähtäväksi jää tuleeko kaikki toteutettua samaan laitteeseen.

Pari kuvaa korista, joka on nyt kotosalla. Miksikö -59 eikä C3? Siksi koska tämä näyttää makealta, vaikka johdonmukaista olisi ollut tehdä samaa sarjaa.








Konetta mietin pitkään, koska alkuperäisissä on kylmästi leikattu takaluukkuun reikä, että kone pääsee tulemaan matalasta korista ulos. Mietin että josko laittaisi mönkkärin koneen, joka vaakasylinterisenä on matalampi ja mahtunee kuomun alle sitä rikkomatta. Sähköstarttikin saisi olla, ettei tarvitsisi itse sitä polkea käyntiin. Keskipakoiskytkimellisenä ajamisen ja vaihtamisen opettelu sujuisi pojalta luontevasti. Juu. Lopputuloksena kuomun alle sovitetaan mönkkärin konseptilla 125cc, sähköstartilla, 4 vaihdetta + pakki oleva laite. Voima riittää todennäköisesti ja pakkikaan ei puutu.





Seuraavaksi homma jatkuu rungon suunnittelulla ja valmistamisella. Nyt kun kori ja moottori on saatu, jotta tiedetään mittoja tarkemmin. Runko väännetään putkesta. Kone pitäisi saada myös henkiin, joka pitäisi olla kohtalaisen helppoa, nyt kun sain tehtyä sähkökaaviotkin.
__________________

-- Men, Machines and Memories --

C3 -81
Reply With Quote
  #2  
Old 21.08.2012, 22:12
Drumbrakes's Avatar
Drumbrakes Drumbrakes is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2005
Location: 00180
Posts: 324
Drumbrakes on oikealla tiellä
ultra kyllä nyt on kotikasvatus kohdallaan juniorin suhteen !
Reply With Quote
  #3  
Old 21.08.2012, 23:54
sevyca's Avatar
sevyca sevyca is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2011
Location: Oulu
Posts: 107
sevyca on oikealla tiellä
Mahtava projekti
__________________
ex C4 -84 LT1
ex C4 -87
Reply With Quote
  #4  
Old 22.08.2012, 08:54
tuplakoo's Avatar
tuplakoo tuplakoo is offline
Tilapäinen hevosmies?
 
Join Date: Jun 2008
Location: Loviisa Bay Area
Posts: 1,229
tuplakoo on oikealla tiellä
Joka pojan unelma,
tosta tulee tosi makee !!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 22.08.2012, 11:22
wc80's Avatar
wc80 wc80 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Sep 2009
Location: Vantaa
Posts: 32
wc80 on oikealla tiellä
Send a message via MSN to wc80
Hyvältä näyttää!! Ei muutaku ACS 2013:een toi sitten mukaan!!
__________________
Ei se haittaa ku sen tietää
Reply With Quote
  #6  
Old 23.08.2012, 16:20
KooVee's Avatar
KooVee KooVee is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2011
Location: Hki / Kangasala
Posts: 288
KooVee on oikealla tiellä
Posti toi perämurikan, josta pitäisi rakennella voimansiirtoa. Varaosanimikkeellä tämä on siis kulmavaihde.

Ahtaaksi saattaa mennä pituuden puolesta, mutta pitäisi kyllä tämän hetken laskelmien mukaan mahtua.





Nyt olisi käyttöä koneistamolla, jos joku osaisi sellaista vinkata. Eli 'kardaanin' virkaa ajava adapteri pitäisi teettää, joka yhdistää moottorin ratasakselin kulmavaihteen akseliin. Suora simppeli liitos, ei niveliä. Tammer Dieseliin marssin, muuta paikkaa kun juuri en tiedä. Jos joku tietäisi jonkun muun, niin se kävisi. Esimerkiksi sharkkilaisten tai lähipiiriä mielelläni sisäänpäin lämpiävänä kannattaisin.
__________________

-- Men, Machines and Memories --

C3 -81
Reply With Quote
  #7  
Old 23.08.2012, 17:05
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi
 
Join Date: Dec 2009
Location: Klaukkala
Posts: 1,170
KooJii on oikealla tiellä
Ihan huippua! Mahtava meininki upottaa vanhaan koppaan ihan uusi tekniikka. Mulla on kohta C3 tekniikka kasassa, mutta siitä pian lisää sen omassa topikissa.
Reply With Quote
  #8  
Old 28.08.2012, 09:54
KooVee's Avatar
KooVee KooVee is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2011
Location: Hki / Kangasala
Posts: 288
KooVee on oikealla tiellä
Loputkin roinat, tällä erää. Vanteiden kanssa kävikin kämmi, kun niihin ei ole saatavilla pyörän napaa. Ilmeisesti ne on suunniteltu mäkiautoon jossa ei ole jarruna. Tai kottikärryyn. Pitää moldata, ankarasti.

Viikonloppuna koitetaan alkaa saada putki muistuttamaan runkoa. Siitä onkin aikaa kun putkea viimeksi taivutin. Taisi olla vuonna -90, jolloin tehtiin rautasaha putkesta koulussa.


__________________

-- Men, Machines and Memories --

C3 -81
Reply With Quote
  #9  
Old 28.08.2012, 10:37
StadiShark's Avatar
StadiShark StadiShark is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2008
Location: Stadi
Posts: 2,538
StadiShark on oikealla tiellä
Hieno projekti on näköjään tästäkin tulossa.

Eikös tuolle riitä jarrut vain sinne taka-akselille mikroauton tavoin?
__________________
Opel on PoP
Astra
WRMBCE
Walter Röhrl Midnight Blue Comfort Edition
Reply With Quote
  #10  
Old 28.08.2012, 14:48
KooVee's Avatar
KooVee KooVee is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2011
Location: Hki / Kangasala
Posts: 288
KooVee on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by StadiShark
Eikös tuolle riitä jarrut vain sinne taka-akselille mikroauton tavoin?
Juu, riittäisi varmasti. Mutta kun tässä nyt piti lähteä juonimaan kaiken laisia, niin ajatus on laittaa etupyörille levyt ja taka-akselille yksi. Jos poika vaikka joskus oppisi polttamaan kumia, niin onnistuuhan helposti
__________________

-- Men, Machines and Memories --

C3 -81
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:05.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.