|
|
||||
|
||||
|
Kulttileffa Bullitt lauantaina 10.9. klo 22.30 MTV3
Kaikkien autofriikkien kulttileffa, Bullitt, tulee taas kolmoselta lauantaina. Leffassa on SE kuuluisa 8 minuutin mittainen takaa-ajokohtaus.
Kun katsotte leffaa, huomatkaa yksi hienostunut nyanssi: kun takaa-ajo alkaa toden teolla, taustamusiikki yms. turhat äänet vaiennetaan ja äänimaailma koostuu ainoastaan isojen V8-moottorien raaoista äänistä. Vaikka ajankin Corvetella, on isolohko-Mustangin ärjynnässä jotain kiehtovaa! |
|
|
||||
|
||||
|
Tuli katteltua tuota leffaa aika moneen kertaan, kun olin käymässä ko. leffan tekosijoilla. Se jytinä saa kyllä nahan väreilemään. Aika erikoinen välikaasu joka vaihdon yhteydessä - varsinkin takaa-ajossa - ja niitä vaihtoja tulee paljon
|
||||
|
||||
|
Muistetaan myös että ajamisen hoiti Steve McQeen itse! Toisin kuin nykään hollywood pullaperseet eivät pääse vessaankaan ilman stunttia..
Miehekästä ajoa loppuun asti. Chargerin loppu oli koitua myös itse McQueenin kohtaloksi. Varren -jolla Charger työnnettiin tieltä ulos - kaukolukitus ei meinannut irrota oikeassa kohdassa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Steve olisi halunnut ajaa itse (kuten monissa leffoissa ajoikin autolla ja prätkällä isoa kovaa, harrastihan mies itse kilvanajoa vapaa-ajallakin) mutta stuntit kai huolehtivat ainakin osittain ajamisesta, tässä linkki josta homma selviää: http://www.ponysite.de/bullitg.htm Muutenkin saitti on aika mielenkiintoinen tribuutti leffalle, sieltä käy mm. selville että filmauksissa käytetiin kahta mussea joista toinen meni huonokuntoisena paaliin mutta toinen myytiin studioiden työntekijälle ja auto on edelleenkin elossa jossain ladossa Jenkkilässä. Steve oli jopa yrittänyt ostaa autoa jossain välissä mutta tyyppi ei myynyt. Vaikka leffassa on loogisia virheitä ihan pirusti (esmes montako vaihdetta Mussen laatikossa on
|
||||
|
||||
|
joo hieno leffa missä ei säästellä renkaita & bensaa ym....
kun ajetaan lujaa niin antaa palaaaa! täytyy jälleen valloittaa sohvatuoli
|
||||
|
||||
|
laskekaas monta pölärii irtoo ajon aikana
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ja kuinka monta kertaa pyyhkäistään ohi samasta kuplasta...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ton mäkin huomasin, löysin tuon leffan n. vuosi sitten anttilan ale DVD-korista
|
||||
|
||||
|
Pakko se on tsiikata vaikka 47 kertaa on tullut jo katottua...
|
||||
|
||||
|
Tänään illalla katotaan ellua ja 19.9. lennetään mestoille katsomaan samoja katuja livenä. Tää leffa sai ensi vireet V8:ien ärinään v 77....
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|