|
|
||||
|
||||
|
Lähetyksen tullaaminen
Tilasin pari päivää sitten Rockautosta pari ilmastointiosaa. Nyt sain Fedexiltä viestin jossa kysyttiin miten haluan tavaran tullattavan. Vaihtoehdot olivat, että tullaa itse tai antaa Fedexin tullata jotain rahasummaa vastaan. Mitenkäs te olette vastaavat tilanteet hoitaneet? Itselle ei jostain syystä alunperin edes tullut mieleen, että pitäisi vielä tullihommia hoitaa
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
No mä olen tullannut aina itse. Loppuenlopuksi paketin tullaaminen on aika pikkujuttu.
|
|
|
||||
|
||||
|
Viimeksi, kun jäi tulliin paketti, siitä tuli ilmoitus muistaakseni postilla, jossa pyydettiin tekemään tullausilmoitus netissä. Kuitin perusteella tuli lankeava tulli ja alv, jonka sitten sai verkkopankissa maksaa. Sen jälkeen kamat vapautui tullista ja tulivat postilla kotiin.
Kuvittelisin, että suurin piirtein noin menee, jos itse tullaat. Fedex tietty hoitaa kuljetuksen kotiin sitten. Fedexiltä tai tullista saat sen tunnuksen, minkä perusteella tullaus tehdään, jotta kohdentuu oikeaan lähetykseen. Kysäise heiltä, tuleeko se tullaustunnus tullilta postissa vai kuinka. Sen verran siinä ehkä saattaa säästää aikaa, jos annat Fedexin hoitaa tullauksen. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulle tuli USPS:llä tavaraa ja Itellasta tuli saapumisilmoitus jonka jälkeen tullin sivuilta oli helppoa tullata itse...
|
|
|
||||
|
||||
|
Jos antaa Fedexin tullata niin ottavat muistaakseni vähintään 12,30 palkkion. Sellainen ansa myös että jos on useampi kuin 5 vai 6 nimikettä niin kulut pompsahtavat huomattavasti.
Rockautosta tilatessa kannattaa ruksata vaihtoehto "Prepay tax and duties" tjsp. Menee tullit saman tien tilausta maksettaessa. Sitten kun Fedex kysyy että miten tullataan niin mailaa vain tilausvahvistuksen ja sotun (kysyvät myöhemmin jos ei laita tässä vaiheessa) sinne ja homma on sillä selvä. Ei maksa mitään lisää ja paketti tulee kouraan. Juu netissäkin voi tosiaan tullata nykyään mutta Rockauton kans lie helpointa kuin yllä kirjoitin. Ei tietenkään auta tällä kertaa mutta seuraavassa tilauksessa sitten nopein ja helpoin mummielestä.
Makosaa evästä...www.solutionfoods.fi MRE ruoat...missä ja milloin vain! Sharkkilaisille tilaa 4, saat 5! (Tai tilaa 8 saat 10 jine...) Laita tilauksen lisätietoihin Finnshark ja haluamasi kaupanpäällismaku/maut. Last edited by TomYum : 19.09.2012 at 20:46. |
|
|
||||
|
||||
|
Tullaa itse. Rahtifirmat rokottaa rajusti omista palveluistaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Itse pystyy homman mainiosti hoitamaan. Soita FedExille ja pyydä heiltä tarvittavat numerot, he kyllä tietävät mitkä. Laittavat ne sähköpostilla tai tekstarilla, miten vaan haluat. Tullin sivuilta kirjaudut pankkitunnuksilla nettitullaukseen ja sinne täyttelet tarvittavat tiedot. Kun tiedot on täytetty, pääset maksamaan verkkopankin kautta. Kun maksu on suoritettu, saat printattua tullin luovutuspäätöksen. Itse tallensin sen koneen muistiin ja lähetin sähköpostin liitteenä FedExille. Paketti tuli seuraavana arkipäivänä perille. Nettitullauksen sivulla on näkyvillä helpdeskin numero, josta saa apuja jos sormi menee suuhun kesken kaiken
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
^Ja mikäli pääsee lähimpään tullipostiin itse vaivattomasti, se tullaus on tiskillä myös tosi nopea juttu. Setä/täti tiskin takana hoitaa koko rulijanssin, ja sinä kulutat vain muovikorttia vaaditun määrän->poks, paketti syliin.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||