|
|
||||
|
||||
|
Hitsauskonetta hankkimassa
Kyselin jo tuolla Cool Tools ketjussa samaa, mutta taisi mennä kysymys ohi niiltä jotka näistä jotain tietää...
Auttakaas nyt tietämätöntä Sain tuosta Tuomaksen Kemppi-"mainoksesta" kuumeen päälle; http://finnshark.com/forum/showpost....4&postcount=60 Mulla on nyt käytössä tosi vähän käytetty (eka 15kg kela menossa...) -02 uutena hommattu 180 amppeerinen Esabin Mig, voimavirtakone. Mutta tuo helppo-säätöisyys/käyttöisyys harrastelijalle tuossa adaptiivisessa Kempissä herätti suunnattoman omistamisen halun... Esabille pitäis tietysti löytää uus koti, jos hitsikauppaan lähtis. Hiukkasen olen vaihtoehtoja tutkinut, eli Kempin, Migatronicin ja Woikosken/Picomig tuotteisiin vähän tutustunut. Nyt kaipailisin raadilta mielipiteitä, mikä noista olis järkevin hankinta Hitsausmäärät on mulla tulevaisuudessakin sen verran pieniä, että pikkukela riittäis vallan mainiosti, toisethan on sitä mieltä, että lanka "vanhenee" ajan mittaan, toiset taas on toista mieltä. Migatronicissa ja Picomigissä kiinnostais lisäksi Puikko- ja Tig ominaisuudet, vaikka alumiiniähän näistä koneista yhdelläkään ei kai voi hitsata, se tietääkseni vaatii AC-tigin, jotka taas onkin sitten ihan eri hintaluokassa, joten unohdetaan se. Hiilidioksidi-pullo ja mittarit mulla on itsellä, joten niillä mennään. Perusteluja, lisää vaihtoehtoja, mielipiteitä ??? http://www.kemppi.com/inet/kemppi/ki...32_1212_FI.pdf Näistä onkin jo hintatarjous olemassa, EVO 170 mig 950¤ ja Evo 200 mig 1300¤, alvillisia hintoja. http://www.kemppi.com/inet/kemppi/ki...37_1203_FI.pdf Näistä on hinta tuolle 253 mig laitteelle, 1970¤ sis. alv. ( menee kyllä jo turhan kalliiksi mun käyttöön ) Migatronicin kauppias puhuu Synergisestä laitteesta, kun Kemppi adaptiivisesta, suomentakaas nyt epätietoiselle, kun ei erot oikein aukene http://www.migatronic.fi/media/52143043.pdf Tää on uutuus tuote, juuri tulossa markkinoille, ennakkotieto on, että sais mig-polttimella nettona alle 900¤ sis.alv. Synerginen näyttää olevan Picomig;kin. http://www.woikoski.fi/link.asp?do=s...b1a8d4e91141c5 Tarjousta oon odotellut, ei kauppias pidä kiirettä...
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
Laitoin YV:tä
|
|
|
||||
|
||||
|
Kempin adaptive salkkumalli mig itellä ja suoriutuu kyllä autohommista mainiosti...
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
|
|
||||
|
||||
|
Olettekos kokeilleet noita uusia alumiinin kanssa?
|
||||
|
||||
|
Quote:
mä olen ollut siinä käsityksessä, että alsaa ei pysty hitsaamaan kuin ac-tigillä mitenkäs se noilla onnistuis, onko mulla väärää tietoa?
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kyllähän sitä pystyy migilläkin, tarvii oikean polariteetin, kaasun ja langan.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mutta ei sillä tarkkuutta ja üüber hienoa saumaa vaativaa työtä tehdä. Nopeampaahan se on kyllä. |
|
|
||||
|
||||
|
Tai siis autohommissa mun mielestä täysin turha. AC TIG mielestäni ainoa oikea siihen hommaan..
PLUS hitsari joka osaa alsan hitsauksen.. |
|
|
||||
|
||||
|
Sillä mä kysyinkin että oletteko kokeilleet itse. Uusissa on kuitenkin erilaista tekniikkaa ja vaihdettavat ohjelmat verrattuna näihin vanhoihin analogisiin voimavirtakoneisiin millainen itselläkin on. Mutta hyvä tietää että ei toimi edes välttävästi eli mitään kehitystä ei ole tapahtunut.
|
||||
|
||||
|
Quote:
No en ole itse kokeillut edes, mulla on AC TIG alu hommia varten mutta lähipiirissä on alumiinihitsari joka käyttää päivittäin molempia konetyyppejä alumiinin hitsaukseen. Sivusta katsellut.. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|